تاریخ انتشار: جمعه 1399/09/07 - 23:49
کد خبر: 377438

بیانیه بسیج اساتید دانشگاه‌های همدان درپی احتمال مذاکره با آمریکا

در قسمتی از این بیانیه آمده است: تجربه تلخ و دردناک شرایط روی‌داده در هفت سال گذشته باید چراغ راه در طول مدت باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید باشد کما اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی به‌درستی فرمودند که برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آن‌ها» و «رفع تحریم» وجود دارد...

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ متن بیانیه به شرح زیر است:

 بسمه‌تعالی

در آستانه تغییر رئیس‌جمهور آمریکا، برخی‌ جریان‌های سیاسی داخل کشور،بدون توجه به ماهیت نظام سلطه و بدون توجه به روند چهل‌ساله خصومت آمریکا با ملت و نظام اسلامی ایران، تصور کرده‌اند که با تغییر رئیس‌جمهور سیاست‌های کلان آمریکا در برابر نظام اسلامی تغییر خواهد کرد!. فارغ از سیاست‌های کلان استکباری غرب در برخورد با نظام مقدس جمهوری اسلامی ، پشت پرده و واقعیت آنچه که در حال حاضر توسط رسانه‌های جریان ساز خارجی و داخلی تبلیغ و دنبال می‌شود این است که صحنه‌گردانان اصلی سیاست خارجه آمریکا با زیرکی  موذیانه‌ای در تلاش هستند تا خروج از برجام و عدم توفیق سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران را در آستانه تغییر رئیس‌جمهور با ترفندی دیگر دنبال کرده و بار دیگر راه‌رفته در سال‌های 1393 و 1396 را در آستانه انتخابات بسیار مهم ریاست جمهوری در ایران، تکرار نمایند .بنابراین مسئولان باید به این نکته توجه داشته باشند که  دو حزب جمهوری‌خواه و دمکرات آمریکا در هر موضوعی اختلاف‌سلیقه داشته باشند در دو مسئله هیچ اختلافی ندارند ،یکی در مورد خصومت با ایران و انقلاب اسلامی و دیگری در حمایت بی‌چون چرا از رژیم اشغالگر قدس.

مسئولان  محترم اجرایی کشور از آغاز دولت‌های یازدهم و دوازدهم،خواسته یا ناخواسته دچار اشتباه محاسباتی  شده و  بادل بستن به غرب ، حل تمام مشکلات کشور را منوط به مذاکرات هسته‌ای و انعقاد «برجام» دانستند بدون اینکه سازوکارهای لازم را برای جلوگیری از خُلف وعده طرف غربی در معاهده  برجام بگنجانند. ازاین‌رو، دولت اوباما، با استناد به برجام  و با سوءاستفاده از مواد«تفسیر بردار» آن، تحریم‌هایی جدید را  علیه ایران اعمال کرد و از اجرای حداقل تعهدات خود در برجام خودداری نمود تا اینکه  ترامپ با پاک کردن صورت‌مسئله، کل برجام را کنار گذاشت. موضوع برجام باید درس عبرتی باشد که بدانیم آمریکا مذاکره را فقط برای مذاکره می‌خواهد نه برای حل مشکل بین دو کشور.

تجربه تلخ و دردناک شرایط روی‌داده در هفت سال گذشته باید چراغ راه در طول مدت باقی‌مانده از دولت تدبیر و امید باشد کما اینکه رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی به‌درستی فرمودند که برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آن‌ها» و «رفع تحریم» وجود دارد، البته ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید اما مسیر غلبه بر تحریم‌ها و بی‌اثر کردن آن‌ها ممکن است در ابتدای کار، سختی‌ها و مشکلاتی داشته باشد اما خوش‌عاقبت است.

از مسئولان  دلسوز اجرایی کشور مجدانه تقاضا داریم که رهنمودهای رهبر انقلاب را مدنظر قرار دهند که فرمود: « این جنتلمن‌های پشت میز مذاکره، همان تروریست‌های فرودگاه بغداد هستند » امیدواریم صحنه‌گردانی‌های سیاسی دولت آمریکا مجدداً مسئولین محترم را نفریبد و هشیار باشند که به بهانه بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، امتیازات جدید و یک‌طرفه‌ای به غرب ندهند. بازگشت آمریکا به برجام باید همراه با جبران خسارت های وارد شده به ایران و البته  بدون هیچ قید و شرطی از سوی طرف مقابل باشد. زیرا که ایران تمام تعهدات  برجامی- و حتی فراتر از تعهدات-  خود را یک‌طرفه انجام داده است و این‌طرف غربی بوده که هیچ‌یک از تعهدات خود را عملی نساخته است.  علی‌رغم نکات فوق مجدد تأکید می‌کنیم ،  مسئولان محترم باید توجه داشته باشند  که علاج مشکلات ایران در تکیه به خدای متعال و توجه به جوانان و توانمندی‌های ملی است. در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت خاطرنشان می‌کنیم که همچنان در انتظار انتقام خون به‌ناحق ریخته شده  سردار آسمانی دل‌ها سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ویاران شهیدش هستیم.

سازمان بسیج اساتید استان همدان

کانون بسیج اساتید دانشگاه ملایر

کانون بسیج اساتید دانشگاه صنعتی همدان

کانون بسیج اساتید دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top