تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/09/13 - 16:31
کد خبر: 378068

چرا حضور وکیل مهاجرتی در پروسه‌ی مهاجرت به کانادا ضرورت دارد؟

در این راه که راهی ناشناخته است ممکن است به خاطر عدم شناخت و آگاهی از قوانین دچار استرس و نگرانی شوید. وقتی وکیل مهاجرتی مجرب را در کنار خود دارید با افزایش ضریب اطمینان به موفقیت، می توانید کارها را با خیال آسوده به او بسپارید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کانادا کشوری است که یکی از محبوب ترین اهداف مهاجرتی مهاجران در سراسر دنیا به شمار می آید. این کشور پهناور یکی از کشورهاییست که به دلایلی چون امنیت اقتصادی، امنیت روانی به خاطر دور بودن از مسائل نژادپرستانه و چندفرهنگی بودن و نیز برخوردای از سیستم های حمایتی از شهروندان خود، مهاجران برای مهاجرت به آن جا اقبال فروانی نشان می دهند. شاید شما هم از زمره کسانی باشید که می خواهید به این کشور مهاجرت کنید و یا از خانواده و اقوام کسانی را دیده اید که پای در این راه نه چندان راحت گذاشته باشند. احتمالا در این مسیر به داشتن یک منبع قابل اتکا و قابل اطمینان فکر کرده اید که بتواند در این مسیر شما را به رسیدن به هدفهایتان کمک کند. در این مطلب برآنیم تا بررسی کنیم؛ داشتن یک وکیل یا مشاور در امر مهاجرت به کانادا می تواند چه مزایایی داشته باشد و باید دارای چه ویژگی هایی باشد که ما او را دارای صلاحیت بدانیم.

چرا حضور وکیل مهاجرتی در پروسه‌ی مهاجرت به کانادا ضرورت دارد؟

ضرورت حضور وکیل مهاجرتی کاناداRCIC در پروسه مهاجرت

برنامه‌ مهاجرت به کانادا توسط دولت به‌ دقت کنترل و برنامه‌ریزی می شود. همه‌ افراد غیر کانادایی برای ورود و اقامت در کانادا به ویزای نیاز دارند و حضور بدون ویزا در کانادا ممکن است عواقبی چون بازداشت و اخراج از کانادا داشته باشد.

مهاجرت امریست که به قوانین داخلی و نیز قوانین بین المللی کشورهای مبدا و نیز مقصد مرتبط است و این قوانین ثابت نیستند و مدام در حال تغییر هستند که رصد کردن مدام آن کاری مشکل و گیج کننده است. اگر فردی بخواهد امور مهاجرتی خود را انجام بدهد، این کار منع قانونی ندارد ولی تشخیص این که از میان راه های زیاد مهاجرتی تعیین شده توسط دولت کانادا، مانند روش های مهاجرتی چون ویزای تحصیلی،  توریستی، طریقه ثبت کردن شرکت در کانادا،  برنامه های استانی، برنامه های کارآفرینی و ویزای کارآفرینی کانادا، استارتاپ و... کدام روش برای افراد مناسب ترین روش است، کارساده ای نیست.

شرایط هر شخص مانند سطح تحصیلات، شرایط مالی، سن و سایر عوامل تاثیر گذار مانند مشکلات و محدودیت های مهاجرتی، باعث می شود که نتوان هر برنامه ای را به هر کسی پیشنهاد داد و این امر مستلزم داشتن دانش و مهارت کافی است که  بهره مندی از یک وکیل یا مشاور حرفه ای RCIC می تواند در این امر بسیار کمک کننده باشد. همچنین با توجه به افزایش ظرفیت برنامه های مهاجرتی کانادا در سال های 2021-2023 و بالا بودن شانس مهاجرت به کانادا، اسن شانس را از دست ندهید.

