تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/14 - 18:00
کد خبر: 375155

مناطق آزاد کشور باید یکپارچه شوند

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد کشور باید یکپارچه شوند، گفت: سیاست‌های کشور باید به سمت یکپارچه‌سازی مناطق آزاد حرکت کند، زیرا مناطق آزاد باید بیرون از مواد جمعیتی و تحت کنترل گمرک بوده و در این صورت به واردات کالا نظارت‌شده و از قاچاق جلوگیری می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس ، احسان خاندوزی عصر امروز در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی منطقه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالان اقتصادی قلب تپنده اقتصاد و اشتغال کشور هستند، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی دارای ظرفیت بسیار خوبی بوده و بسیار امیدواریم در سال‌های آینده شاهد تکمیل زنجیره تولید، تجارت و ارزش‌افزوده باشیم زیرا به‌راحتی می‌توان با استفاده از این ظرفیت اشتغال ایجاد کرد.

مناطق آزاد کشور باید یکپارچه شوند

وی با اشاره به گلایه‌های فعالان اقتصادی از وضعیت کشور گفت: در کشور و استان گیلان فعالان اقتصاد و مشتاق به ایجاد اشتغال وجود داشته و برای انجام فعالیت‌های خود نیاز به حمایت دارند ولی از شرایط اقتصادی کشور انتقاداتی دارند‌.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های واحدهای تولیدی و صادراتی در منطقه آزاد انزلی را استرداد مالیات ارزش برافزوده دانست و گفت: تأمین زنجیره مواد اولیه کالای واحدهای تولیدی که از طریق بورس و واسطه خرید می‌کنند به دلیل انقطاع دچار نوساناتی در تولید شدند.

خاندوزی با تأکید بر لزوم حل مشکلات شهرک‌های صنعتی در منطقه آزاد انزلی و کشور افزود: در شهرک‌های صنعتی پتانسیل خوبی وجود دارد ولی علیرغم این میزان از ظرفیت شاهد خروجی‌هایی هستیم.

وی با اذعان به اینکه عده‌ای به دنبال سو استفاده از کارت‌های بازرگانی یک‌بارمصرف هستند، تصریح کرد: فعالان بازرگانی و صنعتی دارای کارت‌های بازرگانی هستند ولی عده‌ای به دنبال سو استفاده از طریق کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای و یک‌بارمصرف هستند که دولت باید از آن جلوگیری کند‌.

نائب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مناطق آزاد کشور باید  یکپارچه شوند، گفت: سیاست‌های کشور باید به سمت یکپارچه‌سازی مناطق آزاد حرکت کند، زیرا مناطق آزاد باید بیرون از مواد جمعیتی و تحت کنترل گمرک بوده و در این صورت به واردات کالا نظارت‌شده و از قاچاق جلوگیری می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top