تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/09 - 18:54
کد خبر: 377657

نبویان پس از شهادت فخری‌زاده در دانشگاه شهید رجایی چه گفت؟

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با این حادثه ترور که اتفاق افتاد باید مجلس جلوی اجرای پروتکل الحاقی را بگیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام نبویان در مراسم شب اول شهادت شهید فخری زاده که امشب در دانشگاه شهید رجایی برگزار شد گفت: شهید شهریاری در هسته‌ای سهم بزرگی دارد و در بحث دفاعی هم نامدار است. کسانی که در بحث هسته‌ای مطالعه دارند می‌دانند که آژانس و دشمنان بر روی دانش هسته‌ای این شهید متمرکز شدند؛ و این شهادت رخ داد.

وی افزود: قاتل شهید فخری زاده ،همان قاتل شهید سلیمانی است آن‌ها در مقابل پیشرفت علمی ایران حتی دارو را هم تحریم می‌کنند اگر با تحریم نتوانستند دست به ترور می‌زنند. همه این شهدای هسته، یعنی عاملان پیشرفت ملت ایران هستند. شناخت آمریکا خیلی مهم است. چه کسی اطلاعات شهید فخری زاده را به آمریکا داد. یکی این که سازمان‌های جاسوسی در کشور دارند، اما بیشتر کار این نیست، اطلاعات فخری زاده را به آژانس دادند و آن‌ها هم به گروه ترورشان دادند.

نماینده مجلس گفت: در کتاب آقای روحانی که مربوط به قبل است اعلام کرده آژانس اماکنی که میخواهد بازرسی کند را سرویس‌های اطلاعاتی غرب تعیین کردند و این یعنی آژانس جاسوس است و سرویس‌های غرب مکان‌ها را مشخص می‌کند که نتیجه جاسوس بودن آژانس را نشان می‌دهد.مسئول اصلی دادن این اطلاعات روحانی و ظریف هستند. نظارت‌هایی که آژانس از ما خواستند دو مورد آن را ظریف و روحانی پاسخ دهند بر اساس مستندات می‌گویم و بی مورد از کسی پاسخ نمی‌خواهم.

وی ادامه داد:آژانس دید که برخی از کشور‌های هسته‌ای کار‌هایی انجام میدهند، که اعلام نمی‌کنند برای اینکه بتوانند نظارت کنند پروتکل الحاقی را درست کردند و کسانی که پذیرفتند. بر اساس آن تمام مواردی که انجام میدهید ملزم هستید که اعلام کنید.نظارت‌ها بر پروتکل الحاقی به صورت دائمی است که ظریف و روحانی دوبار مسئول پرونده هسته‌ای شدند. دهه ۸۰ روحانی و ظریف پروتکل الحاقی را امضا کردند. اینکه اطلاعات از کجا درز کرده که فخری زاده را به شهادت رساندند بر اساس پروتکل الحاقی است.

نبویان افزود: چون نظارت‌ها در هر زمان و مکان است باید همه اطلاعات را در اختیار آن‌ها قرار دهیم؛ که اولین آسیب آن افشای اطلاعات وسیع است؛ باید دسترسی کامل از جمله نظامی را بدهید.بر اساس پروتکل الحاقی سالی ۹ بار خواستند که بازرسی داشته باشند که روحانی و ظریف اطلاعات کامل مراکز نظامی را در اختیار آژانس قرار داده اند.مراکزی مانند پارچین، شهید کاظمی، صنایع دفاع و ... حتی بالاتر دسترسی به افراد و متخصصین را دادند. روحانی در کتابش اعلام کرده که اطلاعات افراد را در اختیار آژانس قرار داده است. نتیجه این است که اطلاعات شهید فخری زاده بر اساس پروتکل الحاقی توسط روحانی و ظریف داده شده است.

وی ادامه داد: دوباره از سال ۹۲ به بعد پروتکل الحاقی را پذیرفتند و بر اساس برجام دسترسی دوباره دادند دسترسی به اماکن نظامی و افراد که رهبری احساس خطر کردند، اما مجددا آقایون دسترسی به اماکن نظامی را به آژانس دادند. مشخص شد چه کسانی باید پاسخگو باشند.ما درمقابل این شهادت باید منطق قرآن و دیپلماسی قرآنی را به کار ببریم. باید به همان اندازه برخورد کنیم. ترور در مقابل ترور. مجلس باید جلو اجرای پروتکل الحاقی را بگیرد و ظریف و روحانی پاسخ بدهند که آیا اطلاعات فخری زاده رو به آژانس داده اند یا نه.

نبویان در پایان یادآور شد: با این تئوری برجام روحانی اقتصاد ایران به اینجا رسیده و ما جز شرمندگی مقابل ملت ایران نداریم، امیدواریم ملت ایران مسئولینی را بیاورند که در شان ملت باشند و این مشکلات به پایان برسد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top