تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/09/13 - 09:59
کد خبر: 378004

در گفتگو با ۳ تن از فعالان دانشجویی مطرح شد/ بخش دوم

برجام نشان داد که مذاکره نمی‌تواند منافع ملی ما را تامین کند/ بازرسان آژانس در پوشش جاسوس عمل می‌کنند

برجام نشان داد که مذاکره نمی‌تواند منافع ملی ما را تامین کند/ بازرسان آژانس در پوشش جاسوس عمل می‌کنند

اعظمی از فعالان دانشجویی درخصوص عملکرد صداوسیما در پوشش خبری حادثه تروریستی گفت: خب در این رابطه متاسفانه بایستی گفت که صدا ‌و سیما در این قضیه نمره قابل قبولی از سوی مردم نگرفت. ابتدا با دیر پخش کردن و دیر پوشش دادن این خبر و سپس با مهم جلوه ندادن آن، عملکرد ضعیف خود را نشان داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی حمله تروریستی به دانشمند هسته ای کشورمان شهید محسن فخری زاده واکنش های زیاد داخلی و بین المللی را به همراه داشته است که در این بین دل مردم کشورمان بخاطر این ترور ناجوانمردانه رنجیده خاطر شد و یک خواست عمومی برای تعقیب، دستگیری و انتقام از قاتلان این حمله تروریستی، به وجود آمد.

تشکل های دانشجویی و فعالان دانشجویی نیز از همان ساعت های ابتدایی با صدور پیام های متعدد تسلیت، بیانیه های مختلف و از جمله تجمعات اعتراضی مختلف در نقاط مختلف کشور و جلوی نهادها و سازمان های مختلف به این حادثه تروریستی واکنش نشان داده اند. در این بین با سه تن دیگر از فعالان دانشجویی از تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره)، انجمن اسلامی دانشگاه رازی کرمانشاه، انجمن اسلامی دانشگاه رامین اهواز گفتگویی پیرامون این حادثه تروریستی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید

در گفتگو با ۴ تن از فعالان دانشجویی مطرح شد/ بخش اول
بازدیدهای بازرسان آژانس به رفع کدام تحریم‌ها منجر شد؟/ صداوسیما درخصوص پوشش رسانه‌ای ترور شهید فخری‌زاده، خنثی عمل کرد

مشروح گفتگوی بخش دوم را می‌خوانید؛

سوال: آیا در ماجرای ترور حاج قاسم، وعده انتقام سختی که دستگاه های امنیتی دادند، اتفاق افتاد که اینبار دست به ترور شخصیت های ما در خاک کشور می زنند؟

امین حیدرلو، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره): واقع مطلب اینکه ما اساسا بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در واقع تسخیر قدرت توسط طرفداران و بانیان گفتمان مذاکره و معامله با غرب، در واقع بعد از روی کار آمدن این دولت و این گفتمان، شاهد این بودیم که اساسا یک نوع بی توجهی به مولفه های قدرت در جمهوری اسلامی بوجود آمد، آزمایش های موشکی، آزمایش های فناوری های هسته ای ما به شدت کاهش پیدا کرد و بعد از برجام آنچه باقی ماند مخروبه ای بیش نبود. به این دلیل ما هر روز از منظر مولفه های قدرت نه تنها خودمان رو تضعیف کردیم، بلکه نخواستیم تقویت شویم.

بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی انتظار می رفت که دستگاه های تصمیم گیر نظام جمهوری اسلامی با اتکا به مولفه اساسی قدرتی که نظام جمهوری اسلامی محصول۴۰سال تلاش خودش است، تهدیدهای بعدی را از بین ببرد ولی متاسفانه بدلیل محافظه کاری های بیجا وفرصت سوزی جدی که تصمیم گیران حوزه امنیت ملی گرفتند، این فرصت اساسی از بین رفت ودشمن جدی تر شد و مشاهده کردیم که پدر هسته ای ایران را ترور و شهید کردند، اگر در مواقع اساسی مثل ترور حاج قاسم سلیمانی اتفاق های جدی تری می افتاد و ایران مولفه های قدرت و دارایی های ملی خودش را به رخ جهانیان و نظام استکباری میکشید، مشخصا دیگر دولت ایالات متحده و جریان های صهیونیستی جرات ترور دانشمندان هسته ای ما را نداشتند، زیرا می دانستند با واکنش بسیار جدی تر از آنچه که سیلی اولیه نامیده میشد مواجه خواهند بود، اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و جمع بندی ما این است که در وضعیت فعلی آنچه که موجب شده به این وضع سیاسی و اجتماعی بیفتیم و جرات لشکرکشی دوازده نفره تروریستی در خیابان های ایران را داشته باشند، دلیلش به رخ نکشیدن مولفه های قدرت در فرصت ها و موقعیت های اساسی است.

