تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/08/20 - 19:58
کد خبر: 375806

شکنجه‌های وحشتناک اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی

اسرای زن فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در معرض انواع شکنجه‌های جسمی و روانی بدون درنظر گرفتن جنسیت و شرایط ویژه آنها قرار دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از عربی 21، خانواده « مرح بکر» اسیر زن فلسطینی 21 ساله در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی روزهای سختی را می‌گذرانند. وی در سال 2015 توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی در قدس اشغالی دستگیر و مورد اصابت گلوله قرار گرفت.

«ام موسی» مادر این دختر جوان فلسطینی می‌داند که دخترش به هشت سال زندان در زندان‌ «دامون» رژیم صهیونیستی محکوم شده که در آن اشغالگران صهیونیست بیش از 40 اسیر زن فلسطینی از جمله خردسالان ، زنان و مادران زخمی را در شرایط سخت بازداشت کرده اند.

وی در گفت‌وگو با عربی 21 اعلام کرد که نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال 2015 به دخترش در «محله شیخ جراح» تیراندازی کردند و در حالی که از شدت خونریزی رنج می‌برد هیچ مداوایی روی او صورت نگرفت. وی در جریان بازداشت، از ناحیه بازو، تیر خورد به طوری‌که نظامیان رژیم صهیونیستی دست کم 10 گلوله به او شلیک کردند. با این وجود، مرح که در آن زمان تنها 15 سال داشت توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازجویی شد.

سال‌هاست که مرح در اسارت به سر می‌برد و دچار جراحت‌های شدیدی است و رژیم اشغالگر امکاناتی برای درمان او فراهم نکرده است.

مادر مرح بکر تاکید کرد که دخترش برای رهایی از درد شدید در بازوانش، به عمل جراحی نیاز دارد؛ چرا که در محیط سرد زندان و به دلیل عدم وجود سیستم گرمایشی ، از درد سختی در بازوی خود رنج می‌برد.

حدود یک سال پیش مرح از میان اسرا به عنوان نماینده آنها انتخاب شد. این امر به آنها فرصتی داد تا ساده‌ترین حقوق خود را از اداره زندان رژیم صهیونیستی مطالبه کنند.

چند روز گذشته اسرای زن فلسطینی  تهدید کردند که برای بهبود شرایط بد بازداشت خود، دست به اقدامات اعتراضی خواهند زد و آن‌ها خواستند تا اجازه بدهند با خانواده خود ملاقات داشته باشند و برخی از مواد غذایی و کالاهایی که بدون هیچ دلیلی توسط اداره زندان رژیم صهیونیستی مصادره شده بود، به آن‌ها بازگردانده شود.

مادر مرح زندگی اسرای زن فلسطینی را در زندان‌های صهیونیستی، جهنمی مستمر توصیف می‌کند. زندان دامون فاقد زیرساخت‌های مناسب است و در زمستان فضای سرد و نمناکی دارد.

ام موسی خاطر نشان کرد که اسرای زن فلسطینی در زمستان رنج بزرگی را تحمل می‌کنند؛ به ویژه اینکه وسایل گرمایشی و پتوهای لازم در زندان فراهم نیست و این درحالی است که بسیاری از اسرا از جراحت‌های دردناکی که هنگام بازداشت به آنها وارد شده و شرایط ناگوار زندان رنج می‌برند.

وی افزود: دو سال پیش به اسرای زن فلسطینی وعده داده شده بود که تلفن‌های عمومی را در زندان نصب کنند تا بتوانند با خانواده‌هایشان صحبت کنند ، اما تاکنون این وعده‌ها عملی نشده است. همچنین ملاقات برای مردم کرانه باختری به بهانه انتشار ویروس کرونا ممنوع است و آن‌ها درمان را به عنوان سلاحی علیه اسرا به کار می‌گیرند و عامدانه درمان مجروحان و بیماران اسرای فلسطینی را برای تحت فشار قرار دادن آنها به تعویق می‌اندازند.

با وجود اینکه اعتراضات اسرای زن فلسطینی تهدیدی برای زندگی خودشان و همچنین ایجاد نگرانی برای خانواده‌هایشان می‌شود، اما آن‌ها به صورت کامل خواستار تحقق خواسته‌هایشان هستند.

«شذی حسن» اسیر زن فلسطینی آزاد شده یکی از اسیران در زندان‌های صهیونیستی بود که به مدت پنج ماه در بازداشت اداری ماند و همین کافی بود تا میزان رنج و درد اسیران زن فلسطینی را از خلال رسانه‌ها اعلام کند.

