تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/09/23 - 18:59
کد خبر: 379129

اثرات حاد کرونا روی کودکان

فوق تخصص روماتولوژی کودکان با تأکید بر اینکه کرونا در شکل حاد خود می‌تواند کودکان را هم درگیر کند، گفت: کرونا در کودکان می‌تواند موجب ایجاد روماتیسم‌های مفصلی و سندروم التهاب چندگانه شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ «ودود جوادی پروانه» در برنامه «طبیب» با اشاره به اینکه در اوایل شیوع کرونا در این خصوص فقط تمرکز بر روی گرفتاری بزرگسالان بود، اظهار کرد: حتی وقتی در سیستم‌های بهداشتی و درمانی صحبت می‌شد بزرگسالان در اولویت بودند، لذا به بیمارستان‌های کودکان توجهی نشده و به لحاظ امکاناتی به آنها کمتر رسیدگی شد، که بعد شاهد بودیم هم بچه‌ها درگیر شدند و هم پزشکانی که با کودکان سروکار داشتند به لحاظ کمبود امکانات و تجهیزات آلوده شدند و نهایتاً مشخص شد که بچه‌ها هم مانند بزرگسالان درگیر کرونا و حتی کرونای شدید می‌شوند. در مجموع فرض کلی بر این است که خوشبختانه بچه‌ها یا نمی‌گیرند و یا با علائم خفیف‌تر گرفتار می‌شودند و موارد متوسط و شدید در اطفال کمتر اتفاق می‌افتد.

وی در ادامه اظهار کرد: کرونا را بسیاری با علائم عمومی آن می‌شناسیم اما این فقط مربوط به فاز اول و دوم بیماری است و افرادی که تازه علامت‌دار می‌شوند ممکن است که عوارض دیگری هم در آنها حاد شود، گاهی اوقات بدن نمی‌تواند آن ویروس را کنترل کند و سیستم ایمنی بدن برمی‌گردد و واکنش‌های التهابی بیش از حدی از خود نشان می‌دهد، مثلاً در کودکان ممکن است یک سری علائم شبه روماتیسمی اتفاق بیفتد. عموماً در بچه‌ها علائم ویروس در ابتدا خفیف است و معلوم نیست و یا ممکن است مثل سرماخوردگی و همراه با بداخلاقی، بی‌اشتهایی، بی‌قراری و کسالت باشد. اما مشکل آنجاست که بیمار وارد فاز سه شده و سیستم ایمنی به هم ریخته و سیستم ایمنی طبیعی نیست و بیش از حد واکنش نشان می‌دهد و بیمار ممکن است علائمی مثل شوک عفونی، مشکلات قلبی، عروقی، کبدی پیدا کرده و حتی کلیه درگیر شود که این به دلیل رها شدن مواد التهابی در خون است، این عوارض عموماً با تأخیر اتفاق افتاده و دو تا چهار هفته بعد از شروع بیماری روی می‌دهد اما وقتی کار به اینجا رسید درمان هم دچار مشکل می‌شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top