تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/19 - 14:34
کد خبر: 375664

مجوز جذب دانشجوی خارجی، برای ۴۶ دانشگاه کشور

رییس سازمان امور دانشجویان از صدور مجوز جذب دانشجوی خارجی برای ۴۶ دانشگاه کشور خبر داد و گفت: تا تحقق اهداف برنامه ششم در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی فاصله اندکی باقی مانده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی صدیقی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور دانشجویان غیر ایرانی، گفت: جذب دانشجوی بین المللی از نقاط قوت و موفقیت های وزارت علوم و سازمان امور دانشجویان در دوره جدید است که این موفقیت حاصل همکاری دانشگاه ها است.

وی در ادامه افزود: جذب دانشجوی بین المللی از اهداف نظام آموزش عالی در برنامه ششم توسعه است و امروزه همه مسئولان دانشگاهی به اهمیت آن واقف هستند و جذب بیشتر دانشجوی خارجی از دغدغه های روسای دانشگاه ها است.

رییس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد:  در جذب دانشجوی بین المللی به توانایی های دانشگاه ها توجه شده است و کیفیت آموزش و پژوهش ملاک اصلی اعطای مجوز در این حوزه بوده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۴۶ دانشگاه مجوز پذیرش دانشجوی خارجی دارند و در این حوزه فعالیت می کنند گفت: تا تحقق اهداف برنامه ششم در موضوع پذیرش دانشجوی خارجی فاصله اندکی باقی مانده است.

در ادامه این نشست دکتر عبدالحمید علیزاده، مدیرکل سابق امور دانشجویان غیر ایرانی گزارشی از اقدامات خود ارائه کرد که تدوین چندین آیین نامه اساسی در خصوص جذب دانشجویان غیر ایرانی، الکترونیکی کردن ارائه خدمات به دانشجویان، واگذاری مسائل اجرایی به دانشگاهها و ایجاد مراکز آموزش زبان فارسی در ۴۳ دانشگاه، محور این گزارش بود.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، در ادامه این مراسم، دکتر افشین آخوند زاده، سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی با اشاره به حدود یک دهه سابقه خود در امور بین الملل  و حوزه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران، ابراز امید واری کرد  در مسیر تحقق اهداف سازمان امور دانشجویان در این حوزه موثر باشد.

همچنین دکتر علیزاده به عنوان معاون همکاری های علمی و سازمان های تخصصی مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم منصوب شده اند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top