تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/18 - 14:09
کد خبر: 375523

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آبادان:

برای حل مشکلات اقتصادی نباید منتظر تغییر دولت در آمریکا بود

یک فعال دانشجویی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نباید منتظر تغییر دولت در آمریکا بود، افزود: فرقی نمی‌کند فیل سواران بیایند یا الاغ سواران، هر کدام بیایند تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدعلی بنی سعید فعال دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل آبادان گفت: در روزهای اخیر و ‌در بهبوهه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شاهد التهابات گسترده‌ای در حوزه اقتصادی کشورمان هستیم، که این امر نشان از عدم ثبات و مدیریت در دستگاه اقتصادی دولت است.

وی تصریح کرد: این مشکلات نشان دهنده بی‌برنامگی دولت است، دولتی که نگاه به بیرون دارد و دقیقا بر اساس همین نگاه ها و امیدهای واهی به غرب و استکبار جهانی بوده که در این ۷سال از عمرش تا کنون نتواسته چرخ اقتصادی کشور را آنچنان که باید بچرخاند، و شاهد تورم افسارگسیخته؛ معیشت نابسمان مردم و ضعف آنان در تهیه ساده ترین اقلام معیشتی هستیم.

بنی‌سعید یادآور شد: دولت بهتر است به جای نگاه به غرب به درون بنگرد و مشکلات را بر اساس تکیه بر توان داخلی حل کند، چرا که اگر غیر از این باشد وضعیت نه تنها بهتر نخواهد شد بلکه اوضاع بیش از این ها بدتر می‌شود و موجبات نارضایتی مردم را دو چندان خواهد کرد، کما اینکه به دلیل ضعف در دستگاه اقتصادی و مدیریتی دولت در سالهای اخیر شاهد چنین اتفاق هایی در داخل کشور بوده ایم.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد آبادان ادامه داد: این چگونه مدیریتی در بدنه اقتصادی دولت است که قیمت ارز و طلا در این چند روزه با جابجایی آرای کاندیداهای آمریکایی و رأی آوری هرکدام در ایالت های مختلف؛ بالا و پایین می‌شود! چنین مدیریتی که بسته به آرای دمکرات ها و جمهوری خواه ها باشد مطمئنا دوامی ندارد و بجز بازی با معیشت اقشار آسیب پذیر نمی‌تواند دست آوردی داشته باشد.

وی گفت: در خود ایالات متحده هم با وجود برگزاری انتخابات، چنین التهاباتی نه در بورس آن کشور و نه در دستگاه اقتصادی شان بوجود نیامده؛ دولت باید در این برهه ضمن کنترل قیمت های ارزی؛ نگاه مدیریتیش را تغییر بدهد و به این باور برسد که آمریکایی ها و دنیای غرب کشورهای مسلمان را به چشم گاو شیرده نگاه می کنند و دنبال چیزی جز دوشیدن آنان نیستند.

بنی سعید با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی نباید منتظر تغییر دولت در آمریکا بود، افزود: فرقی نمی‌کند فیل سواران بیایند یا الاغ سواران، هر کدام بیایند تفاوتی ندارد همان طور که  جیمز جفری، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در مصاحبه اخیر خودش اعتراف کرده که سیاست های ترامپ با اوباما فرقی ندارد و در آینده اگر جوبایدن هم بیاید باز هم سیاست های مشابهی در قبال با ایران خواهد داشت؛ وقتی آمریکایی ها با این صراحت صحبت میکنند و خط مشی خودشان را در مقابل با ما نشان می دهند دلیل اعتماد به آن ها را اگر خیانت نخوانیم مطمئنا "حماقت محض" باید بخوانیم.

وی بابیان اینکه سیاست‌های کلی نظام اسلامی با کشورهای استکباری و آمریکا مشخص است، گفت: نظام اسلامی هیچگاه در مقابل با نظام سلطه سرسازش پیدا نخواهد کرد چرا که ماهیت نظام سلطه و استکباری دشمنی کردن با جمهوری اسلامی است؛ پرورش و حمایت از تروریست است، بدنبال منافع خودش است بدنبال ایجاد تفرقه و نفاق است.

این فعال دانشجویی در پایان اظهار داشت: به گفته مقام معظم رهبری مسئله‌ آمریکا اصل موجودیّت جمهوری اسلامی است و این با مذاکره حل نمی‌شود؛ و دقیقا به همین دلایل است که می گوییم نباید نگاه مان را به آنان و هیچ کشور استکباری معطوف کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top