تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/17 - 11:47
کد خبر: 375360

جلسه مطالبه‌گری فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

دانشجومعلمان در این جلسه گفتند: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این جلسه دانشجو معلمان بسیجی به حرکت اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق و اصلاحیه تبصره ها به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی پرداختند.

مهدی طغیانی در جواب دانشجو معلمان بیان کرد: واقعا کجای دنیا را سراغ داریم که بیایند و قوانینی را برای کسانی که در گذشته در آزمون استخدامی قبول نشده اند مصوب کنند تا استخدام شوند؟! در این مسئله و موافقت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این طرح، متأسفانه اکثر نمایندگان تحت تأثیر تجمع ها و فشار های پیامکی قرار گرفته اند در صورتی که نمایندگان باید بر اساس منطق، مصلحت کشور، قانون و برنامه ریزی آینده نگر برای این موضوع تصمیم گیری مناسب اتخاذ کنند. این مطلب را هم نباید فراموش کنیم که حق افراد مستعد و شایسته معلمی را باید مطابق قانون داد و این موضوع را با ورود بدون آزمون نباید خلط کرد.

در ادامه مباحث ارائه شده دانشجو معلمان به موضوع فرآیند تربیتی و آموزشی نامطلوب در دانشگاه فرهنگیان و خارج بودن شیوه های گزینش اعتقادی و اخلاقی از استانداردهای لازم افزود: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود، که در موضوع محتوا و تربیت مبانی اندیشه اسلامی الزامی شدن آموزش کتب شهید مطهری و طرح ولایت در دروس و واحد های دانشجو معلمان به جای دروس موجود سطحی و نامنظم معارف اسلامی، از مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی و برنامه ریزان درسی وزارت علوم می باشد.

نشست فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

 طغیانی در این خصوص گفت: کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه های دیگر باشد ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت های علمی و مهارتی هستیم. این مورد ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسولین کشور و عدم اولویت بندی در مسائل مهم می باشد که ارتقای معیار های رتبه بندی در آموزش و پرورش و سوق دادن این معیار ها در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بالا می کاهد و روح علمی را در دانشگاه فرهنگیان تقویت می کند.

در پایان جلسه مسولین بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان به موضوع کسر حقوق از دانشجومعلمان و عدم وجود شفافیت مالی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پردیس ها و مراکز استانی در هزینه ها و مخارج، اشاره کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
پاسخ مثبت ۲مربی سرشناس به قلعه نویی
مسلخ ۵ ساعته برای بازیکن پرسپولیس
حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
انفجار فوتبالی در مونیخ و منچستر
مربی برزیلی از برزیل ایران خاطره خوب دارد
خوش‌آمدگوییِ مادر ۲ شهید سمنانی به رئیسی +فیلم
رئیس جمهور در بدو ورود به سمنان چه گفت؟ +فیلم
تهران رکورددار چند قلوزایی
تسلیحات استفاده شده در عملیات وعده صادق +فیلم
علی باقری: ایران نشان داد ضامن امنیت منطقه است
فواید بی‌نظیر ریواس
به آمریکا گفتیم کاری به شما نداریم و هدف اسرائیل است
خلیلی معاون اول قوه قضاییه شد
امیرعبداللهیان وارد نیویورک شد
در نخستین سفر استانی ۱۴۰۳؛ رئیس جمهور وارد سمنان شد +فیلم
به کودکان بیسکوییت و کلوچه ندهید
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top