تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/03 - 15:28
کد خبر: 380257

بودجه‌ آموزشی دانشگاه‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

رئیس دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای گفت: وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین و آچار به دست ماهر است؛ لذا بودجه در نظر گرفته شده را کافی نمی‌دانم و امیدوارم متصدیان امر به طور جدی وارد عمل شوند و بودجه‌های آموزشی را بین دانشگاه‌ها به صورت عادلانه تقسیم کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای درباره نحوه اختصاص بودجه به این دانشگاه،‌ اظهار کرد: در حال حاضر میزان رشد بودجه نسبت به سال قبل 48 درصد است ولی متأسفانه افزایش رشدی که در بودجه صورت گرفته صرف پرداخت هزینه‌های حقوق و دستمزد پرسنل مجموعه می‌شود که برای ارتقای کیفی آموزش در آموزش عالی مهارتی کافی نیست.

بودجه‌ آموزشی دانشگاه‌های کشور به صورت عادلانه تقسیم شود

وی افزود: دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از 181 دانشکده تشکیل شده که 180 هزار نفر جمعیت دانشجویی دارد و از مبنای تخصیص بودجه براساس هزینه‌های سرانه‌ای است که در ابعاد مختلف کاردانی، کارشناسی و شاخص‌های دیگر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اضافه کرد: طبق مقایسه‌ای که بین مبانی بودجه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای با سایر مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های نظری انجام داده‌ایم، می‌توان گفت بودجه در نظر گرفته شده تقریباً نصف است. به طور مثال هزینه‌هایی که برای دوره‌ کاردانی به دانشگاه‌ اختصاص داده شده حدود 5800 میلیون تومان برای هر دانشجو است که شاید این مبلغ در سایر دانشگاه‌ها حدود 11-10 میلیون و برای گروه علوم پزشکی حدود 30-29 میلیون تومان است.

وی افزود: نمی‌دانم چرا این تبعیض بین دوره‌های مختلف کاردانی و دانشگاه‌های آموزش عالی کشور وجود دارد؛ در صورتی که دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای، یک دانشگاه عملی است قاعدتاً زمانی که 70-60 درس به صورت علمی برگزار می‌شود باید هزینه‌های اجرای آموزش بیشتر از دانشگاه‌های نظری در نظر گرفته شود و شاید به مثابه دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار بگیریم؛ به طوری که آنها هم تکنیکال هستند و در محیط‌های میدانی و آزمایشگاهی کار می‌کنند.

صالحی عمران اظهار کرد: یکی از اهداف اصلی دانشگاه، رشد فناوری است و بودجه‌ای که برای دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای اختصاص داده شده برای تنها دانشگاه مهارتی کشور کفایت نمی‌کند.

رئیس دانشگاه فنی‌‌وحرفه‌ای با بیان اینکه وظیفه اصلی این دانشگاه تربیت نیروی تکنسین و آچار به دست ماهر است، افزود: برنامه جدی‌ دانشگاه برای سال آینده تاکید بر پژوهش و فناوری سطوح نیست؛ لذا بودجه در نظر گرفته شده را کافی نمی‌دانم و امیدوارم متصدیان امر به طور جدی وارد عمل شوند و بودجه‌های آموزشی را بین دانشگاه‌ها به صورت عادلانه تقسیم کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top