تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/09 - 10:16
کد خبر: 377582

مجلس پیگیر چگونگی شهادت شهید «فخری زاده»

مردم استان تهران، نخبگان و نمایندگان آن ها در مجلس شورای اسلامی که از شهادت شهید فخری زاده به خشم آمده اند، خواستار خروج مسئولان از خمودگی و مواضع منفعلانه در این خصوص شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، بعد از ظهر جمعه بود، که خبرهایی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار در آبسرد دماوند دست به دست شد و پس از آن زمزمه ترور یکی از دانشمندان ایرانی و به شهادت رسیدن «شهید محسن فخری زاده» از دانشمندان برجسته هسته‌ای کشور در میان تکذیب‌ها و تاییدهای مسئولان در رسانه‌ها پیچید.

مجلس پیگیر چگونگی شهادت شهید «فخری زاده»

سر انجام پس از گذشت ساعتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در پیامی به شهادت رسیدن شهید فخری زاده را تأیید کرد.

شهادت یکی از نخبگان علمی کشور تنها کمتر از یک سال پس از به شهادت رسیدن سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی، در عملیات‌های تروریستی سبب جریحه دار شدن افکار عمومی و غرور ملی شد، اما به شهادت رسیدن شهید فخری زاده با شهادت سردار شهید سلیمانی یک تفاوت عمده داشت، ترور شهید فخری زاده زیر گوش پایتخت و در قلب کشور رخ داده بود، وقوع این ترور در شهر آبسرد، از توابع دماوند و با فاصله حدود ۶۰ الی ۷۰ کیلومتری تهران نشان از برخی کاستی‌ها در ایجاد امنیت و حفاظت از دانشمندان هسته‌ای می‌داد.

همین کاستی‌ها و نیز پرسش‌هایی که در اذهان مردم کشورمان ایجاد شد، حوالی ساعت ۱۹ جمعه در میدان پاستور با تجمع تعداد کثیری از جوانان انقلابی بروز پیدا کرد، تجمعی که نوشته‌هایی همانند «آقای رئیس جمهور! معاون وزیرتان را کشتند، دست از مذاکره بردارید.»، «سکوت مجوز ترورهای بعدی است.»، «سکوت نخواهیم کرد.» و شعارهایی مانند «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و… خشم و اندوه جوانان دانشگاهی و انقلابی کشور را نشان می‌داد.

مردم ورامین نیز عصر شنبه با تجمع گسترده و اعتراض آمیز در مقابل مسجد جامع این شهر و با حمل نوشته‌هایی همچون «بازرسی های آژانس متوقف باید گردد.»، «ترور دانشمند هسته‌ای نتیجه اعتماد مسئولین به آژانس جاسوسی انرژی هسته ای»، «نزنیم، می‌زنند، انتقام سخت»، «شهید محسن فخری زاده، فخر ایران»، «بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود.» و…نسبت به برخی کاستی‌ها در خصوص شهادت شهید فخری زاده انتقاد کردند.

چرا دانشمند برجسته کشور ما با خودرو ضد گلوله تردد نمی‌کند

سوال‌های متعددی در خصوص شهادت این شهید برجسته کشورمان، آن هم بیخ گوش پایتخت در ذهن‌های مردم وجود دارد، یکی از شهروندان فیروزکوه که به گفته خود تسلط خاصی روی منطقه «آبسرد» دارد، به خبرنگار مهر گفت: برای من این سوال حل نشده است، که وقتی به گفته رسانه‌ها دو نخست وزیر فعلی و سابق رژیم صهیونیستی رسماً از شهید فخری زاده نام برده و حرف از ترور وی می‌زنند، چرا نباید این دانشمند ارزنده کشورمان یک خودرو ضد گلوله داشته باشد.

محبوبه نیرومند ادامه داد: یکی از مؤثرترین چهره‌های انرژی هسته‌ای کشورمان را با شلیک گلوله به خودرو به شهادت می‌رسانند و آن وقت که کار از کار می‌گذرد، همه وااسفا سر می‌دهند، خوب برنامه ریزی و پیشگیری از وقوع حادثه کجای این حادثه قرار دارد.

اطلاعات دانشمندان ما دست بیگانگان چه می‌کند

یک جوان قرچکی که از شهادت دانشمند هسته‌ای کشورمان به شدت خشمگین است و در تجمع اعتراضی که به همین منظور روز گذشته در مقابل مسجد جامع ورامین تشکیل شده حضور پیدا کرده است، به خبرنگار مهر می‌گوید: چرا سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی به این راحتی به اطلاعات دانشمندان هسته‌ای ما دسترسی دارد و می‌داند، در فلان لحظه این دانشمند در کدام مسیر و کدام منطقه است و به راحتی وی را به شهادت می‌رساند.

