تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/15 - 10:50
کد خبر: 378152

معاون فرهنگی دانشگاه امیرکبیر:

رکود فعالیت تشکل های دانشجویی نگران کننده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: برای روز دانشجو نگران هستیم چرا که تشکل ها هیچ تحرک جدی از خود نشان نداده اند و این رکود در فعالیت تشکل ها رضایت بخش نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیاوش خرسندی ، با اشاره به اعمال محدودیت ها برای برگزاری برنامه حضوری به مناسبت ۱۶ آذر در دانشگاه گفت: برگزاری برنامه حضوری را به مناسبت روز دانشجو و به منظور رعایت فاصله گذاری های اجتماعی ممنوع کرده ایم؛ حتی در خصوص دانشجویانی که در خوابگاه ها ساکن هستند، تاکید کرده ایم که به اتاق های یکدیگر نباید تردد داشته باشند. دانشگاه در حال حاضر پروتکل های سخت بهداشتی را برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته و هر گونه تجمع در سالن اجتماعات و مسجد را منع کرده ایم.

رکود فعالیت تشکل های دانشجویی نگران کننده است

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: به مناسبت روز دانشجو از حدود ۳ هفته پیش دو جلسه با تشکل ها داشتیم و با دوستان صحبت شد و سعی کردیم آن ها را برای برگزاری برنامه ها تشویق کنیم.

وی با اشاره به حمایت های دانشگاه از تشکل ها در راستای برگزاری برنامه ۱۶ آذر گفت: ما در این جلسات به آن ها اعلام کردیم بستر مجازی مورد نیاز را برای نشست های مجازی و پرسش و پاسخ فراهم می کنیم. همچنین تاکید کردیم اگر می خواهند مهمانی دعوت کنند، هزینه های مرتبط با آن از محل بودجه فرهنگی دانشگاه تامین خواهد شد.

خرسندی به رکود فعالیت های تشکل ها به دلیل شیوع کرونا و در پی آن تعطیلی دانشگاه اشاره کرد و گفت: در چند ماه گذشته که دانشجویان در دانشگاه حضور نداشته اند، فعالیت تشکل ها بسیار محدود شده و ما بسیار نگران هستیم. به دوستان تشکل ها هم این نگرانی را منتقل کردم.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر خاطرنشان کرد: حدود ۲ ماه گذشته انتخابات تشکل ها را برگزار کردیم و افراد جدید مستقر شده اند اما برنامه خاصی از دوستان نمی بینیم و واقعا نگران کننده است. با وجود پیگیری ها و حمایت هایی که سعی کردیم از فعالیت تشکل ها داشته باشیم اما فعالیت جدی از سوی آن ها مشاهده نکرده ایم. آن ها دلیل را اینطور عنوان می کنند که در فضای مجازی از برنامه ها استقبال خوبی نمی شود.

وی در ادامه از آسیب شناسی وضع موجود اشاره کرد و گفت: در آسیب شناسی ها متوجه شدیم، یک جنبه به عدم اطلاع رسانی کافی بر می گردد که نیاز به تقویت دارد. یک جنبه دیگر این است که دانشجو وقتی از فضای دانشگاه دور می شود، انگیزه اش در انجام فعالیت ها فرهنگی کاهش می یابد.

خرسندی ادامه داد: حضور در برنامه های فضای مجازی حال و هوای برنامه های حضوری در دانشگاه را ندارد و باعث می شود رغبت دانشجویان و مشارکت آن ها کاهش پیدا کند و از طرفی دیگر تشکل های ما هم خیلی به دنبال برنامه ریزی و اجرای برنامه در فضای مجازی نباشند.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه امیرکبیر گفت: طی دو ماه گذشته تعداد برنامه های برگزار شده بسیار محدود بود و به غیر از یک تشکل، سایر تشکل ها برنامه خاصی نداشتند. برای هفته آینده و روز دانشجو هم نگران هستیم چرا که آن ها هیچ تحرک جدیدی از خود نشان نداده اند و این رکود در فعالیت تشکل های فرهنگی و دانشجویی رضایت بخش نیست.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top