تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/21 - 09:26
کد خبر: 375820

دانشجومعلمان کرمانی خواستار رسیدگی به وضعیت قانون حق‌التدریسی‌ها

بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در نامه‌ای به رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار رسیدگی به وضعیت قانون تعیین تکلیف نیرو‌های حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر دانشگاه فرهنگیان استان کرمان در نامه‌ای به رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان خواستار رسیدگی به وضعیت قانون تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی شد.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای شهباز حسن پور، رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان

سلام علیکم

به استحضار می‌رساند که قانون تعیین تکلیف نیرو‌های حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی در سال ۸۸ برای تعیین تکلیف نیرو‌های مذکور، تصویب شد تا وضعیت آنان را برای همیشه مشخص سازد؛ لکن با گذشت ۱۱ سال از تصویب این طرح، در طی این سال‌ها شاهد افزوده شدن ۱۱ تبصره به آن بودیم که برخلاف تصمیم اولیه که بر اتمام جذب بدین طریق اشاره داشته، این روند ادامه یافته و بی تدبیری‌های بسیاری در جذب بهنگام و مورد نیاز معلم رخ داده است.

با توجه به گذشت کمتر از دوماه از سخنرانی رهبری معظم در اجلاس مدیران و رؤسای آموزش و پرورش و ترسیم مسیر تحول این نظام، متاسفانه شاهد انتخاب راهی جز راه اصلی از سوی نمایندگان ملت بودیم؛ لذا مرور تعبیرات دقیق ایشان، قطعا راه را برای مجلس در تصمیم گیری‌های آتی روشن خواهد نمود.

"باید این جور باشد که حتی یک معلم از غیر این مسیر (دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی) وارد آموزش و پرورش نشود... حتی دوره‌های کوتاه مدتی که حالا برنامه ریزی شده و دوره‌هایی که وجود دارد، مثلاً یک ساله و مانند این‌ها هم در سایه و در ضمن و با مسؤولیت این دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی باشد" بر طبق فرمایشات ایشان، کلیه افرادی که قرار است در این دستگاه مهم مشغول به کار شوند، باید از مسیر دو دانشگاه نامبرده عبور کنند نه از راه‌های فرعی و طرح‌های الحاقی غیر کارشناسی.

"حالا من اینجا به عزیزان مجلس هم سفارش کنم این طور نباشد که یک جوری تصویب کنند که مثلاً یک جمعی، یک وقت بی حساب به شکل برف انباری، همین جوری وارد آموزش و پرورش بشوند؛ این جوری مصلحت نیست" لذا از شما منتخبان ملت تصمیم گیری به دور از احساسات ناشی از فضای فعلی حاکم بر طرح الحاقیه را خواستاریم؛ چرا که تصویب این طرح، مطالبات و در پی آن مصوبات اشتباه دیگری را به دنبال خواهد داشت.

"ورودی معلمین [باید]از طریق این دو دانشگاه باشد. خود این دو دانشگاه در جذب، صلاحیت‌ها را رعایت کنند؛ صلاحیت دینی را، صلاحیت اخلاقی را، صلاحیت سیاسی را تا آنجایی که ممکن است، توجه کنند. جذب کنند و به معنای صحیح کلمه گزینش کنند افراد را و وارد کنند" بیانات فوق به صراحت بیانگر باطل بودن استخدام معلم، بدون آزمون وسنجش صلاحیت‌ها می‌باشد، لذا خواستار توجه جدی نمایندگان به این مهم هستیم.

"ما دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی را جوری ظرفیت‌سازی و جوری سازماندهی کنیم که همه معلمین به قدر کفایت بیایند از اینجا عبور کنند و وارد آموزش و پرورش بشوند"

نمایندگان محترم مجلس! وقت آن رسیده است که به تزریق نسنجیده نیرو به عنوان یک مسکن مقطعی و غیر کارشناسی به بدنه نظام تعلیم و تربیت پایان دهید و با اهتمام به دانشگاه فرهنگیان به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش و تلاش در جهت توسعه کمی و کیفی آن، به فکر درمان کامل این بیماری باشید.

در پایان از شما مدافعان حقوق ملت در مجلس خواستاریم که: با طرح الحاق تبصره نامبرده مخالفت نموده و برای استخدام نیرو‌ها در وضعیت فعلی، گزینش و سنجش صلاحیت‌ها را در دستور کار قرار داده که این مهم، در راستای خواست نمایندگان محترم مجلس مبنی بر عدم تضییع حقوق ملت می‌باشد، چرا که در این صورت دانش آموزان که آینده سازان این سرزمین هستند، از حق مسلم خود که برخورداری از آموزش و پرورش با کیفیت است، محروم نخواهند شد.

رونوشت:

جناب آقای محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و داور در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای منصور شکراللهی نماینده مردم کهنوج، منوجان، فاریاب، رودبار جنوب و قلعه گنج در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای ذبیح الله اعظمی ساردویی نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان و فهرج در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای مصطفی رضاحسینی نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی
جناب آقای صمدالله محمدی نماینده مردم بافت، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی
سرکار خانم عفت شریعتی نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی
مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top