تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/09/10 - 21:04
کد خبر: 377830

نیکی هیلی:

بازگشت بایدن به برجام اشتباه بزرگی خواهد بود

نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد بازگشت احتمالی دولت آینده آمریکا به برجام اشتباهی بزرگ خواند و مدعی شد که چنین اقدامی موجب بی‌ثباتی در خاورمیانه خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، «نیکی هیلی» نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل متحد روز دوشنبه با انتشار پیام‌هایی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر بازگشت احتمالی دولت آینده آمریکا به برجام را «اشتباهی بزرگ» و «بازی کردن در زمین رهبران ایران» خواند.

بازگشت بایدن به برجام اشتباه بزرگی خواهد بود

نیکلی هیلی ابتدا در پیامی توئیتری اظهار داشت: «بایدن گفته است که می‌خواهد به توافق فاجعه‌بار با ایران که وی در زمان فعالیتش به عنوان معاون رئیس‌جمهور آمریکا در شکل‌گیری آن نقش داشته است، بازگردد. سیاست خارجی دولت ترامپ باعث شد که خاورمیانه به منطقه‌ای امن‌تر تبدیل شود. بازگشت بایدن به زمین رهبران ایران [برجام] یک اشتباه بسیار بزرگ خواهد بود.»

وی در توئیت دیگری افزود: «سران اسرائیل و عربستان سعودی در دیداری تاریخی و تأیید شده گرد هم آمدند. این اولین بار بود که یک مقام بلندپایه اسرائیلی پایش را در خاک این کشور عربی می‌گذاشت و پیامش نیز واضح بود. برای اینکه پیشرفت صلح در خاورمیانه ادامه یابد، هیچ بازگشتی به توافق با ایران نباید در کار باشد.»

دولت ترامپ که نیکی هیلی را به مدت حدود 2 سال به عنوان نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل متحد در کنار خود داشته، از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه سال 97 تحریم‌های مختلفی را علیه ایران وضع کرده است تا به‌زعم خود ایران را پای میز مذاکره بیاورد.

مقامات جمهوری اسلامی ایران حتی در روزهای اوج تحریم‌ها نیز بارها تأکید کردند که ایران هرگز مذاکره تحت فشار با دولتی را که به پیمان‌های قبلی خود پایبند نبوده است نخواهد پذیرفت.

اگرچه تحریم‌های آمریکا مشکلاتی را برای اقتصاد ایران به وجود آورده است، اما بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های اخیر خود از تخلیه شدن اثر این تحریم‌ها سخن گفته‌اند.

جو بایدن که رسانه‌های آمریکایی از وی به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور نام می‌برند و همچنین «تونی بلینکن» وزیر خارجه پیشنهادی وی اعلام کرده‌اند که دولت آینده آ»ریکا قصد دارد به برجام بازگردد تا شرایط برای اعمال فشار بر ایران برای مذاکره بر سر مسائل منطقه‌ای و موشکی از طریق خود برجام فراهم شود.

این در حالی است که ایران تأکید کرده است که پیوند دادن مسائل دیگر به برجام و افزودن بندهای موشکی و منطقه‌ای به این توافق را به هیچ وجه نخواهد پذیرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top