تاریخ انتشار: شنبه 1399/09/29 - 09:51
کد خبر: 379698

دانشگاه تهران به اعتراض دانشجویان متاهل خوابگاهی پاسخ داد

معاون دانشجویی دانشگاه تهران درباره اعتراض برخی دانشجویان متاهل به تخلیه اجباری از خوابگاه ها توضیح داد و گفت: سنوات مجاز تحصیلی و سنوات سکونت آن ها در خوابگاه به اتمام رسیده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سعید حبیبا در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره مشکلات برخی دانشجویان متاهل این دانشگاه در خوابگاه و اینکه دانشگاه به آن ها گفته شده خوابگاه ها را باید تخلیه کنید؟ گفت: ما هیچ دانشجویی را وادار به تخلیه خوابگاه نمی کنیم مگر اینکه سنوات مجاز سکونت آن ها در خوابگاه تمام شده باشد.

سنوات مجاز سکونت دانشجویان در خوابگاه چقدر است؟

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: سنوات مجاز سکونت دانشجویان در خوابگاه برای دانشجویان کارشناسی ۵ ترم، دانشجویان کارشناسی ارشد ۳ ترم و دانشجویان دکتری ۶ ترم است اما در صورت اتمام این سنوات به دانشجو دستور تخلیه نمی دهیم.

حبیبا ادامه داد: از آنجایی که سنوات تحصیلی دانشجویان ارشد تا ۵ ترم است و دکتری ۹ ترم، بنابراین به آن ها اجازه می دهیم باز هم در خوابگاه بمانند. اما باید جریمه ای را که صندوق رفاه تعیین کرده، بپردازند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بعد از اتمام سنوات تحصیلی نیز اگر باز هم دانشجویان متاهلی بخواهند در خوابگاه سکونت داشته باشند، مجاز هستند، منتها باید به قیمت روز منطقه ای هزینه خوابگاه را بپردازند.

اخذ جریمه از دانشجویان در صورت اتمام سنوات تحصیلی

وی افزود: منتها در صورت اتمام این سنوات باز هم دانشجویی را بیرون نخواهیم کرد و فقط از او یک جریمه ای که صندوق رفاه دانشجویان تعیین کرده، اخذ می شود.

حبیبا با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجویانی داریم که ۱۵ ترم است که در خوابگاه های متاهلین سکونت دارند، گفت: در حال حاضر ۴۲۰ ظرفیت خوابگاهی متاهلی داریم و ما به دانشجویانی که اصرار بر ماندن در خوابگاه داریم، می گوییم باید عدالت توزیعی میان دانشجویان رعایت شود.

۱۱ دانشجوی متاهل باید خوابگاه را تخلیه کنند

معاون دانشجویی دانشگاه تهران تصریح کرد: در حال حاضر از ۴۲۰ نفر ساکن در خوابگاه متاهلی، ۱۱۷ نفر مدت مجاز خوابگاهی و مدت مجاز تحصیلی شان تمام شده است. متقاضیان جدید خوابگاه بسیار از این وضعیت ناراحت هستند و عدالت بر این است که همه از این شرایط و امکانات بهره مند شوند. 

وی همچنین درباره وضعیت اسکان دانشجویان در شرایط کنونی توضیح داد و اظهار کرد: در حال حاضر هزار دانشجوی ساکن در خوابگاه داریم و فقط دانشجویان تحصیلات تکمیلی و آن هایی که نیاز به حضور در آزمایشگاه، مزرعه، بیمارستان و کارگاه ها را دارند و توسط اساتید تایید شده باشند، مجاز به ماندن در خوابگاه هستند. 

احداث یک خوابگاه ۲۹۰ نفره و افتتاح در ۲۲ بهمن

حبیبا همچنین از احداث خوابگاه های جدید در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: احداث یک خوابگاه ۲۹۰ نفره در کوی رو به اتمام است که ۲۲ بهمن افتتاح می شود. همچنین کلنگ یک خوابگاه ۱۷۰ نفر چند روز گذشته زده شده است.

خوابگاه های سطح شهر دانشگاه تهران بازسازی می شوند

معاون دانشجویی بیان کرد: خوابگاه های سطح شهر دانشگاه تهران وضعیت خوبی نداشتند و در حال حاضر کار بازسازی این خوابگاه ها آغاز شده و با کمک صندوق رفاه و خیرین نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان قرار است صرف هزینه بازسازی این خوابگاه ها شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top