توصیه می‌ کنیم افرادی که اطلاعات دقیقی درباره قوانین مهاجرتی کانادا ندارند، حتما با یکی از بهترین وکیل مهاجرت کانادا RCIC مشورت کنند. وکیل  یا مشاورمهاجرتی کانادا RCIC ، از قوانین پیچیده و گسترده‌ کشورها و سفارت ‌خانه ‌ها آگاه است. با کمک وکیل  یا مشاورمهاجرتی دارای صلاحیت و مجوز، می‌توان با خیالی آسوده تر پا در این مسیر پر فراز و نشیب گذاشت.

بنابراین اگر شخص توانایی تحقیق و مطالعه وضعیت مهاجرتی خود را ندارد، وکیل RCICمی‌تواند کارهای ضروری برای مهاجرت را سریع‌تر و راحت‌ تر انجام دهد.

دلایلی که وجود یک وکیل یا مشاور مهاجرتی کانادا RCIC را توجیه می کند

  • نبود زمان کافی برای درک و یافتن همه مسیرهای مهاجرتی کانادا
  • عدم وجود اطلاعات آپدیت شده در امور مهاجرتی کانادا
  • عدم آگاهی از خطاها و مشکلات قانونی در مسیر صدور ویزا
  • داشتن خطا در پر کردن صحیح و تنظیم فرم ها و گاهی ارائه عکس نامناسب
  • عدم تکمیل مدارک مورد نیاز برای پیشرفت پرونده

بدیهی است که افرادی که از یک وکیل مهاجرتی خبره و دارای تجربه و مهم تر از همه دارای صلاحیت برای مهاجرت به کانادا استفاده می کنند، درصد موفقیت پرونده آن ها بیشتر خواهد بود.

 

مزایای داشتن یک وکیل یا مشاور مهاجرتی RCIC ذی صلاح برای مهاجرت به کانادا

  • صرفه جویی در زمان

شاید مهمترین چیزی که ما انسان ها در زندگی خود داریم وقت ماست.این مولفه ارزشمند شاید مهمترین مزیت داشتن یک وکیل مهاجرت باشد. گاها مشاهده شده است که برخی افراد مدت ها وقت صرف کرده اند تا یک پروسه مهاجرتی را پیش ببرند و امور مهاجرتی نیزعمدتا مستلزم صرف زمان است. حال در نظر بگیرید با گذشت زمان در صورت موفق نشدن پرونده مهاجرتی، غیر از سرخوردگی و یاس، باید دوباره زمان زیادی را برای اقدام مجدد بگذارید. بعضی از برنامه های مهاجرتی سن در آن ها مهم است و ممکن است در این زمینه روی کار شما تاثیر بگذارد.

 البته این تنها یک بعد قضیه است و این که اگر فرد با یک شخص بدون صلاحیت اقدام کرده باشد؛ در صورت ارئه مدارک غیر واقعی، ممکن است آثار غیر قابل جبرانی برای پرونده شخص به بار آورد.

 

  • جلوگیری از افتادن در دام افراد کلاه‌بردار و سودجو

با انتخاب وکیل یا مشاور مهاجرتی کانادا می توانید اطمینان خاطر پیدا کنید که به صورت قانونی اقدام کرده اید و در صورت عدم موفقیت پرونده شما، شخصی هست که بتواند با اطلاع از قانون از شما دفاع و حمایت کند.

اگر شخصی که دارای مجوز نیست اقدام به جعل سند یا ارائه مدارک غیرواقی کند که این روزه متاسفانه بسیار شاهد آن هستیم، ممکن پرونده شما را با یک خطر بزگ روبرو کند.

در صورتی که افسر بررسی پرونده شما به این نتیجه برسد که شما در ارائه اطلاعات و مدارک، صادقانه عمل نکرده اید یا سعی در کتمان حقیقت داشته اید، پرونده شما را ریجکت می کند. در این موارد اداره مهاجرت کانادا متقاضی را  متهم می شناسد، حتی اگر از این موضوع باخبر نباشد.

