تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/09 - 10:56
کد خبر: 377591

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم کرونا گرفته است؟

گر دانشگاه شما در لیست موسسات مجاز به بازگشایی در دوران کرونا نباشد، نمی توانید برای تحصیل به کانادا بروید. بنابراین تلاش شما برای ورود به کانادا نتیجه ای نداشته و احتمالا از سوار شدن شما به هواپیما یا ورود به خاک کانادا جلوگیری می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» مهاجرت به کانادا از راه تحصیل یکی از راحت ترین روش های مهاجرت به این کشور است. هزینه کمتر، تحصیل در دانشگاه های خوب، اجازه کار در حین تحصیل از جمله مزایای اصلی مهاجرت به کانادا از راه تحصیل است. اما در شرایطی که کرونا همه بخش های زندگی را تحت تاثیر خود قرار داده، گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هم تغییراتی کرده است. واقعا در دوران کرونا راهی برای رفتن به کانادا از راه ویزای تحصیلی وجود دارد؟ اگر راهی هست چطور می شود این کار را انجام داد؟ برای اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت تحصیلی به کانادا به سایت مهاجرتی پارسی کانادا مراجعه کنید.

آیا دانشگاه های کانادا در دوران کرونا دوباره باز می شوند؟

کرونا باعث ایجاد محدودیت سفر به اکثر کشورها از جمله کانادا شده است. با این حال، بیشتر این محدودیت ها برای کسانی است که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند. کشور کانادا برای دانشجویان خارجی برنامه ای در نظر گرفته تا در شرایط خاصی که در حال حاضر به وجود آمده بتوانند در این کشور تحصیل کنند.

بعضی از موسسات آموزشی مجوز دوباره باز شدن و در نتیجه پذیرش دانشجویان خارجی را دارند. به همین دلیل اول باید مطمئن شوید دانشگاه شما در لیست این دانشگاه ها هست یا نه. در صورتی که دانشگاه شما در این لیست باشد و می خواهید بعد از 20 ماه اکتبر سال 2020 به عنوان دانشجوی بین المللی وارد کانادا شوید، شرایط زیر را باید در نظر بگیرید:

  • دانشگاه شما در لیست دانشگاه های مورد تایید برای دوباره باز شدن در دوران کرونا باشد.
  • مجوز معتبر برای تحصیل در کانادا داشته باشید.
  • اگر قبل از بسته شدن دانشگاه ها به دلیل کرونا، وارد کانادا شده باشید باز هم باید دانشگاهی که می خواهید در آن تحصیل کنید در لیست دانشگاه های مجاز باشد.
  • اگر کانادا را ترک کنید، و دانشگاه شما هم در لیست دانشگاه های مجاز برای دوباره باز شدن نباشد، نمی توانید به کانادا برگردید.

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم کرونا گرفته است؟

طرح آمادگی دانشگاه های و موسسات آموزشی کانادا در دوران کرونا

بعضی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کشور کانادا، دانشجویان خارجی دارند. کشور کانادا برای اینکه دانشجویان خارجی که در حال حاضر در کانادا نیستند، بتوانند به تحصیل خود ادامه بدهند طرحی را در نظر گرفته است.

در این طرح به دانشگاه ها و موسسات آموزشی که بتوانند شرایط زیر را برآورده کنند، مجوز دوباره باز شدن داده می شود:

  • حفظ سلامت و امنیت همه دانشجویان و افرادی که با آنها در ارتباط هستند.
  • امکان قرنطینه کردن 2 هفته ای دانشجویان خارجی و فراهم کردن وسیله حمل و نقل مناسب برای انتقال آنها به محل قرنطینه
  • فراهم کردن موارد مورد نیاز آنها در دوران قرنطینه از جمله غذا، خدمات درمانی و غیره

به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه ها یا موسسات کشور کانادا باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • برای رفتن به کانادا دانشگاه یا موسسه ای که از آن پذیرش گرفته اید باید در لیست موسسات مجاز باشد. دانشگاه ها و موسسات در صورت تایید استان یا قلمرو مجاز به باز شدن هستند.
  • اگر دانشگاه شما در لیست موسسات مجاز به بازگشایی در دوران کرونا نباشد، نمی توانید برای تحصیل به کانادا بروید. بنابراین تلاش شما برای ورود به کانادا نتیجه ای نداشته و احتمالا از سوار شدن شما به هواپیما یا ورود به خاک کانادا جلوگیری می شود.
  • اعضای خانوادتان که اجازه ورود به کانادا با شما را دارند، تا قبل از اینکه خودتان وارد کانادا نشده باشید، نمی توانند وارد کانادا شوند.
  • لیست دانشگاه ها و موسسات مجاز برای دوباره باز شدن، مرتب به روز می شود. در نتیجه شاید دانشگاه شما در حال حاضر در این لیست نباشد اما در آینده به آن اضافه شود. کانادا در مورد رعایت مقررات مربوط به ورود دانشجویان خارجی در دوران کرونا به این کشور بسیار جدی است. به همین دلیل، مجوز دانشگاه هایی که قوانین تعیین نشده را رعایت نکنند، لغو می کند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا هم کرونا گرفته است؟

از شرایط تحصیل در کانادا چه می دانید؟

مهاجرت تحصیلی به کانادا را می شود بر اساس مقطع تحصیلی به دو دسته تحصیل دانش آموزی و تحصیل دانشجویی تقسیم کرد. شرایط کلی مربوط به اخذ ویزای دانش آموزی یکم تا دوازدهم به صورت زیر است:

  • تمکن مالی مناسب والدین
  • نمرات قابل قبول سه دوره قبل دانش آموز
  • سابقه سفرهای خارجی مطلوب برای والدین
  • اخذ پذیرش برای کلیه پایه های تحصیلی (یکم تا دوازدهم ) امکان پذیر است
  • امکان پرداخت شهریه سالانه آموزش و پرورش حدود چهارده هزار (۱۴۰۰۰) دلار

تحصیل در دانشگاه های کانادا در مقاطع مختلف شرایط متفاوتی دارد. در حال حاضر حدود 350 هزار دانشجوی خارجی هر سال برای تحصیل در دانشگاه های کانادا وارد این کشور می شوند. با توجه به دانشگاه و نوع رشته ای که می خواهید درآن تحصیل کنید، طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین سه تا چهار سال و مقطع کارشناسی ارشد بین یک تا سه سال است. مدت زمان تحصیل در مقطع دکترا هم بین سه تا پنج سال است.

برای هر مقطع تحصیلی با توجه به نوع دانشگاه و رشته ای که انتخاب می کنید، امکان گرفتن بورسیه تحصیلی هم وجود دارد. البته شرایط دیگری هم برای دریافت بورسیه تحصیلی باید داشته باشید.

تحصیل در کشور کانادا یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده، و در مقایسه با روش های دیگر، راه نسبتا ساده تر و کم هزینه تری است. این راه به خصوص برای جوانان روش ایده الی است، چرا که تحصیل در دانشگاه های سطح بالا تاثیر متفاوتی بر آینده شغلی و حتی شخصی آنها خواهد گذاشت.

با وجود محدودیت هایی که کرونا در دنیا به وجود آورده، خوشبختانه کشور کانادا طرح آمادگی دانشگاه ها و موسسات آموزشی را برای دوباره باز شدن و پذیرش دانشجویان خارجی در نظر گرفته است. بنابراین حتی در این شرایط هم می توانید مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل را به عنوان یکی از گزینه های رفتن به این کشور در نظر بگیرید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top