تاریخ انتشار: شنبه 1399/08/17 - 17:08
کد خبر: 375419

سال ۶۸ حدود ۳۵۰۰ دلار حقوق می گرفتم

متهم غندالی در دفاعیات خود گفت: من مسئول اجرای مصوبات هیئت مدیره صندوق بودم لذا هر جا تخلف از مصوبات هیئت مدیره صندوق صورت گرفته است آن را به صورت مستند ارائه کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در نوبت بعد از ظهر یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و 33 متهم دیگر پرونده بانک سرمایه، شهاب‌الدین غندالی، مقابل قاضی مسعودی‌مقام قرار گرفت و به بیان دفاعیات خود پرداخت.

سال ۶۸ حدود ۳۵۰۰ دلار حقوق می گرفتم

متهم غندالی با بیان اینکه برای من تلخ است که بعد از 40 سال مدیریت در نظام جمهوری اسلامی در اینجا حضور داشته باشم، گفت: بر اساس قانون هر کسی می‌خواهد عضو صندوق باشد می‌تواند از حقوق خود مبلغی را به صندوق بریزد و دولت موظف است به همان کمک کند، کمک دولت بر مبنای ماده 17 انجام می‌شود.

این متهم اضافه کرد: من امروز به پناه قوه قضائیه آمده‌ام به جز یک بازپرسی که در سال گذشته انجام شد در هیچ کجا به من تفهیم اتهام نشده است و مدارکی که ارائه کرده‌ام را حتی بازپرسی از من نپذیرفت.

متهم غندالی در ادامه با اشاره به اینکه کلمات بار حقوقی دارد، گفت: قهرمانی در جایی عنوان می‌کند که همه فساد‌های بانک سرمایه را من انجام داده‌ام این کلمه همه بار حقوقی دارد آیا تمام فساد‌های بانک سرمایه را من انجام داده‌ام؟

این متهم افزود: نماینده دادستان عنوان کرده که من برادر همسرم را که نامش مسعود شامانی است استخدام کرده‌ام در حالی که اینطور نیست. این پرونده و این صحبت‌ها و اینکه بگوییم صندوق ذخیره فرهنگیان غارت شده است درست نیست، اگر بانک تخلف کرده است به سهامدار ربطی ندارد.

این متهم افزود: مؤسسات مالی غیرمجاز 100 هزار میلیارد تومان پول مردم را بردند همان زمان به جهانگیری و سیف نامه زدم و گفتم تخلف است. من اگر چه فارغ‌التحصیل علوم قضائی بودم، اما به استخدام آموزش و پرورش درآمدم. در سال 68 حقوق من 3 هزار و 500 دلار بوده است.

متهم غندالی در ادامه با تشریح وضعیت بانک سرمایه قبل از ورود خود به این بانک اظهار داشت: من بعد از بازنشستگی در آموزش و پرورش، شرکت خود در دبی را رونق دادم و اینکه آقای قهرمانی می‌گوید من بدون سابقه اقتصادی در صندوق ذخیره و بانک سرمایه مسئولیت گرفتم، درست نیست؛ من در شهرداری تهران مسئول طرح تفصیلی بودم.

متهم غندالی ادامه داد: من برای تصدی وزارت آموزش و پرورش سه شرط برای آقای روحانی مطرح کردم که نپذیرفت و در نتیجه آقای فانی وزیر شد؛ سپس آقای فانی من را احضار کرد و به من گفت که تو نزد فرهنگیان اعتبار داری لذا مسئولیت صندوق ذخیره فرهنگیان را قبول کن. در مجموعه صندوق تخلفات بوده است؛ طبیعی است که هر زمینی را بهم بزنید، از درون آن کرم در می‌آید؛ 20 الی 30 شرکت در زیرمجموعه صندوق وجود داشت که مجموعه مستقل بودند و من مجاز به دخالت در امور این شرکت‌ها نبودم؛ من مسئول اجرای مصوبات هیئت مدیره صندوق بودم لذا هر جا تخلف از مصوبات هیئت مدیره صندوق صورت گرفته است آن را به صورت مستند ارائه کنید.

متهم غندالی گفت: من در بانک سرمایه هیچ اقدامی و هیچ امضایی نکردم؛ یک نفر را بیاورید که من به او دستور داده باشم که به امامی تسهیلات بدهید؛ من به واسطه مأموریت‌هایی که در صندوق به خارج رفتم نه به صورت ریالی و نه دلاری، حق مأموریت نگرفتم؛ این بحث که من در بانک سرمایه اعمال نفوذ کردم جای بحث ندارد.

این متهم ادامه داد: ما در آذر 92 در صندوق ذخیره فرهنگیان تصمیم گرفتیم هیئت مدیره بانک سرمایه را عوض کنیم؛ لذا اعضای جدید را به معاون نظارت بانک مرکزی معرفی کردیم، اما معاون نظارت بانک مرکزی تنها آقای درخشنده را به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه تأیید کرد لذا ما به وزیر گزارش کردیم که بانک مرکزی نیرو‌های ما را تأیید نمی‌کند. شورای پول و اعتبار من را احضار کرد که رأی علیه سه عضو هیئت مدیره بانک سرمایه صادر شده است؛ در همان جلسه اعضای شورای پول و اعتبار به من گفتند که علیه ریخته‌گران شکایت کنید.

متهم غندالی گفت: ما در صندوق ذخیره به سیف رئیس وقت بانک مرکزی گفتیم که این سه نفر عضو هیئت مدیره بانک سرمایه اجازه نمی‌دهند تیم ما کار کند. سرانجام سیف در نتیجه درخواست هیئت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان تأیید کرد که من به عنوان هیئت مدیره در بانک سرمایه باشم؛ من در بانک سرمایه متوجه شدم وثیقه‌ای که حسین هدایتی برای دریافت 240 میلیارد تومان تسهیلات به بانک ارائه کرده یک زمین در جهرم به قیمت نهایتاً 2 میلیارد است لذا من اعتراض کردم.

متهم غندالی بیان داشت: آقای بیرانوند تا شهریور 94 به عنوان مدیر بانک سرمایه کار می‌کرد؛ سپس دکتر احمدی با پیگیری آقای فانی به بانک سرمایه آمد وما وی را به عنوان رییس هیئت مدیره جایگزین پرویز کاظمی کردیم بعد از مدتی آقای احمدی به من گفت که یا من باید باشم یا بیرانوند. سپس هیئت مدیره بانک سرمایه بیرانوند را عزل کرد، علی‌ایحال در بانک سرمایه این همه تخلف شده، اما همه دنبال هستند که این تخلفات را گردن من بیندازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هاآرتص: هر تهدید ایران، ما را به لرزه درمی‌آورد
گفت و شنود/ مگه کوری؟!
صفحه نخست روزنامه‌های سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
دستاوردهای اقدام نظامی ایران علیه رژیم اسرائیل
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top