تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/09/03 - 14:41
کد خبر: 377033

دوربین تصویربرداری؛ سیستم کنفرانس و تجهیزات تصویری سالن همایش

مانیتور میز کنفرانس از تجهیزات تصویری سالن کنفرانس است. این تجهیزات برای پخش تصویر مورد توجه قرار می گیرد. با مانیتور میز کنفرانس می توان نتایج رأی گیری، ارائه اطلاعات، اسلایدها و... را مشاهده کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» دوربین سالن کنفرانس با توجه به اهمیت اتاق کنفرانس انتخاب می شود. کیفیت مهم ترین ویژگی برای انتخاب دوربین سالن کنفرانس می باشد. دوربین های کنفرانس باید از وضوح کیفیت بالایی برخوردار باشند و از طراحی اتومات بهره مند گردند. همچنین به میدان دید خوبی مجهز شده باشند و امکان زوم با کیفیت در آن ها میسر باشد.

برای ویدیو کنفرانس ها نیاز به دوربین ها، میکروفن ها، بلندگوها، تلویزیون ها و ... دارید. در حال حاضر سالن های کنفرانس به دوربین پیشرفته مجهز است و در کنار سیستم کنفرانس دیجیتال استفاده می شوند.. برای بهره مندی از تجهیزات تصویری سالن کنفرانس نیاز به سنجش ابعاد اتاق کنفرانس و تعداد افراد شرکت کننده دارید. به عنوان مثال اتاق هایی که ۵ یا ۶ نفر دارند، به بلندگوهای نمایشگر Logitech و دوربین ساده نیاز دارند. دوربین به کار رفته برای اتاق پنج و شش نفره باید دید گسترده داشته باشد.

دوربین AVer CAM340 + 4K با میدان دید ۹۴ یا ۱۲۰ درجه برای بهبود عمق دید مورد توجه قرار می گیرد.

برای جلسات ویدیویی باید دوربین های حرفه‌ای و با کیفیت بالا را در اتاق نصب کنید.

دوربین تصویربرداری؛ سیستم کنفرانس و تجهیزات تصویری سالن همایش

سیستم کنفرانس دیجیتال

برای درک بهتر لوازم تصویری و تجهیزات تصویربردازی مورد استفاده در اتاق های جلسه باید اول مفهوم دیگری را بررسی کنیم.

سیستم های کنفرانس به دو بخش آنالوگ و دیجیتال تقسیم می‌شوند. سیستم‌های کنفرانس آنالوگ قابلیت‌های ساده‌ای مانند پخش صدا و مدیریت جلسه و ضبط صدا را دارند ولی سیستم کنفرانس دیجیتال قابلیت ضبط تصویر را نیز در خود جای داده است. [منبع]

برای ترتیب کنفرانس ویدیویی از برنامه های مختلف نظیر اسکایپ کمک گرفته می شود. برای اجرای کنفرانس ویدیویی نیاز به تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری دارید. تجهیزات AV، اتصالات اختصاصی CPU، میکروفن، دوربین فیلمبرداری و ... از امکانات لازم برای کنفرانس ویدیویی می باشند.

اتاق کنفرانس بزرگ به یک تلویزیون احتیاج دارد. برای تامین تجهیزات تصویری سالن کنفرانس می توان از صفحه نمایش LCD یا پلاسما کمک بگیرید. چنین تلویزیونی برای پخش محتوا در اتاق جلسات یا کنفرانس استفاده می شود.

راهنمای انتخاب دوربین سالن کنفرانس

  • تعداد دوربین سالن کنفرانس بسته به ابعاد اتاق کنفرانس انتخاب می گردد. بعضی از اتاق ها دارای یک دوربین هستند.
  • دوربین سالن کنفرانس PTZ برای اتاق جلسات با اندازه متوسط گزینه ای ایده آل و مناسب است.
  • دوربین سالن کنفرانس باید در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. برای تعیین موقعیت دوربین باید با مشاوران حرفه ای ما در شرکت طنین سیما مشورت کنید. برای انتخاب دوربین سالن کنفرانس باید به ۲ عامل توجه شود. زاویه دید و بزرگنمایی نوری مهم ترین پارامترهای انتخاب دوربین هستند. منظور از بزرگنمایی نوری، نوری است که دوربین از لنزهای خود برای زوم کردن بهره مند می شود. زاویه دید دوربین سالن کنفرانس با توجه به ابعاد اتاق تعیین خواهد شد.