مجلس پیگیر چگونگی شهادت شهید «فخری زاده»

وی افزود: مطمئناً همکاری با جاسوسان اسرائیلی که در پوشش و ظاهر بازرسان آژانس انرژی هسته‌ای به کشورمان رفت و آمد می‌کنند، در پخش اطلاعات دانشمندان ما در میان دشمنانمان بی تأثیر نیست، ما چقدر سختی کشیدیم، که به بالندگی و پیشرفت هسته‌ای دست یابیم، حالا در دولت یازدهم این پیشرفت‌ها به بهانه مذاکره متوقف شد و در رآکتور اراک سیمان ریختند، حالا در پی سخن از مذاکره باز هم به مغز دانشمندان هسته‌ای کشور شلیک کردند و حاصل سال‌ها تلاش هسته‌ای کشور را بر باد دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر با طرح چند پرسش در خصوص ترور شهید «محسن فخری زاده» اظهار داشت: اولین سوال که باید دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی بررسی کنند، این است، که باید مشخص شود، چطور نام دانشمندان هسته‌ای ما به دست دشمنان رسیده است و پل ارتباطی دشمنان در داخل کشور چه افرادی هستند؟ این سوال بیش از هر سوال دیگری مهم است و می‌بایست، ابتدا در پی یافتن و قطع دست نفوذی‌های دشمنان باشند و هرکس و در هر مقام دولتی و یا غیر دولتی که در این ارتباط نقش نفوذی دشمنان را داشته است، باید پاسخگو باشد.

حجت الاسلام سید محسن محمودی اضافه کرد: نکته دوم لزوم گرفتن انتقام است، در جریان شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رخ داد، امروز نیز کمترین انتظار مردم این است، که به سرعت انتقام عملی خون شهدا، هم شهید سلیمانی و هم شهید فخری زاده از دشمنان گرفته شود، تا دشمنان بدانند، ما اهل شعار نیستیم و هرگونه دست درازی به نخبگان و کشور ما بی پاسخ نخواهد ماند.

وی از دستگاه دیپلماسی کشور خواست، از خمودگی خارج شده و به خونخواهی شهدای کشور بپردازد و افزود: مردم امروز کوتاهی دستگاه دیپلماسی را نمی‌پذیرند، باید مسئولان پنبه مذاکره مجدد را از گوش خود بیرون آورند، این سخنان قابل پذیرش نیست و کم‌ترین توقع افشای درندگی صهیونیست و استکبار جهانی در مجامع بین المللی است، از نظر حقوقی نیز باید این جنایات پیگیری شود، هرچند که همه این اقدامات خلاء وجودی این شهدا را جبران نمی‌کند، اما قلب مالامال از غم و اندوه ملت ایران را تا حدی تسلی می‌دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران نیز زشتی و درنده خویی را جزو خصایص مسلم استکبار دانست و در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن محکوم کردن به شهادت رساندن شهید «محسن فخری» اظهار داشت: مبارزه استکبار جهانی با انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف متفاوت بوده است، گاهی از شیوه‌های نظامی و جنگ رو در رو استفاده می‌کردند و گاه شاهد ترور مردم عادی و نیز نخبگان فرهنگی، علمی و نظامی کشور توسط دشمنان قسم خورده این ملت هستیم.

فرهاد بشیری اضافه کرد: در حادثه ترور دانشمند هسته‌ای ارزنده ما دستگاه‌های مسئول وظیفه دارند، این حوادث دردناک را ریشه یابی کنند، که چطور این تروریست‌ها وارد کشور شدند، کجا پنهان بودند و چطور چنین ضربه‌ای به دانشمندان برجسته کشور ما می‌زنند، قطعاً نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی پیگیر چرایی و چگونگی این ترور خواهند بود.

وی با بیان اینکه این موارد باید به طور جدی و کارشناسانه بررسی شود، گفت: باید ریشه این ترورها خشکانده شود، دستگاه‌های مسئول باید با جدیت پیگیری کنند، متأسفانه این ترور به طور گروهی انجام شده و نشان می‌دهد، باید این حوادث را با حساسیت بیشتری پیگیری کنیم و چه عاملان، چه آمران، حامیان، هادیان و برنامه ریزان چنین اتفاق شومی باید شناسایی و ضمن پاسخگویی به این اقدامات سخیف، از تکرار مجدد حوادث جلوگیری شود.

انتظار مردم از مسئولان انتقام سخت از عاملان جنایت دردناک ترور شهید فخری زاده است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر شهید فخری زاده را از جمله دانشمندان مؤثر بخش تحقیقات علمی و از مدیران ارشد کشور دانست و افزود: این شهید به دلیل موفقیت‌های چشمگیر در زمینه هسته‌ای و موشکی همواره مورد خشم و غضب دشمنان کشور بود.

مجلس پیگیر چگونگی شهادت شهید «فخری زاده»

حسین نوش آبادی بر لزوم انتقام سخت از عناصر کوردل تروریستی وابسته به استکبار جهانی و رژیم پلید صهیونیستی و آمران و عاملان این اقدام وحشیانه تاکید کرد و گفت: انتظار مردم از مسئولان و نیروهای مسلح انتقام سخت از عاملان این جنایت است.

وی گفت: قطعاً ابعاد و چگونگی وقوع چنین جنایتی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

امروز، در سراسر استان تهران و کشور، از مسئولین و چهره‌های شاخص گرفته تا مردم، از پیر و جوان و خرد و کلان، همه و همه خواستار برخورد شدید با عاملان این جنایت دردناک و نیز خروج مسئولین مربوطه از موضع منفعل هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top