تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/09/18 - 13:53
کد خبر: 378582

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

۱۰ نکته کلیدی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

۱۰ نکته کلیدی ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه. دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

به گزارش خبرنگار صنفی - آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است ثبت نام برای آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰ آغاز شده و داوطلبان فرصت دارند تا تا روز یکشنبه ۲۳ آذر ۹۹ ثبت نام خود را تکمیل کنند.

ثبت نام منحصراً به صورت اینترنتی و از طریق سایت اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی: www.sanjesh.org انجام می‌شود. در این میان  دفترچه راهنمای ثبت نام در این آزمون توسط سازمان سنجش منتشر شده که دارای پیچیدگی های خاص خود هست، به همین بهانه چند نکته کلیدی این دفترچه به زبان ساده در ادامه آمده است:

1- زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

زمان اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد سال ۱۴۰۰

2-  تسهیلات برگزیدگان علمی
براساس این آیین نامه افراد حائز شرایط زیر، حداکثر تا یک سال تحصیلی پس از زمان دانش آموختگی (و صرفاً برای یک بار) در صورت شرکت در آزمون و کسب حدنصاب علمی حداقل ۹۰ درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در هر کدرشته محل توسط سازمان سنجش به یکی از دانشگاه ها معرفی می شوند.

۱) برگزیدگان رتبه های اول تا پانزدهم مرحله نهایی المپیادهای علمی  دانشجویی.

۲) دانشجویان نمونه کشوری در دوره کارشناسی با معرفی سازمان امور دانشجویان.

۳) رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره های خوارزمی، جوان خوارزمی، رازی، ابن سینا و فارابی در دوره کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته با مشارکت حداقل ۵۰ درصد در دستاورد حائز رتبه.

۴) دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی پیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی هشت نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

۵) دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ناپیوسته در بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی که طی چهار نیمسال تحصیلی دانش آموخته شده است.

3- تکلیف حضور دانشجویان روزانه
با توجه به رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به شماره 726 مورخ 28 / 05 / 1399 دانشجویان شاغل به تحصیل در دوره های غیرروزانه کارشناسی ارشد ناپیوسته (به شرط نداشتن مشکل نظام وظیفه برای آقایان) می توانند بدون انصراف از تحصیل، درآزمون کارشناسی ارشد سال 1400 ثبت نام و شرکت کنند. بدیهی است این داوطلبان پس از اعلام نتایج نهایی در صورت قبولی
باید انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید محل تحصیل ارائه دهند.

بر اساس مصوبه چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی مورخ 18 / 10 / 1395، پذیرفته شدگان نهایی دوره های روزانه در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399، حتی در صورت عدم ثبت نام و یا انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 نخواهند بود.

4- هزینه شرکت در آزمون
با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثب تنام منحصراً بصورت اینترنتی انجام م یگیرد، داوطلبان لازم است به وسیله کار تهای بانکی عضو شبکه شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال م یباشد با مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان و انتخاب گزینه خرید "سریال ثبت نام" آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 و پرداخت مبلغ 000 / 900 (نهصد هزار) ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون یک مجموعه امتحانی، اقدام کنند.

5- مدارک و اطلاعات لازم برای ثب تنام

6- تاثیر معدل دوره کارشناسی
گزینش نهایی در هر یک از مجموعه های امتحانی از بین داوطلبانی که حد نصاب نمره علمی لازم را بر اساس مواد آزمون احراز کرده باشند، با توجه به ضوابط مربوط انجام خواهد شد. برای فارغ التحصیلان رتبه اول دوره کارشناسی، حداکثر معادل 10 % ظرفیت (با تقریب اضافی) در هر کد رشته محل تحصیل دوره بالاتر، بر اساس اولویت نمره و انتخاب رشته متقاضیان به حائزین شرایط اختصاص داده خواهد شد.

گزینش نهایی، بر اساس نمره کل حاصل از 80 % نمره آزمون و 20 % معدل دوره کارشناسی(لیسانس) انجام خواهد گرفت.

7- دانشجویان رشته پزشکی
فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی متقاضی شرکت در این آزمون، قبل از اقدام به ثبت نام باید توجه داشته باشند که از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت خود را مشخص و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون و در صورت قبولی برای ادامه تحصیل نداشته باشند. در غیر این صورت عواقب مترتب بر آن به عهده شخص متقاضی خواهد بود.

8- شرط معدل ها
دانشجویان سال آخر و دانش آموختگان مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته که از تاریخ 31 / 6/ 1386 به بعد فارغ التحصیل شده اند، در صورتیکه معدل آنان کمتر از 00 / 12 باشد، حق ثبت نام و شرکت  در این آزمون را ندارند.

9- محدودیت های سربازی
 1- مشمولان غایب مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند و در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه معافیت تحصیلی برای آنان صادر نشده و دانشگاه ها مجاز به ثبتنام از آنان نمیباشند.

2- دانشجویان اخراجی دانشگاه ها تا پایان خدمت دوره ضرورت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیلن میباشند.

3- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مشمول، مجاز به تحصیل مجدد در این مقطع نمیباشند.

10- حداکثر سقف سنوات

سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته حداکثر سه سال می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top