آنچه که ایندفعه زمینه اصلی ترور را ایجاد کرد، مشخصا معامله ای است که صهیونیست ها با کشورهای عربی از جمله امارات انجام دادند، که در واقع در همین دوماه انتقال قدرت در آمریکا، هم ایران و هم دولت ایالات متحده بعد را در وضعیت پیچیده ای قرار دهند.

اما دلیل اصلی این اقدامات، در چندماه پیش یک طرح جدی درمقابل تصمیم گیران سیاسی کشور از سوی عاقلان و بالغان عرصه سیاست تقدیم شد تحت این مضمون که دربازه انتقال قدرت به دولت بعدی،دولت جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه از مذاکره سخن به میان نیاورد و اگه سخنی میان آورد باید هزینه های آن را متحمل شوید.

سبحان اعظمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: قطعا برای آرامش دل و خاطر مردم، نیرو های نظامی بایستی پاسخی دندان شکن به آمریکای جنایتکار میدادند. ماجرای عین الأسد در لحظات و روز های اول قدری باعث شاد شدن دل مردم شد اما ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی و افشاء شدن آمار مربوط به پایگاه عین الأسد پس از حملات موشکی سپاه، علاوه بر اینکه داغی دیگر در دل مردم ایجاد کرد، باعث شاد شدن دشمنان نیز گردید. پس از ماجرای عین الأسد بارها مقامات ارشد نظامی وعده هایی تحت عنوان انتقام سخت داده اند. انتقامی که در شأن خون سردار عزیزمان باشد.

آنها چندین بار گفته اند که مقابله به مثل خواهیم کرد و عین الأسد تنها یک زهر چشم گرفتن بود و هدف به رخ کشیدن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران بود. اما با گذشت نزدیک به یک سال از شهادت حاج قاسم این وعده به وقوع نپیوست. خب دشمن ما که لحظه به لحظه در پی نابودی نظام جمهوری اسلامی و این سرزمین در تلاش است، وقتی میبینم که انتقامی در کار نیست نه تنها ما را ترسو میخواند بلکه مجددا برای انجام جنایات خود اقدام می کند که متاسفانه روزهای گذشته شاهد یکی از این جنایات بودیم.

یکی از دانشمندان و سرمایه های عظیم کشورمان را از دست دادیم. اما اگر پاسخی قاطع  و محکم داده میشد ، هیچگاه شاهد قلدری و زورگویی و جنایات آمریکا نمی بودیم. اگر حتی در حمله به پایگاه عین الأسد، نظامی های آمریکایی را به درک واصل میکردیم ، برای جلوگیری از اقدامات بعدی آمریکا کفایت میکرد. اکنون پس از ترور دانشمند ارزشمندمان ، صد درصد بایستی پاسخی محکم و قاطع و در شأن خون سردار سلیمانی و دکتر فخری زاده و تمامی شهدای این سرزمین به دشمنان بدهیم. حال که به قطع میدانیم دست پلید اسرائیل نیز در این ماجرا به خون شهید عزیزمان آلوده گشته، باید به این رژیم سفاک و کودکش نیز پاسخی قاطع داده شود. پاسخی که باعث شود دیگر آنها به خود جرأت انجام چنین کارهایی را به خود ندهند.

قیاسی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رامین اهواز: بزرگترین انتقام نه تنها از آمریکا بلکه از تمام مستکبرین و جنایتکاران تاریخ به کسانی که مانع پیشرفت و تعالی ملت شده اند، پیشرفت و رسیدن کشور به قله های بالای علمی و استفاده از این پتانسیل ها در جهت آبادانی ایران سپس نجات ملت‌های مستضعف جهان است. بزرگترین انتقام برای شهادت سردار سلیمانی می‌توانست اخراج آمریکایی‌ها از منطقه باشد که ان‌شاءالله تحقق خواهد پیوست.

