تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/14 - 13:05
کد خبر: 375100

نامه بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان به یک نماینده مجلس

بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در نامه‌ای به نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی خواستار پیگیری اجرایی شدن قانون تسهیل ازدواج جوانان شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه کاشان در نامه‌ای به سید جواد ساداتی نژاد، نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به قانون فراموش شده تسهیل ازدواج جوانان، از وی خواست در مجلس پیگیر اجرایی شدن این قانون باشد.

در این نامه آمده است: 

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) احتراما همانگونه که مستحضرید، دوازده میلیون جوان بلاتکلیف در سن ازدواج و حدود ۱۷۵ هزار طلاق سالانه از مصادیق زنگ خطر در حوزه خانواده است؛ که به فرموده مقام معظم رهبری، زمانی که بنیان خانواده سست شود، مفاسد در جامعه نهادینه می‌شود.

خانواده یک مسئله مهم و حیاتی محسوب می‌گردد که این موضوع در شکل گیری فرد و به دنبال آن پایه ریزی یک جامعه متعالی تاثیر مستقیم دارد؛ لذا نیک بختی و شور بختی جامعه انسانی و اسلامی به صلاح و فساد این بنا وابسته است؛ که این امر در بین مسولین دستخوش تصمیمات دولت‌ها و مجالس مختلف شده است، مسئله‌ای که اگر کمی این دست و آن دست بشود، آن چنان ضربات مهلکی را برای کشور در برخواهد داشت که جبران ناپذیر و مقدمه انحطاط نسل‌های آینده خواهد شد.

به همین جهت آنچه از مجلس یازدهم انتظار می‌رود، اهتمام ویژه به تقویت بنیان خانواده از طریق ایجاد زیرساخت‌های لازم است. هرچند قوانینی مانند تسهیل ازدواج جوانان که در آذر ماه ۱۳۸۴ یعنی حدود ۱۵ سال قبل در مجلس به تصویب رسید و به دولت ابلاغ شد، اما متاسفانه تاکنون شاهد اهتمامی در اجرای تمام و کمال آن نبوده ایم؛ لذا بسیج دانشجویی به عنوان تشکلی انقلابی و من باب ادای وظیفه و خدمت، از جنابعالی به عنوان خادم مردم که رای و نظرتان در سعادت و شقاوت یک جامعه اثرگذار خواهد بود تقاضا دارد تا در راستای حفظ بنیان خانواده، نظارت بر اجرای قوانین حوزه خانواده و مصوبه فراموش شده تسهیل ازدواج جوانان را در صدر خواسته‌ها و پیگیری‌های خود قرار دهید و در صف اولین نمایندگان داعیه دار این حرکت باشید.

لازم به ذکر است که بسیج دانشجویی داوطلب آن است تا کلیه ظرفیت‌های موجود خود را در راستای حمایت از طرح مذکور و حل مشکلات و مسائل مردم بویژه زنان و جوانان و تحقق منویات مقام معظم رهبری به عرصه میدان بیاورد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top