در صورت قطعی شدن این حکم فرد متقاضی شامل جریمه هایی مانند ممنوع الورود شدن به کشور کانادا حداقل برای 60 ماه  که در طی این مدت نمی تواند درخواست ورود به کانادارا بدهد، می شود. سلب امتیاز اقامت دائم و شهروندی کانادا اخراج از کشور کانادا نیز می تواند، عواقب سنگین تری باشد.

  • کاهش استرس و سردرگمی

در این راه که راهی ناشناخته است ممکن است به خاطر عدم شناخت و آگاهی از قوانین دچار استرس و نگرانی شوید. وقتی وکیل مهاجرتی مجرب را در کنار خود دارید با افزایش ضریب اطمینان به موفقیت، می توانید کارها را با خیال آسوده به او بسپارید.

  • صرفه جویی در هزینه ‌ها

داشتن یک وکیل یا مشاور مهاجرتی کانادا می تواند باعث شود اگر هزینه ای برای امور مهاجرتی می کنید، امیدوار باشید که با طی کردن این مسیر به سلامت، از هزینه کردن مجدد برای یک راه دیگر مهاجرتی جلوگیری کنید.

  • دسترسی به منابع تفسیر قانون و دانستن نکات حساس از دید افسر اداره مهاجرت برای صدور ویزا

وکیل مهاجرتی کانادا از قوانین و شرایط جدید آگاه است و به خوبی با علم به قوانین می تواند پیش بینی کند که چه مسائلی از دید افسر اداره مهاجرت مهم و یا شک برانگیزاست و چه مواردی شانس موفقیت را بالا می برد.

افراد دارای صلاحیت و مورد تایید کانادا برای انجام امور مهاجرت

  • مشاورینی که عضو شورای قانونگذاری مهاجرت کانادا  ICCRC باشند.
  • وکلای مجاز به فعالیت و عضو انجمن  Canadian Provincial and territorial law society در کشور کانادا (وکلای کشورهای غیر از کانادا این اجازه را ندارند.)
  • اعضای Notary  در استان کبک کانادا که عضو Chambre des Notaire du Quebec هستند

این سه دسته، افراد پذیرفته شده و مورد قبول از سوی اداره مهاجرت کانادا هستند که مجاز به تشکیل پرونده های مهاجرتی و دریافت وجه در ازای انجام امور مهاجرتی هستند. افراد خاطی که شامل این سه دسته نباشند، شامل جریمه نقدی و حتی حبس می شوند. این جریمه از سوی دولت کانادا 100.000 دلار کانادا و حبس نیز می تواند تا 5 سال باشد.

این روزها که تب مهاجرت بالا گرفته و افراد زیادی تمایل به مهاجرت به کانادا دارند، چگونه باید بفهمند که شخصی را که به عنوان وکیل مهاجرتی خود انتخاب کرده اند، جز افراد مجاز ذکر شده است؟

 و اما چگونه صلاحیت وکیل مهاجرتی خود را برای مهاجرت به کانادا دریابیم؟

استعلام کردن یک راه ساده و خوب است. اما از کجا و چگونه؟

خوشبختانه سازمان نظارت بر مشاوران رسمی مهاجرت کانادا (ICCRC) که زیر نظر وزارت مهاجرت کانادا فعالیت می کند، افرادی که وکیل و مشاور مهاجرت به کانادا باشند را در سایت (ICCRC) معرفی کرده است و شما می توانید به سادگی با مراجعه به این سایت شخص مورد نظر خود را استعلام کنید. با وارد کردن نام و نام خانوادگی یا شماره لایسنس وی، می توان مطمئن شد که شخص مورد نظر مورد تایید و دارای مجوز فعالیت هست یا نه.

داشتن مجوز فعالیت در امور مهاجرت بین المللی از کشور مبدا نیز می تواند در اطمینان خاطر دادن به شخص موثر باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top