گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 377057

پیشگیری از افسردگی با ۲ تغییر ساده

بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۲ تغییر ساده در سبک زندگی شامل "اختصاص زمان کمتری به کار کردن با گوشی‌های هوشمند" و نیز "افزایش ساعت خواب" از فاکتور‌هایی هستند که در پیشگیری از افسردگی ضروری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازایسنا، نتایج یک بررسی بین المللی نشان داد: برخی فاکتور‌های سبک زندگی تاثیر قابل توجهی بر خلق و خوی افراد دارد که شامل رعایت رژیم غذایی با کیفیت، انجام حرکات ورزشی و خودداری از استعمال دخانیات است.

متخصصان استرالیایی به بررسی اطلاعات ۸۵ هزار نفر در انگلیس پرداختند تا تاثیر سبک زندگی بر افسردگی مشخص شود


آنان دریافتند فعالیت بدنی، رژیم غذایی سالم و هفت تا ۹ ساعت خواب شبانه با کاهش حس افسردگی مرتبط است. مدت زمان کار با گوشی‌های هوشمند و استعمال دخانیات تاثیر چشمگیری بر شدت افسردگی دارد.

محققان استرالیایی اظهار داشتند: این تحقیق اولین ارزیابی از چنین طیف وسیعی از عوامل سبک زندگی و تاثیر آن بر علائم افسردگی است. در حالیکه مردم آگاه هستند که فعالیت بدنی برای بهبود خلق و خو مهم است اکنون داده‌های دیگری وجود دارد که نشان می‌دهد خواب کافی و اختصاص زمان کمتری به کار کردن با گوشی هوشمند برای کاهش میزان افسردگی ضروری است.

همچنین طبق این مطالعه، الگوی رژیم غذایی فرد ممکن است تا حدی عامل تشدید حالت افسردگی در وی باشد.

به گزارش مدیسن نت، به گفته محققان نتایج بدست آمده ممکن است سیاست سلامت عمومی را با تاکید بر رابطه بین تشویق و حمایت از افراد به منظور مشارکت در فعالیت‌های ارتقای سلامت آگاه سازد.

به طور خاص، خواب مطلوب و کاهش زمان کار با گوشی هوشمند که اغلب این مشکل در جوانان وجود دارد در کنار فعالیت بدنی کافی و رژیم غذایی مطلوب و باکیفیت می‌تواند علائم افسردگی را کاهش دهد.

نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    روند کنونی واکسیناسیون در کشور را تا چه حد راضی‌کننده می‌دانید؟

    زیاد
    تا حدی مناسب
    کم
    مشاهده نتایج