تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/08/19 - 15:31
کد خبر: 375670

تجمع سهامداران مقابل سازمان بورس

گرچه سازمان بورس به عنوان یک نهاد ناظر و تصمیم‌گیر به شمار می‌رود و دخل و تصرفی در بازار ندارد، اما تجمع‌کنندگان ریزش شاخص بورس را از دید تصمیمات شورای عالی بورس و نیز مقام ناظر می‌دانند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  امروز تعداد نه چندان زیادی از سهامداران حقیقی با در دست داشتن پلاکاردهایی در اعتراض به ریزش‌های پیاپی شاخص بورس و نیز ریزش ارزش واحدهای پالایش یکم و اعتراض نسبت به ضرری که از ریزش بازار متوجه آنها شده است، در مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار در تهران تجمع کردند.

در این تجمع حراست سازمان تعدادی از نمایندگان تجمع‌کنندگان را دعوت کرده و با آنها به گفتگو پرداخت تا این تجمع با آرامش کامل به پایان برسد و خواسته تجمع‌کنندگان را به مسؤولان مربوطه منعکس کنند.

گرچه سازمان بورس به عنوان یک نهاد ناظر و تصمیم‌گیر به شمار می‌رود و دخل و تصرفی در بازار ندارد، اما تجمع‌کنندگان ریزش شاخص بورس را از دید تصمیمات شورای عالی بورس و نیز مقام ناظر می‌دانند.

البته این نکته قابل ذکر است که ماهیت بورس تهران در سال جاری تغییر کرده و بازاری که در سابقه 53 ساله خود در ایران یک بازار تخصصی و با تعداد اندکی از معامله‌گران بود، از ابتدای سال جاری با آزاد شدن سهام عدالت و ورود حدود 13 میلیون نفر سهامدار جدید به بورس تغییر پیدا کرده و امروز حدود 30 درصد مردم در بورس سهامدار هستند.

گرچه قانون بازیگران حقیقی و حقوقی در بازار را یکسان می‌داند، اما به نظر می‌رسد، باید قوانین بازار سرمایه با توجه به تغییر ماهیت این بازار و وزن قابل توجه معامله‌گران حقیقی در بورس تغییر دهد.

امسال همچنین دولت با ارائه صندوق دارا یکم و دارا دوم سعی در جمع‌آوری نقدینگی در دست مردم و فروش سهام در اختیار خود کرد، اما در عرضه دارا دوم یا همان صندوق پالایش یکم که مصادف با ریزش پیاپی شاخص بورس شد، سهامداران حقیقی نگران کاهش ارزش دارایی‌های خود هستند، البته هنوز نماد پالایش یکم در بورس باز نشده و از طرفی دو شرکت پالایش نفت تهران و پالایشگاه اصفهان که در پرتفوی نماد پالایش قرار دارند افزایش سرمایه داده و بازگشایی نماد پالایش منتظر ثبت این افزایش سرمایه‌ها است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top