تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/06 - 17:07
کد خبر: 380535

جهانگیری:

هیچ مقام دولتی حق استفاده از واکسن کرونا خارج از دستورالعمل را ندارد

معاون اول رئیس‌جمهور گفت:‌ هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج از دستورالعمل‌های وزارت بهداشت به واکسن دسترسی پیدا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، امروز شنبه در سومین جشنواره ملی زن و علم در دانشگاه شهید بهشتی، گفت: متاسفانه در این کشور به سرعت وقتی یک مساله ای که مطالبه عمومی است به وجود می‌آید شروع به جوسازی می‌کنند.

هیچ مقام دولتی حق استفاده از واکسن کرونا خارج از دستورالعمل را ندارد

وی افزود: دولت مکلف است مهمترین تلاش و تمرکز خود را بر این بگذارد که دغدغه مردم را برطرف کند و به مردم اطمینان دهد. سلامت مردم امروز مساله اصلی نظام،  دولت و عموم است تا از این ویروسی که همه دنیا را درنوردیده، بتوانیم هم سلامت مردم را حفاظت کنیم و هم تبعات را به حداقل برسانیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه ویروس کرونا امروز در بخش‌های اقتصادی و معیشت مردم، بخش‌های اجتماعی و فرهنگی تبعات زیادی داشته است که باید به موقع به آن پرداخته شود، گفت: مقابله با این ویروس اصلی‌ترین مسئله ماست ما در همه زمینه‌ها تلاش می کنیم واکسن تولید داخل داشته باشیم.

جهانگیری با اشاره به اینکه حداقل 97 درصد داروی مورد نیاز مردم را  در داخل کشور تولید می‌کنیم، گفت: در زمینه‌ تولید واکسن یکی از تلاش‌های دولت، مسئولین و دانشمندان ما این است که در داخل کشور تولید شود و همه ما در یک مسیر هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: طبیعی است که تا زمانی که ما به واکسن تولید داخل برسیم، حتی اگر همه مسیر موفقیت آمیز باشد ممکن است که چند ماه دیگر طول بکشد. ما اگر بتوانیم یک روز زودتر هم واکسن مورد نیاز مردم را از هر جای دنیا که واکسن معتبر و موثر تامین کنیم، یک لحظه درنگ نخواهیم کرد. مردم مطالبه دارند و دولت هم وظیفه دارد و ما منابع مورد نیاز نه تنها 20 میلیون یورو، بلکه به هر میزان که شهروندان ایرانی نیاز داشته باشند، تامین می‌کنیم.

وی گفت: مردم باید احساس کنند همینطور که دولتمردان آنها مکرر می‌گویند که سلامت مردم مسئله اصلی هست، متناسب با این حرف  عمل می‌کنند و متعهد هستند که دولت از همه ظرفیت‌ها استفاده خواهد کرد. من خودم شاهد هستم که چندین جلسه بین  وزیر بهداشت و درمان و معاونانش و وزیر خارجه و معاونانش  و رئیس کل بانک مرکزی و معاونین آنها برگزار کردند که موانع احتمالی را بردارند.

جهانگیری تاکید کرد: تحریم در هر زمینه‌ای که ما فکر می‌کنیم برای ما ایجاد مانع کرده است ولی به فضل الهی توان مدیریتی کشور هم طوری هست که بتواند تحریم‌ها را بی‌اثر کند. ما همه تلاشمان این است که تحریم ها را بی‌اثر کرده، ‌واکسن را وارد کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهوری  تصریح کرد: مردم مطمئن باشند که وزارت بهداشت و درمان دستورالعمل‌های شفاف تهیه و تدوین خواهد کرد و به اطلاع افکار عمومی خواهد رساند و این گونه نیست که احدی خارج از دستورالعمل‌ها و قبل از اینکه به مردمی که در اولویت هستند، بتواند به واکسن دسترسی پیدا کند.

وی با بیان اینکه  هیچ مقام دولتی و هیچ خانواده مقام دولتی حق ندارد خارج  از این دستورالعمل‌ها به واکسن دسترسی پیدا کند، گفت: همه ملت ایران در معرض این ویروس قرار دارند. بنابراین اولویت‌ها را  وزارت بهداشت تعیین و شفاف اعلام می‌کند و همه مردم مشابه هم به واکسن دسترسی پیدا می‌کنند. امیدواریم بتوانیم هرچه سریعتر واکسن را تامین کنیم و ان‌شاءالله این دغدغه را به حداقل برسانیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top