تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/08/25 - 09:38
کد خبر: 376158

تشکیل طرح مجازی «طهورا» توسط جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان

دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: طرح مجازی «طهورا» با هدف ایجاد، گسترش و هدفمندی تعامل بین دختران فعال دانشگاه کردستان از سوى این تشکل دانشجویى تشکیل شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ زهرا شفیعی، دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان در گفتگو با خبرگزارى دانشجو، گفت: یکی از اهداف اصلی این تشکل، افزایش معرفت و آگاهی دانشجویان و توانمندسازی هر چه بیشتر آنان در مباحث عقیدتی و معرفتی جهت افزایش سطح اثرگذاری آن‌ها در جامعه بوده است و در این مسیر، برنامه‌های بسیاری طراحی و اجرا شده است.

شفیعى افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی و سخنرانی و پرسش و پاسخ و مسابقات متعدد دانشجویی و... از جمله این برنامه‌ها است. امسال هم با توجه به وضعیتی که به موجب ویروس کرونا به دانشگاه و دانشجویان متحمل شده تشکل جاد، اکثریت فعالیت خود را در سطح فضای مجازی برنامه ریزی کرده است.

دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان اظهار کرد: اولین و یکی از بزرگترین برنامه‌های جاد برای دانشجویان نورود، مراسم استقبال از آنان و راهنمایی و همراهی شان است. هرساله با آغاز سال تحصیلی، تشکل جاد با برپایی غرفه‌های استقبال، از دانشجویان نوورودی که هنوز با فضای دانشگاه آشنا نبودند، پذیرایی و در انجام امورات ثبت نام و... آنان را راهنمایی می‌کردند و همچنین با معرفی دانشگاه و تشکل جاد به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین تشکل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به ایشان، آن‌ها را با حقوق و تکالیف دانشجوی تراز انقلاب اسلامی آشنا می‌ساختند که متاسفانه امسال دانشجویان ترم اولی دانشگاه از این مهم به صورت حضوری بی بهره اند.

وى ادامه داد: در این راستا همانطور که اشاره شد واحد خواهران جاد دانشگاه کردستان به دلیل محدودیت در برگزاری برنامه‌ها به صورت حضوری، جهت معرفی بخش‌های مختلف دانشگاه به ویژه تشکل دانشجویی جاد به نوورود‌ها و ثبت نام دانشجویان مشتاق به کار فرهنگی و اجتماعی، فعالیت سیاسی و تربیت و توانمندسازی تمامى دانشجویان خواهر (در هر مقطعی اعم از نوورود و مقاطع بالاتر)، فعالیت‌های خود را در بستر فضاى lms، پیامرسان‌ها و... پیش خواهد برد و در قدم اول، اقدام به تشکیل یک گروه مجازی تحت همان عنوان طرح «طهورا» کرده که در این گروه علاوه بر حضور اعضای خواهر شورای مرکزی جاد، از ادوار خواهر نیز جهت بالا رفتن سطوح کیفی و تجربی گروه دعوت شده و آنان هم قبول دعوت کرده اند.

شفیعى گفت: علاوه بر ابعادی مانند ایجاد، گسترش و هدفمندی روابط پربرکت دوستی، صمیمیت و محبت بین اعضای گروه، به جهت طرح ریزی‌های انجام شده توسط واحد خواهران جاد این گروه کارکرد‌های مهم دیگری دارد. یکی از کارکرد‌های این گروه پرسش و پاسخ‌های دانشجویی است. در این گروه به جهت رابطه دوستانه‌ای که بین اعضا ایجاد می‌شود، قاعدتا یکی از بهترین محافل جهت گفت و شنود‌های متعدد خواهد بود.

وى افزود: از برنامه‌های این گروه جهت بازیابی هویت اصلی زنان در جامعه اسلامی مطابق رویکرد فکری اسلام ناب، مطالعه حقوق و تکالیف زنان و مسائل بسیار دیگری از جمله بحث آینده نگری در تحصیلات، ازدواج و ... می‌توان به سلسله جلسات هفتگی با حضور ادوار خواهر جاد، برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی، مسابقات جزوه خوانی و کتابخوانی و ... اشاره کرد.

دبیر واحد فرهنگی جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه کردستان گفت: همچنین، جهت افزایش آگاهی و داشتن تحلیلی صحیح از موضوعات روز جامعه و برقرارى ارتباط بین قشر دانشجو و استاد، طرح ریزی‌هایی جهت برگزاری جلسات تخصصی با حضور اساتید و مسئولان کشوری با موضوع کارآمدی نظام اسلامی، وضعیت اقتصادی، آینده شغلی، پاسخ به شبهات دانشجویان و هرگونه مسئله‌ای که مورد توجه قشر پرسشگر و محقق جامعه است، به عمل آمده است.

وى گفت: در راستای توانمندسازی عملی اعضا نیز برگزاری دوره‌های آموزش یادداشت نویسی، فتوشاپ، خطاطی و ... تدارک دیده شده که در ادامه مطابق خواستِ اعضا، اقدام به برگزاری این چنین دوره‌های اثربخشی خواهد شد. از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه که موجب تقویت روحیه مواسات و انفاق و... در افراد می‌شود کمک به نیازمندان شهر با ایجاد طرح صندوق غذای نیازمندان شهر سنندج است که مطابق آن با کمک‌های داوطلبانه دانشجویان، در حد توان اقلام غذایی و... خریداری و در اختیار نیازمندان شهر سنندج قرار داده می‌شود.

شفیعى ابراز کرد: در حال حاضر مسابقه جزوه‌خوانی «ریحانه هستی» جهت بالا رفتن روحیه کتابخوانی ویژه اعضای گروه در حال برگزاری است و سایر برنامه‌ها مطابق اولویت و طرح ریزی قبلی برگزار خواهند شد. خواهرانی که تمایل به عضویت در این حلقه فعال دخترانه را دارند، می‌توانند با ارسال مشخصات خود برای مدیر صفحات مجازی جاد دانشگاه کردستان، اعلام آمادگی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top