سوال: چرا دولت با وجود آنکه رژیم صهیونیستی  و آمریکا اسامی دانشمندان هسته ای را در لیست تحریم خود قرار داده، باز به دنبال مذاکره است؟

اعظمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: گمان میکردیم که پس از ماجرای برجام و با به وقوع پیوستن بیانات رهبر انقلاب، سر دولت به سنگ میخورد و دیگر هیچگاه نام مذاکره با آمریکا و نوکرانش در اروپا را به زبان نمیاورد. ما فکر کردیم که اگر دولت اینها را ندیده حداقل به پاس خون شهید سلیمانی مذاکره را برای همیشه از یاد خواهد برد اما پس از گذشت تنها چند روز از شهادت حاج قاسم بار دیگر شاهد زمزمه هایی مبنی بر برقراری مذاکره از طرف و به درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران بودیم و کماکان نیز هستیم.

آمریکایی که تمام فعالیت هایش زورگویانه و جنایتکارانه است هرگز قابل اعتماد نیست. خون ۱۷ هزار شهید ترور و ۱۹۶ هزار شهید جنگ تحمیلی گواهی است بر این سخن. در سال های گذشته پس از مذاکره با آمریکا به مرور غیر قابل اعتماد بودن وی برای مردم و حتی برخی غرب زدگان نیز اثبات شد.

اگر دولت به جای اینکه چندین سال وقت خود را به جای مذاکره با آمریکا صرف امور داخلی می کرد اکنون اوضاع اقتصادی کشورمان خیلی بهتر از گذشته بود. بهانه آقایان برای کم کاری و ضعف هایشان تحریم ها می باشد. مگر غیر از این است که این تحریم ها از آغاز انقلاب شروع شد و در دولت های قبل از دولت کنونی نیز وجود داشته است . پس چرا اوضاع اقتصادی کشور آن زمان بهتر از الان بود.

حیدرلو، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره): تحلیل فعلی بسیار ناظر براینکه دولت راهبرد سیاسی خود را مذاکره برای مذاکره گذاشته است یعنی اساسا ما در فرآیند مذاکره شاهد این نخواهیم بود که یک چیزی گرفته و یک چیزی داده شود، شاهد این هستیم که مجموعه سیاست خارجی و کلیت قوه مجریه تمام ظرفیت های ملی و مردمی مارا معطل این گذاشتند که بروند با کشورهای غربی مذاکره بکنند. آن هم نه برای اینکه منافع ملی ما را تامین بکنند. همانطور که برجام  نشان داد اساسا مذاکره و معاهده ای مثل برجام نمی تواند منافع ملی ما را تامین بکند اما باوجود چنین تجربه ای تلخی هنوزهم ما در پی این هستیم که با دشمنان مذاکره کنیم. مشخص می کند این تصویر یک تصویری است که کاملا مشکوک است، زیرا از این طرف دولت قصد دارد فضای سیاسی خودش را از طریق مناظره جهت بدهد.یعنی دولت مذاکره را نه به عنوان هدف تامین منافع ملی، بلکه دولت آقای حسن روحانی قصد دارد از طریق اقدام مذاکره با دموکرات ها در آمریکا،فضای سیاسی کشوررا به سمت خودش بازگرداند و هدف مذاکره برای مذاکره است.

قیاسی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رامین اهواز: هدف ترور به نظر من به انتخابات آمریکا و جریان حاکم در آمریکا برمیگردد همانطور که میدانید جریان حاکم در آمریکا ست نفوذ لابی‌های صهیونیستی بوده و هستند اما رفتارهای آنها نشان داده که شخصیت ترامپ نفوذ آنها در این باره خیلی بیشتر از سایر روسای جمهور آمریکا بوده است ما می بینیم که بعد از انتخابات آمریکا و حرف هایی ضد و نقیض که در مورد بازگشت آمریکا به برجام به میان آمد به جز رژیم صهیونیستی برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس عربستان از این نوع صحبت ها بسیار عصبانی و ناراحت هستند و ریشه آن برمی گردد به نقش کلیدی ایران در منطقه که با وجود برجام و همراهی مجامع بین المللی از ایران بی شک کشورها و دولت‌های متجاوز برای جهانیان آشکار و در دنیا منزوی خواهند شد.

سوال: آیا باوجود این ترور و احتمال فاش شدن اسامی دانشمندان هسته ای کشورمان، ادامه روند نظارت های آژانس اتمی به صلاح امنیت ملی کشور است؟

حیدرلو، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره): متاسفانه از آن روزی که برجام منعقد شد، آن چه که در داخل کشور کم توجهی شد و دستگاه ها تامل اساسی راجبش نکردندماهیت های بازرسی های آژانس بین المللی اتمی ایران بود و تمام خرابکاری های بعدی محصول بازرسی های آژانس است.

