تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/18 - 12:56
کد خبر: 375519

برای آموزش کلاس اولی‌ها و دومی‌ها احساس خطر می کنیم

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش بینی کردیم که در مناطق کم خطر کلاس اولی ها و دومی ها دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی که باید از سوی متخصصان وزارت بهداشت صورت می‌گرفت انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می کنیم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع نگاه ملی شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، رضوان حکیم زاده در دهمین گفت و گوی هفته که با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، مدیران کل آموزش و پرورش استان ها و مدیران ٧۶٠ منطقه آموزش و پرورش کشور و بر بستر شبکه و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با اشاره به اینکه به دو مسئله ملی داریم، اظهار کرد: مسئله اول آموزش کلاس اولی و دومی هاست چرا که کودکان روی نیمکت سرمایه اصلی هستند.

وی افزود: پیش بینی کردیم که در مناطق کم خطر این دانش آموزان دو روز در هفته به مدرسه بروند اما حمایت هایی که باید از سوی متخصصان وزارت بهداشت صورت می‌گرفت، انجام نشد و امروز ما برای آموزش این گروه از دانش آموزان احساس خطر می کنیم و درخواست داریم تا در ستاد ملی مقابله با کرونا به این موضوع نگاه ملی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه حمایت و همکاری وزارت بهداشت را می‌خواهیم، تصریح کرد: دومین مسئله ملی ما آموزش حضوری در مناطق عشایری و روستایی است. ما اگر در این مناطق تبلت و موبایل هم داشته باشیم به دلیل کم سوادی والدین دانش آموزان  آموزش خوبی نخواهند داشت.

وی افزود: با توجه به دغدغه عدالت آموزشی و اجتماعی که وجود دارد،  ضروری است تا امکان حضور دانش آموزان در مناطق عشایری و روستایی و کلاس اول ودوم در ستاد ملی مقابله با کرونا فراهم آوری شود.

علی باقرزاده - رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی - نیز با اشاره به زحمات و تلاش کادر درمان و قدردانی از آنان اظهار کرد: امروز دهمین نشست از جلسات گفت و گوی هفته برگزار می شود که هدف آن جریان سازی اجتماعی برای همسو کردن ظرفیت های فردی و سازمانی برای اعتلای نظام تعلیم و تربیت، ارتقای مهارت های مدیریتی، گفت وگوی کاربردی و مسئله محور، توسعه مشارکت ها و تبادل تجربیات و آموزش مدیران است.

وی افزود: ۶۵٠ مدیر آموزش و پرورش از مناطق مختلف آموزشی کشور و ٣٢ تن از مدیران  کل آموزش و پرورش استان ها به همراه معاونان تربیت بدنی و سلامت در این نشست حضور دارند تا در حضور وزیر آموزش و پرورش  و وزیر بهداشت به طرح نکات و موضوعات لازم و بستر همکاری ها  بپردازند.

علیرضا کاظمی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش - در این باره اظهار کرد :جامع ترین و مترقی ترین طرح برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی  طرح نماد است و این طرح با حمایت های وزیر آموزش و پرورش پیش می‌رود و امروز نماد به سامانه ای مجهز تبدیل شده است و نیمرخ آسیب های اجتماعی دانش آموزان و اطلس آسیب های اجتماعی مدارس را در اختیار داریم.

وی با بیان اینکه از وزارت بهداشت می خواهیم که در این طرح حمایت ها وهمکاری لازم را با ما داشته باشند، گفت: اتصال سامانه نماد به سامانه سیب بسیاری از مشکلات را حل می کند و می توانیم پوشش بیمه ای دانش آموزان، آموزش تخصصی معلمان و راه اندازی نماد در درمانگاه فرهنگیان را با همکاری دو وزارتخانه داشته باشیم.

حسن ملکی - رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی - نیز با بیان اینکه کرونا نشان داد که ساحت های زندگی چقدر بهم پیوند دارند،گفت: آموزش و پرورش رمز و راز گشودن بسیاری از قفل های زندگی است واین دو وزارتخانه باید طرح های مشترک داشته باشند تا به الگوهای مشترکی برای تعلیم و تربیت دست پیدا کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش وی تاکید کرد: اسناد تحولی باید مبنا باشند و درس ها بر این اسناد مبتنی باشند و در چنین موقعیتی بایدالگوهای مشترک طراحی شود و آمادگی داریم تا نشست های مشترکی با وزارت بهداشت برای دستیابی به این اهداف داشته باشیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top