تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/17 - 11:47
کد خبر: 375360

جلسه مطالبه‌گری فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

دانشجومعلمان در این جلسه گفتند: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در ابتدای این جلسه دانشجو معلمان بسیجی به حرکت اخیر مجلس شورای اسلامی در زمینه الحاق و اصلاحیه تبصره ها به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی پرداختند.

مهدی طغیانی در جواب دانشجو معلمان بیان کرد: واقعا کجای دنیا را سراغ داریم که بیایند و قوانینی را برای کسانی که در گذشته در آزمون استخدامی قبول نشده اند مصوب کنند تا استخدام شوند؟! در این مسئله و موافقت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این طرح، متأسفانه اکثر نمایندگان تحت تأثیر تجمع ها و فشار های پیامکی قرار گرفته اند در صورتی که نمایندگان باید بر اساس منطق، مصلحت کشور، قانون و برنامه ریزی آینده نگر برای این موضوع تصمیم گیری مناسب اتخاذ کنند. این مطلب را هم نباید فراموش کنیم که حق افراد مستعد و شایسته معلمی را باید مطابق قانون داد و این موضوع را با ورود بدون آزمون نباید خلط کرد.

در ادامه مباحث ارائه شده دانشجو معلمان به موضوع فرآیند تربیتی و آموزشی نامطلوب در دانشگاه فرهنگیان و خارج بودن شیوه های گزینش اعتقادی و اخلاقی از استانداردهای لازم افزود: متاسفانه دانشجو معلمین در دانشگاه فرهنگیان از لحاظ علمی، مهارتی و اعتقادی اقناع نمی شوند و قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی های معلمی اصلاح شود، که در موضوع محتوا و تربیت مبانی اندیشه اسلامی الزامی شدن آموزش کتب شهید مطهری و طرح ولایت در دروس و واحد های دانشجو معلمان به جای دروس موجود سطحی و نامنظم معارف اسلامی، از مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی و برنامه ریزان درسی وزارت علوم می باشد.

نشست فعالان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان اصفهان با نماینده مجلس

 طغیانی در این خصوص گفت: کیفیت دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه های دیگر باشد ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت های علمی و مهارتی هستیم. این مورد ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسولین کشور و عدم اولویت بندی در مسائل مهم می باشد که ارتقای معیار های رتبه بندی در آموزش و پرورش و سوق دادن این معیار ها در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بالا می کاهد و روح علمی را در دانشگاه فرهنگیان تقویت می کند.

در پایان جلسه مسولین بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان به موضوع کسر حقوق از دانشجومعلمان و عدم وجود شفافیت مالی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پردیس ها و مراکز استانی در هزینه ها و مخارج، اشاره کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد
اطلاعیه استقلال؛ بازی ما بدون تماشاگر است
تبرئه استقلال از شکایت ۴۲ میلیاردی یک ایجنت
امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
همخوانی کارگران در حضور رهبرانقلاب +فیلم
تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
پیام کارگران هفت تپه به رهبر انقلاب +عکس
گزارش تصویری/ دیدار کارگران با رهبر انقلاب
دیدار کارگران با رهبر انقلاب
ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی جدید آغاز شد
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top