ماهیت های بازرسی های آژانس، ماهیت کاملا جاسوس محورانه ای دارد، به همین سبب این موضوع  در زمان انعقاد متن برجام و تصویبش در ایران به هیچ وجه تدابیر اساسی و لازم گرفته نشد و بسیار هم دیرشده است که ما در بازرسی های آژانس یک  تامل،تدبیر ملی بکنیم و باید در رابطه با بررسی های آژانس یک صدای واحدی از حاکمیت بشنویم که ماهیت این ها را تایید کنند که همه ی این اطلاعاتی که دارند به دشمنان می دهد موجب از دست رفتن سرمایه های ملی و علمی کشور ما می شود. واقعا متعجبیم که چگونه دستگاه های مسئول می توانند همچین وضعیتی را تماشا بکنند، این یک ابتذال سیاسی و یک خودکشی سیاسی است. مجلسی باید یک طرح سه فوریتی تصویب کند درمورد توقف بازرسی های آژانس که ما در قدم اول بتوانیم حداقل مقابل ضررهای بعدی که درمواجه با سرمایه های ملی ما است را بگیریم.

اعظمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: به هیچ وجه نظارت های آژانس به صلاح امنیت کشور نیست. آنها هیچگاه بدون سوء نیت این کار را انجام نمیدهند و خیرخواه جمهوری اسلامی ایران نیستند. قطع به یقین نیت های شومی در پس این نظارت ها وجود دارد. آنها اهرم و نوکران رژیم سفاک آمریکا هستند و اگر از نیروگاه های هسته ای بازدید کنند و بر اعمال آنها نظارت داشته باشند و اسامی افراد فعال در این حوزه و اطلاعات آنها را داشته باشند ، این اطلاعات را در اختیار سازمان های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی قرار خواهند داد. نمونه واضح این کار ترور دکتر فخری زاده است. بهتر است دولت و سازمان انرژی اتمی در این رابطه تصمیم صحیحی اخذ نمایند و روند نظارت و حضور بازرسان آژانس انرژی اتمی را متوقف کنند تا دیگر شاهد از دست دادن سرمایه هایمان نباشیم.

سوال: برخورد صداوسیما و رسانه های دولتی را در این واقعه تروریستی چگونه ارزیابی می کنید؟

قیاسی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه رامین اهواز: صدا و سیما و رسانه های دولتی تا حدودی به کم و کیف قضیه ورود کردن اما باز هم جای کار داشت و می بایست ابعاد مختلفی از اهداف این ترور ناجوانمردانه را نه فقط برای مردم ایران که برای جهانیان به تصویر بکشند و در این مسیر از پتانسیل ها رسانه های موجود در سراسر دنیا می توان استفاده کرد تا نیرویی برای کمک به دستگاه دیپلماسی و وزارت خارجه برای همراهی مجامع بین المللی برعلیه رژیم اشغالگر باشند.

حیدرلو، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره): در سال های اخیر موضوعی که پیش آمده،گاهی اوقات سیاست های رسانه ای و حتی محتوای سیاست های رسانه ای  برای صدا و سیما ازمجموعه قوه مجریه ابلاغ می شد.ماشاهد این هم بودیم که این بار هم فشار ازطرف دولت بود برای اینکه صدا و سیما از مرحوم شهید فخری زاده را به عنوان دانشمندهسته ای و یا پدر برنامه هسته ای به کشور معرفی نکند،صدا و سیما در مقابل این فشارها ایستاد و توانست با این سیاست قوه مجریه مقابله کند.ازاین به بعد کار رسانه و صداوسیماست، به این معنی که رسانه و صداوسیما باید هزینه های  بردن مردم به سمت خفت و ذلت سیاسی  توسط جریان غرب گرا را افزایش دهد.

صداوسیما از یک سو باید تجربه تلخ دولت تدبیر و امید را در حوضه سیاست داخلی و خارجی به خوبی ترسیم کندوازسوی دیگر هم ناظر برآینده امکاناتی که کشور ما با آن می تواند از بحران تورم و تولید خارج شود را برای مردم بازگو کند.که هم اگاهی مردم افزایش پیدا کند و درنهایت هزینه های دروغ گفتن برای جریان غرب گرا در کشورافزایش پیداکند، اینکار مشخصا کار رسانه های ملی و مردمی است. یعنی صداوسیما باید هم ناظربرترور حاج قاسم سلیمانی و هم ناظر بر ترور شهید فخری زاده این موضوع را پوشش دهد که اساسا هزینه هایی که ما دادیم و در مقابلش ترور تحویل گرفتیم به دلیل برنامه دولت تدبیرو امید که هم در سیاست خارجی و هم در سیاست داخلی کشور را تا مرز آشوب کشانده است.

اعظمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: خب در این رابطه متاسفانه بایستی گفت که صدا ‌و سیما در این قضیه نمره قابل قبولی از سوی مردم نگرفت. ابتدا با دیر پخش کردن و دیر پوشش دادن این خبر و سپس با مهم جلوه ندادن آن، عملکرد ضعیف خود را نشان داد. صدا و سیما به جای آنکه این خبرا مثلا خیلی مهم جلوه دهد و با تمام توان به پوشش این مسئله بپردازد، به پخش برنامه هایی از قبیل برنامه های طنز پرداخت. حال بابد دید که این کار غیر عامدانه بوده یا نه عامدانه بوده و از طرف برخی احزاب و جناح ها تحت فشار بوده است.

قسمت دوم صحیح تر به نظر میرسد حال باید دید هدف آنها از انجام این کار چیست. رسانه ای کردن و پوشش کامل ماجرای شهادت دکتر فخری زاده چه صدمه ای به آنها و حیثیتشان وارد خواهد کرد. آنها همان اشخاص غرب زده ای هستند که تمام فکر و ذکرشان مذاکره و برقراری رابطه با غرب است. بدون شک این ترور برای آنها بن بستی برای خواهد بود برای رسیدن به آرزوهایشان. نکته دیگر اینکه متاسفانه طی این دو روز شاهد پوشش کامل این خبر از سوی رسانه های معاند و  خارجی بودیم اما رسانه های داخلی چیزی جز ضعف از خود نشان ندادند. امیدواریم که در روز های آینده صدا و سیما اقدامات شایسته ای در شأن این شهید معزز انجام دهند.

سوال: پاسخ به این ترور به چه شکلی باشد که دیگر شاهد همچین اتفاقاتی در خاک کشور نباشیم؟

اعظمی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه رازی کرمانشاه: همانطور که قبل تر عرض کردم،باید پاسخی در شأن خون این شهید و شهید سلیمانی و تمامی شهدای معظم این سرزمین به این جنایتکاران داده شود. چیزی جز پاسخ قاطع نظامی مانع انجام جنایات آمرکای پلید نخواهد بود. اگر پاسخی قاطع داده نشود راه را برای انجام بیشتر این جنایات هموار خواهیم کرد.البته ما همواره با ایمان به آیه و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون و فرمایشات مقام معظم مبنی بر گرفتن انتقامی سخت از جنایتکاران، در انتظار انتقامی قاطع و سخت خواهیم نشست و امیدواریم به زودی این عمل به وقوع بپیوندد. از خداوند متعال برای ملت شریف ایران و تمامی نیروی های نظامی و انتظامی عمری با برکت و در نهایت عاقبت به خیری و شهادت مسألت داریم. بار دیگر از شما عزیزان اصحاب رسانه تشکر میکنم و امیدوارم در این عرصه همیشه موفق و موید باشید.

حیدرلو، مسئول سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی (ره): وقتی هنوز پروژه انتقام سخت حاج قاسم سلیمانی روی زمین مانده  و ما شاهد محافظه کاری های سیاسی در این موضوع بودیم محافظه کاری هایی که به شدت خلاف امنیت و منفعت ملی ما بود، نمی توانیم مجددا از انتقام سخت دیگری سخن بگوییم، بعداز ترور حاج قاسم سلیمانی باید اتفاقاتی جدی در حوضه قانونی و سیاست ارتباط با آژانس و فرآیند بازرسی ها می افتاد که نیفتاد،الان مهلت مجدد این ایجادشده که ما اولا زمینه هرگونه اقدامی را از بین ببریم،پس در ابتدا باید بازرسان آژانس را از ایران اخراج کنیم،تمام فرآیندهای نظارتی آژانس را که طبق فرمایش آقای ظریف 92 درصدآنچه که آژانس دارد در کل دنیا انجام می دهد یعنی این فرایند مشابه برای ایران است، این فرآیند متوقف شود.

اولا باید در کشور خودمان تروریست ها بصورت شفاف و صادقانه شناسایی و به مردم معرفی شوند،همانطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند: عاملان این جنایت و این ترور باید شناسایی شوند. در قدم دوم یک سری اقدامات مشخصی می توان در همین منطقه انجام داد. ایران دسترسی های جدی به سران صهیونیستی دارد و به نوعی باید یک جواب مشابهی صادر شود. انتظار انتقامی جدی و سخت از این دولت نداریم اما می تواند اعتماد عمومی و مردمی را به خود جلب کند.

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top