تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/15 - 20:41
کد خبر: 378243

حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰

حضور ۲۰ شرکت دانش‌بنیان در نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۰

صندوق نوآوری و شکوفایی از حضور 20 شرکت دانش‌بنیان ایرانی برای حضور در چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه (GITEX) حمایت می‌کند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از وابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، همزمان با برگزاری چهلمین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک خاورمیانه موسوم به «GITEX» که از تاریخ ۱۶ تا ۲۰ آذرماه جاری در کشور امارات برگزار می‌شود، صندوق نوآوری و شکوفایی، از ۲۰ شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی جهت حضور در بخش «Future Stars» نمایشگاه جیتکس حمایت کرد.

سهراب آسا مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، با اعلام این خبر ضمن تأکید بر نقش صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یکی از بازیگران اصلی زیست‌بوم نوآوری کشور گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای توسعه بازار شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور آن‌ها در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی را در دستور کار خود قرار داده است.

آسا درباره توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان خاطرنشان کرد: از جمله اهداف اصلی حمایت از شرکت‌ها، می‌توان به تسهیل مسیر تجاری‌سازی محصولات و خدمات، توسعه توانمندی‌های مدیریتی و بازاریابی، کمک به شکل‌دهی ارتباطات بین‌المللی و ورود به بازارهای خارجی، طرح راه‌حل‌های نوآورانه با هدف بین‌المللی‌سازی شرکت‌های دانش‌بنیان و ورود آن‌ها به زنجیره ارزش جهانی اشاره کرد. وی در ادامه با تأکید بر علاقه‌مندی به همکاری‌های بین‌المللی، ابراز کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی سعی در پیوند ایده‌ها و راه‌حل‌های فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان با بازارهای داخلی و منطقه‌ای دارد و در این راستا به شکل‌گیری دیپلماسی نوآوری در سطح شرکت‌های نوآور با همتایان خود در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی کمک خواهد کرد.

مدیر بین الملل صندوق نوآوری و شکوفایی ضمن تشکر از همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، اتاق بازرگانی ایران و شرکت کارن کراد (کارگزار توسعه بازار) در طراحی و اجرای برنامه برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه جیتکس، افزود: صندوق نوآوری و شکوفایی تلاش می‌کند شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فرصت معرفی خود را در عرصه‌های بین‌المللی به دست آورند و بتوانند در رقابت با شرکت‌های خارجی خود را محک بزنند.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ثبت‌نام شرکت‌های ایرانی در سایت «Future Stars» به طور کامل انجام شده و امکان حضور آن‌ها در بخش مسابقات این رویداد و نیز امکان مشاهده اسامی آن‌ها توسط شرکت‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بین‌المللی فراهم شده است.

لازم به ذکر است طبق فراخوان منتشر شده، شرکت‌های علاقه‌مند به حضور در این نمایشگاه، از تاریخ ۲۸ تیر تا ۸ مرداد ماه ۱۳۹۹ در سامانه غزال صندوق نوآوری و شکوفایی ثبت نام کردند که از میان آن‌ها ۶۲ شرکت وارد مرحله ارزیابی شدند. پس از انجام ارزیابی اولیه و تأیید شرکت‌ها، با همت معاونت توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی کمپ آموزشی به منظور توانمندسازی آن‌ها برای حضور شایسته در این رویداد بین‌المللی، در قالب وبینارهای «بررسی و بهبود مدل کسب وکار برای ارائه به سرمایه‌گذار»، «بررسی و تحلیل ۰ تا ۱۰۰ برنامه مالی»، «چگونگی ارزیابی و ارزش‌گذاری استارت‌آپ‌ها»، «آشنایی با سرمایه‌گذاران کشورهای عربی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با سرمایه‌گذاران کشورهای اروپایی و فرآیند جذب سرمایه در این کشورها»، «آشنایی با کلیات حقوقی مالکیت فکری و نحوه حفاظت از ایده‌ها»، «آشنایی با نظام ثبت اختراعات»، «آشنایی با نظام ثبت علائم تجاری بین‌المللی»، «آشنایی با نظام ثبت طرح و حمایت از اسرار تجاری» و «آشنایی با کلیدی‌ترین نکات حقوقی در انعقاد قرارداد با سرمایه‌گذار» با تدریس اساتید مجرب و خبره هر حوزه برگزار شد.

پس از پایان دوره‌های آموزشی و توانمندسازی، جلسات متعدد منتورینگ با تیم‌ها برای ارائه انگلیسی صورت گرفت و سپس تیم‌های متقاضی، طرح‌های خود را به زبان انگلیسی برای کمیته پذیرش، متشکل از نمایندگان صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی و فناوری و سامانه تأمین مالی و سرمایه‌گذاری کارن، ارائه کردند و ۲۰ تیم برتر برای اعزام به جیتکس و حضور در پاد نمایشگاهی انتخاب شد. معیارهای انتخاب شامل توانایی ارائه قوی به زبان انگلیسی، داشتن برنامه مشخص برای حضور در جیتکس، تجربه‌های صادراتی و حوزه فعالیت‌ شرکت بود.

۲۰ شرکت منتخب، طی روزهای ۱۶ تا ۲۰ آذر در نمایشگاه جیتکس حضور دارند و دستاوردها و توانمندی‌های خود را در این نمایشگاه عرضه می‌کنند.

 با نمایشگاه جیتکس، هیأت تجاری متشکل از ۱۷ شرکت دانش‌بنیان و ۱۱ شرکت خلاق و فناور، با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با همکاری صندوق پژوهش و فناوری استان یزد و مؤسسه خدمات فناوری تا بازار ایرانیان (کریدور توسعه صادرات) به این نمایشگاه اعزام خواهد شد.  

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top