تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/02 - 12:20
کد خبر: 376886

لغو تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار

اعضای شورای شهر تهران اعتراض فرمانداری به تغییر نام سه خیابان را بررسی کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، اعضای شورای شهر تهران صبح امروز بررسی نامه فرماندار تهران در مورد اعتراض هیات تطبیق به مصوبه نام گذاری و تغییر نام معابر عمومی شهر تهران که در یازدهم آبان‌ماه سال جاری در صحن شورای شهر به تصویب رسید را بررسی کردند و محمد جواد حق‌شناس به عنوان رییس کمیته نام گذاری اظهار کرد: هیات تطبیق فرمانداری به سه نام گذاری ایراد گرفته است و عنوان کرده که تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار، رهی معیری به اسفراین و تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی به جیرفت دارای اشکالاتی است.

وی با بیان این‌که باید بگویم که اعتراض هیات تطبیق باید مستند به مفاد مواد قانونی و دارای استدلال حقوقی باشد اما در این سه ایراد مستندات قانونی ارائه نشده است، اظهار کرد: همچنین ایرادات ذکر شده توسط فرمانداری در مورد تکراری بودن نام‌های انتخابی براساس مستندات مخدوش و به دور از اطلاعات درست بود.

رییس کمیته نام‌گذاری شورای شهر تهران بیان کرد: تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار که مورد اعتراض رییس شورای شهر نیشابور و نماینده‌شان در مجلس شده است در حالی است که شورای شهر براساس آیین‌نامه می‌تواند نام‌های تکراری را از سطح شهر حذف کند و حتی در صورت تکرار نام شهدا می‌توانیم اسامی تکراری را حذف کنیم.

وی گفت: چهار معبر به نام شیخ عطار نیشابوری در شهر تهران وجود دارد و تغییر نام عطار به سبزوار نشانه عداوت و تلاش برای زدودن نام وی از تهران نیست و این در حالی است که هیچ معبری به نام سبزوار در تهران نداریم.

حق‌شناس با بیان این‌که اعتراض فرمانداری به تغییر نام خیابان رهی معیری به اسفراین درست نیست چرا که عنوان کردند که این نام گذاری تکراری است، اظهار کرد: در شورای شهر تهران خیابان اسفراین در منطقه شش به نام مهران دوستی تغییر کرد و در مورد تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی به جیرفت باید بگویم که چهار معبر به نام این خواجو وجود دارد و نام جیرفت در تهران نبود.

رییس کمیته نام‌گذاری شورای شهر تهران با بیان این‌که این نام گذاری‌ها در راستای انسجام ملی است، چرا که تهران نماینده کل تهران است، اضافه کرد: جالب است که بدانید که در مطالعه انجام شده متوجه شدیم که از 31 استان نام 16 استان حتی بر روی یک کوچه بن‌بست هم نیست و جالب است نام‌هایی همچون یزد، ایلام و غیره در تهران نیست.

به گزارش ایسنا، محمد سالاری با تاکید بر این‌که با توجه به حساسیت‌های ایجاد شده در مورد تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار اصرار شورا به این مصوبه به مصلحت نیست، اظهار کرد: بهتر است نام این معبر نیشابور بماند و یک معبر دیگر به نام سبزوار شود.

محسن هاشمی نیز با بیان این‌که نامه نگاری‌هایی از سوی منطقه با شورا شده چرا که این تغییر نام سوء تفاهماتی را ایجاد کرده که به صلاح نیست و لازم است این تغییر نام را تغییر دهیم، گفت: پیشنهاد می‌شود که مصوبه شورای شهر در مورد تغییر نام خیابان عطار نیشابوری به سبزوار لغو شده و اعتراض فرمانداری پذیرفته شود.

اعضای شورا به این پیشنهاد محسن هاشمی رای مثبت داده و خیابان عطار نیشابوری که به خیابان سبزوار تغییر نام داده بود همان عطار نیشابوری باقی ماند.

سالاری در ادامه اضافه کرد: حالا لازم است در راستای یکپارچگی همزمان یک خیابان دیگر به نام سبزوار رای‌گیری شود.

این پیشنهاد با واکنش محسن هاشمی مواجه شد و گفت: باید کمیته نام‌ گذاری بررسی‌های لازم را انجام دهد و به همین دلیل پیشنهاد نام گذاری خیابانی به نام سبزوار از کمیته مربوطه برگشت داده می‌شود.

همچنین اعضای شورای شهر، اعتراض فرمانداری به تغییر نام خیابان رهی معیری به اسفراین و تغییر نام خیابان خواجوی کرمانی به جیرفت را وارد ندانسته و با رای مثبت خود به این مصوبات تاکید کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top