تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/08/28 - 16:57
کد خبر: 376609

ابهام در زمان بازگشایی کنسرت‌های موسیقی ایران

زمان از سرگیریِ کنسرت‌های موسیقی همچنان نامشخص است و حتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم برای تعیین زمانِ از سرگیریِ دوباره کنسرت‌ها پاسخ مشخصی نداشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، اکنون حدود 9 ماه است که کنسرت‌های موسیقی تعطیل شده و در این مدت هیچ اجرایی در سالن‌های موسیقی و با حضور تماشاگران برگزار نشده است. در همان روزهای نخستی که ویروس کرونا جامعه را تهدید می‌کرد، چند کنسرت آنلاین در بخش موسیقی پاپ برگزار شد که البته خیلی دوام نیاورد.

ابهام در زمان بازگشایی کنسرت‌های موسیقی ایران

اکنون و پس از چندین ماه تعطیلیِ کنسرت‌های موسیقی اوضاع اهالیِ این هنر اصلا خوب نیست و دولت هم تقریباّ هیچ حمایتی از اهالی موسیقی نداشته است. شاید بیشترین حجم حمایت‌های دولتی مربوط به حمایتِ 360 میلیون تومانیِ معاونت هنری و دفتر موسیقی به انجمن‌های موسیقیِ سراسر کشور بود که اختصاص این رقم، بیش از آنکه حمایت باشد، شبیه به توهین بود.

اکنون و در تازه‌ترین واکنشِ مسئولان به از سرگیریِ کنسرت‌های موسیقی، وزیر ارشاد مطالبی را بیان کرده که اهالی موسیقی را بیش از پیش سرگردان و ناامید می‌کند.

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروزِ هیأت دولت در میان خبرنگاران گفته است: «در دوهفته آینده، طبیعتاً با محدودیت‌هایی که وجود دارد، تمام فعالیت‌های غیرضروری به‌کلی تعطیل است و این شامل همه فعالیت‌های هنری و سینمایی می‌شود.

تا پیش از این سالن‌های هنری و موسیقی اگر فاصله‌ی میان افراد را برمبنای 50 درصد حفظ می‌کردند، فعالیت آنان مجاز بود. موضوع قیمت‌ بلیت‌ها نیز متناسب با این است که موظف به افزایش فاصله‌ها بودند و در نتیجه اگر سالنی 500 نفر گنجایش داشت، بیش از 250 نفر را نمی‌توانست در خود جا دهد و همین موضوع بر قیمت‌ها هم تأثیر داشته است.

متأسفانه ما این مشکل را در فضای سالن‌های تئاتر و سینما هم داریم که محدودیت‌های پیش‌آمده از ابتدای سال تاکنون شرایط سختی را برای عمده اصحاب فرهنگ و هنر ایجاد کرده و منجر به پرهیز مردم از حضور در چنین اماکنی شده است.

در این شرایط سخت البته کمک‌های دولتی تا حدی جبران‌کننده بوده است اما با جبران همه مشکلات فاصله داریم.»

با 50 درصد ظرفیت سالن می‌شود کنسرت برگزار کرد؟

وزیر ارشاد در صحبت‌هایش اشاره کرده است که سالن‌ها با 50 درصد ظرفیت می‌توانند کنسرتشان را آن هم تا پیش از ساعت 18 برگزار کنند. آقای وزیر اما پاسخ نداد که حمایت‌های دولت برای جبرانِ آن 50 درصدِ حذف شده چقدر است؟ آیا قرار است تا تهیه‌کنندگان با گران کردنِ قیمت بلیت‌ها، این کسری را باز هم از جیب مردم جبران کنند؟

منظورتان همان 360 میلیون تومان است؟

وزیر ارشاد درباره کمک‌های دولتی به اهالی موسیقی توضیح بیشتری نداد و مشخص نکرد که دقیقاّ منظورش از کمک‌های دولتی کدام مبالغِ هنگفت است؟

آیا منظور وزیر ارشاد همان 360 میلیون تومانی است که از سوی معاونت هنری وزارت ارشاد به تمامِ انجمن‌های موسیقیِ سراسر کشور تعلق گرفت؟

شاید سهم هر کدام از اهالی موسیقی از این 360 میلیون تومان چیزی کمتر از 50 هزار تومان باشد. 50 هزار تومانی که اهالی موسیقی با تکیه بر آن باید به مقابله با کرونا بپردازند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top