تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/09/04 - 19:09
کد خبر: 377148

بررسی کارنامه وزارت نیرو در کمیسیون انرژی

هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 4 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون بحثی به عنوان نظارت بر عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف با مسئولیت‌های مشخص پیگیری شد به طوری که هر نماینده عضو کمیسیون باید الویت خاصی را پیگیری کند. وی افزود: درباره حوزه برق گزارشی از سوی اعضای کمیسیون انرژی از جنبه نظارتی به صحن کمیسیون ارائه شد این در حالی است که کمیسیون‌ انرژی نسبت به عملکرد وزارت نیرو در حوزه برق نگرانی‌های جدی دارد و مقرر شد که بعد از بحث و بررسی‌های متعدد در این باره تصمیم‌گیری شود. عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو طبق برنامه پنج ساله توسعه مؤظف بوده که سالی 5 هزار مگاوات برق وارد مدار کند که نه تنها این کار را نکرده بلکه برنامه اجرایی برای رسیدن به آن هم ندارد و حتی در مورد شبکه‌های انتقال و توزیع برق هم مسیری را طی می‌کند که جبران فرسودگی شبکه به سختی است. این در حالی است که خسارت زیادی به دلیل اهمال در این بخش دیده‌ایم و خواهیم دید. بیگی‌نژاد با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی نگران صنعت برق کشور هستند، گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون انرژی با جدیت بیشتری ماجرا را پیگیری کند. وی افزود: گزارشی هم در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون انرژی مربوط به بودجه سال جاری و بودجه 1400 وزارت نفت از سوی فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت به اعضای کمیسیون ارائه شده و وی توضیحاتی درباره بودجه 1399 این وزارتخانه و پیش‌بینی‌هایش از بودجه سال آتی ارائه کرده و اعضای کمیسیون انرژی هم سؤالات خود را مطرح کردند. عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز همچنین مقرر شد کمیسیون انرژی به موجب اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها ورود کند و متولی آن هم مالک شریعتی باشد به همین دلیل از هفته آینده موضوع اصلاح این قانون در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست امروز (سه‌شنبه 4 آذر) این کمیسیون اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون بحثی به عنوان نظارت بر عملکرد دولت در حوزه‌های مختلف با مسئولیت‌های مشخص پیگیری شد به طوری که هر نماینده عضو کمیسیون باید الویت خاصی را پیگیری کند.



وی افزود: درباره حوزه برق گزارشی از سوی اعضای کمیسیون انرژی از جنبه نظارتی به صحن کمیسیون ارائه شد این در حالی است که کمیسیون‌ انرژی نسبت به عملکرد وزارت نیرو در حوزه برق نگرانی‌های جدی دارد و مقرر شد که بعد از بحث و بررسی‌های متعدد در این باره تصمیم‌گیری شود.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت نیرو طبق برنامه پنج ساله توسعه مؤظف بوده که سالی 5 هزار مگاوات برق وارد مدار کند که نه تنها این کار را نکرده بلکه برنامه اجرایی برای رسیدن به آن هم ندارد و حتی در مورد شبکه‌های انتقال و توزیع برق هم مسیری را طی می‌کند که جبران فرسودگی شبکه به سختی است. این در حالی است که خسارت زیادی به دلیل اهمال در این بخش دیده‌ایم و خواهیم دید.

بیگی‌نژاد با بیان اینکه اعضای کمیسیون انرژی نگران صنعت برق کشور هستند، گفت: در جلسه امروز مقرر شد کمیسیون انرژی با جدیت بیشتری ماجرا را پیگیری کند.

وی افزود: گزارشی هم در بخش دوم جلسه امروز کمیسیون انرژی مربوط به بودجه سال جاری و بودجه 1400 وزارت نفت از سوی فلاحتیان معاون برنامه‌ریزی وزارت نفت به اعضای کمیسیون ارائه شده و وی توضیحاتی درباره بودجه 1399 این وزارتخانه و پیش‌بینی‌هایش از بودجه سال آتی ارائه کرده و اعضای کمیسیون انرژی هم سؤالات خود را مطرح کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی  مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز همچنین مقرر شد کمیسیون انرژی به موجب اصلاح قانون پتروپالایشگاه‌ها ورود کند و متولی آن هم مالک شریعتی باشد به همین دلیل از هفته آینده موضوع اصلاح این قانون در دستور کار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top