تجهیزات تصویری سالن کنفرانس

زاویه دید استاندارد 72 درجه است. زاویه دید 72 درجه به گونه ای تنظیم می گردد که به حاضران جلسه اجازه می دهد در فاصله کمتر از یک و نیم متری دوربین بنشینند.

اگر زاویه دید دوربین سالن کنفرانس 105 درجه باشد، در این صورت فقط افرادی که در یک متری دوربین قرار دارند در کادر دوربین رویت می گردند. برای ارتفاع دوربین 1.2 تا 1.8  متر را در نظر بگیرید. تصاویر دریافتی در ارتفاع مذکور بسیار مناسب خواهد بود.

دوربین مناسب برای اتاق کنفرانس

Logitech Rally یک دوربین پیشنهادی برای اتاق جلسات است. سیستم تصویربرداری به کار رفته در این دوربین  Ultra-HD است. سنسور آن 4K و میدان دوربین برابر با 90 درجه است. با به کارگیری دوربین Logitech Rally می توان تصاویر با کیفیت و مناسبی ضبط نمود.

دوربین تصویربرداری؛ سیستم کنفرانس و تجهیزات تصویری سالن همایش

Huddly Go یک دوربین HD ePTZ با میدان دید 150 درجه می باشد. بزرگ نمایی تصویر دوربین برابر با X3 است.

CleverMic Wide یک دوربین فیلمبرداری PTZ Full HD با میدان دید 105 درجه می باشد. بزرگنمایی نوری و بزرگنمایی دیجیتال آن 3 برابر است. دوربین به شکل کنترل از راه دور است. دوربین مذکور قادر به جا به جایی بین موقعیت های از پیش تنظیم شده می باشد. با یک کلیک می توان از افراد نزدیک، شرکت کنندگان منفرد و میزبان جلسه تصویربرداری کرد.

برای جلسات ۶ تا ۸ نفره بلندگوی Phoenix Audio Spider (MT503) پیشنهاد می گردد. دامنه صوتی آن برابر با 2.5 متر می باشد.

این بلندگو با قدرت متوسط 5 وات و چهار میکروفن داخلی معرفی می گردد. چنین بلندگویی می تواند اتاق را پوشش دهد. دکمه های کنترل میکروفن به شکل لمسی می باشند. فن آوری های حذف صدا و اکو، الگوریتم جهت یابی و ... ارتباط با شرکت کنندگان از راه دور را به راحتی فراهم می کند.

بلندگو و دوربین های فیلمبرداری با رابط های USB متصل می گردند. دستگاه های به کار رفته برای تجهیزات تصویری سالن کنفرانس با سیستم عامل به یکدیگر مرتبط می گردند.

شرکت طنین سیما زمان کمی برای نصب و راه اندازی تجهیزات تصویری سالن کنفرانس در نظر می گیرد. شما می توانید کمتر از پنج دقیقه برای راه اندازی سیستم های صوتی و تصویری زمان بگذارید.

شرکت طنین سیما یکی از حرفه ای ترین شرکت هایی است که تجهیزات مربوط به این سیستم ها را در ایران پیاده سازی می‌کند.

مانیتور میز کنفرانس

دوربین تصویربرداری؛ سیستم کنفرانس و تجهیزات تصویری سالن همایش

مانیتور میز کنفرانس از تجهیزات تصویری سالن کنفرانس است. این تجهیزات برای پخش تصویر مورد توجه قرار می گیرد. با مانیتور میز کنفرانس می توان نتایج رأی گیری، ارائه اطلاعات، اسلایدها و... را مشاهده کرد.

بالابر نمایشگر دستگاهی است که جهت نصب یا پنهان نمودن مانیتورها درون میزهای کنفرانس استفاده می‌شود. این دستگاه به هنگام نیاز مانیتورها را از میز خارج کرده و تصاویر مدنظر کاربران را نمایش می دهد و زمانی که نیازی به نمایشگرها وجود ندارد برای جلوگیری از اشغال فضا زیباتر مانیتورها را در درون میز کنفرانس پنهان می سازد.

سیستم های بالابر نمایشگر به دو صورت در بازار موجود می باشند که عبارت است از سیستم دستی و برقی، با توجه به سهولت کار با سیستم برقی عملا سیستم دستی کنار گذاشته شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
جواد
1399/10/06 - 09:27

من این مانیتور لیفت ها رو خیلی دوست داشتم. به نظرم آدم توی دفتر کار هم خیلی میتونه ازش استفاده کنه و چیز جالبی هست.
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top