تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/09/26 - 09:50
کد خبر: 379432

برف و باران در جاده‌های ۶ استان کشور

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا از بارش برف و باران در جاده‌های۶ استان کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، سرهنگ احمد شیرانی، درباره وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور گفت: گزارش‌های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک در سراسر کشور حاکی از آن است که در حال حاضر ترافیک در آزادراه قزوین-کرج در محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس، آزادراه کرج-تهران در محدوده پل فردیس تا پل کلاک و جاده تهران- شهریار د محدوده پل کفش ملی  و پلیس راه شهرقدس نیمه سنگین است، اما در دیگر جاده‌های کشور تردد به آرامی در حال انجام بوده و گره ترافیکی خاصی وجود ندارد.

وی در مورد وضعیت جوی جاده‌های کشور نیز گفت: در حال حاضر در اکثر محورهای دو استان زنجان و همدان بارش پراکنده برف گزارش شده است. این وضعیت در محور بستان آبان در استان آذربایجان شرقی نیز وجود دارد.  همچنین در اکثر محورهای استان های کرمانشاه، کردستان و لرستان نیز بارش باران گزارش شده است.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی برای سامانه بارشی و تشدید بارش طی امروز و فردا، گفت: بنابر اعلام هواشناسی طی این مدت شاهد بارش شدید باران و برف، همراه با رگبار و رعد و برق و احتمال وقوع تگرگ در تمام یا مناطقی از استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری،  مرکزی، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و ... خواهیم بود واز این رو لازم است در صورت نیاز به تردد ضروری، رانندگان یکسری موارد را مدنظر قرار دهند.

وی ادامه داد: همراه داشتن زنجیر چرخ و اطمینان از داشتن سوخت ، سالم بودن برف پاک کن های شیشه جلو و ... برای خودرو جزو موارد ضروری است. باید توجه داشت که در زمان بارندگی سطح جاده ها لغزنده شده و با توجه به کاهش اصطکاک تایرها با سطح جاده احتمال سر خوردن خودرو وجود دارد، از این رو لازم است سرعت خودرو کاهش یافته و فاصله بیشتری با خودروی جلویی در نظر گرفته شود.

شیرانی با بیان اینکه در حین بارندگی فاصله ترمز گیری تا زمان توقف افزایش یافته و احتمال تصادف بیشتر می‌شود، گفت: در زمان بارندگی ملاک حداکثر سرعت برای رانندگان باید کمتر از سرعت مجاز نمایش داده شده توسط تابلوهای حد سرعت جاده ها باشد و بهتر است در مه و بارندگی های شدید چراغهای کوچک یا مه شکن خودرو نیز روشن باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
شکایت فرماندهی فراجا از کاپیتان استقلال
حضور سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه جی سی لاهور +فیلم
آیین معارفه رئیس دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در ستاد وزارت بهداشت +عکس
سروده رهبر انقلاب در آستانه عملیات وعده صادق +عکس
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top