شذی حسن در گفت‌وگو با عربی 21 اعلام کرد که اصلی ترین دلیل نگرانی اسرای زن فلسطینی عدم ارتباط با خانواده هایشان است.از آنجا که ملاقات‌‌ها از ابتدای شیوع اپیدمی ویروس کرونا بسیار محدودتر شده، این اسرا نیز منزوی تر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد که مهمترین خواسته‌ آن‌ها اجازه تماس تلفنی با خانواده هایشان یا نصب تلفن‌های عمومی در زندان است؛ همان چیزی که اداره زندان صهیونیستی در انجام آن کوتاهی می‌کند.

شذی تصریح کرد که سایر خواسته‌های اسرای زن فلسطینی مربوط به حذف دوربین‌ها از حیاط زندان‌ است؛ چرا که آن‌ها به دلیل کنترل مداوم از طریق دوربین‌های صهیونیستی، قادر به حیاط رفتن بدون پوشش نیستند.همچنین چون اتاق آن‌ها تاریک و فاقد نور کافی است، در صورت خروج به حیاط از خلال دوربین‌ها به صورت مداوم تحت نظارت قرار می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد که زندان دامون که اسرای زن فلسطینی در آن نگهداری می‌شوند دارای یک ساختمان قدیمی است که بسیاری از امکانات حیاتی مورد نیاز اسرار را ندارد. دیواره‌های آن در حال ریزش بوده و در زمستان بسیار سرد و در تابستان بسیار گرم و غیر قابل تحمل است.

این اسیر فلسطینی آزاد شده اظهار داشت که سلول زندان رژیم صهیونیستی شامل یک اتاق است که چهار اسیر را در آن حبس می‌کنند و دارای تشک‌های چرک و مرطوبی است که برای خوابیدن یا نشستن مناسب نیست. در داخل اتاق یک حمام بدون درب وجود دارد که اسیران را از استفاده از آن محروم می‌کند. همچنین یک اتاق بسیار سرد و دارای یک پنجره کوچک در مجاورت سقف آن است که بسته نمی‌‌شود واین اتاق نزدیک اتاق بازداشت جنایتکاران صهیونیستی قرار دارد که تمام مدت حرفهای رکیک و توهین‌آمیز علیه فلسطینیان تکرار می‌کنند.

شکنجه اسرای زن فلسطینی در زندان‌های صهیونیستی

«امانی السراحنه» سخنگوی رسانه‌ای انجمن باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی تفاوتی مین مرد و زن قائل نمی‌شود؛ تا جایی که حقوق زنان اسیر فلسطینی را نقض کرده و عامدانه به آن‌ها توهین می‌کند.

امانی السراحنه در گفت‌وگو با عربی 21 تاکید کرد که حقوق زنان فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی نقض می‌شود . این نقض حقوق در همه زمان‌ها وجود داشته است؛ اما از زمان شیوع اپیدمی کرونا فشارهای بیشتری بر آن‌ها اعمال می‌شود.

وی توضیح داد که بخشی از دلایل افزایش درد و رنج اسیران زن فلسطینی بی توجهی اشغالگران صهیونیست به درخواست اساسی آنها مبنی بر برقراری ارتباط تلفنی با خانواده هایشان بوده است.

السراحنه خاطرنشان کرد که برخی از تأسیسات زندان نیاز به تعمیرات ویژه دارد ، زیرا شرایط بازداشت در زندان دامون بسیار سخت است و در فصل زمستان این رنج شدت می‌یابد ، گروهی از اسیران زخمی هستند که نیاز به معالجه پزشکی و پیگیری مداوم دارند.

وی همچنین اظهار داشت که سازمان‌های حقوق بشری به طور فعال از آگوست 2019 موضوع شکنجه فیزیکی زندانیان زن فلسطینی را زیر نظر دارند.

امانی السراحنه خاطرنشان کرد که در میان اسیران زن فلسطینی مادرانی هستند که از دیدن فرزندان خود محروم بوده و قدس اشغالی بیشترین درصد اسیران زن فلسطینی را نسبت به شهرهای دیگر در خود جای داده است. همچنین بسیاری از اسیران زن در حالی که خردسال یا کودک بوده اند دستگیر شده‌اند که این امر بار روانی منفی برای آن‌ها دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top