تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/07 - 23:23
کد خبر: 380688

سیدحسن نصرالله: ترامپ در واپسین روزهای قدرتش دست به اقدامی می‌زند

دبیرکل حزب‌الله لبنان یکشنبه‌شب درباره تحولات منطقه و این کشور با شبکه المیادین گفت‌وگو کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، سید حسن نصرالله در ابتدای گفت‌وگو، میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی را به همه مسیحیان در لبنان و جهان تبریک و تهنیت گفت و فرا رسیدن سالروز شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد لشعبی عراق را  تسلیت گفت.

سید حسن نصرالله درباره احتمال اینکه رئیس جمهور فعلی آمریکا در روزهای آینده دست به اقدام بزند، اظهار داشت که همه احتمالات در این باره به ویژه به دلیل نوع شخصیت ترامپ که جنون بزرگی و عظمت دارد، وارد است ولی همه این اظهارات و اقدامات در قالب جنگ روانی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه محور مقاومت است.

او گفت که باید در مدت زمان باقی مانده از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ باید با هشیاری و احتیاط رفتار کرد. سید حسن نصرالله گفت که همین که صهیونیست‌ها جار و جنجال رسانه‌ای در این مدت راه انداختن، نشان می‌دهد که پشت این جار و جنجال اقدامات واقعی وجود ندارد.

دبیرکل حزب‌الله گفت: «نصرالله: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که احتمالا ترامپ در روزهای باقی مانده ریاست خود دست به اقدامی بزند ... البته اگر قدرت را تحویل بدهد».

سید حسن نصرالله گفت که هدف قرار دادن رهبران و فرماندهان حزب‌الله هدف مشترک آمریکا و رژیم صهیونیستی است و درباره احتمال ترور وی نیز طی مدت اخیر هشدارها و تأکیدهای از سوی منابع صادر شد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که او چه قبل از شهادت سردار سلیمانی و چه بعد از ترور ایشان جزو اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی بود و قبل از انتخابات ریاست جمهوری تلاش‌ها در این راستا بیشتر شده است چرا که ترامپ برای تأثیر در انتخابات به چنین اقداماتی نیاز داشت.

سید حسن نصرالله گفت که حتی عربستان سعودی نیز جزو کسانی است که به دنبال ترور وی هستند. و محمد بن سلمان، ولی‌عهد سعودی در سفری که به آمریکا داشته، از آن‌ها خواسته این کار را برای او انجام دهند. او گفت: «اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد که عربستان سعودی از سال‌ها پیش به ویژه بعداز جنگ علیه یمن تشویق به ترور من کرده است».

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که ترور فرماندهان شهید سلیمانی و المهندس برخلاف عملیات ترور شهیدان عمار مغنیه و «محسن فخری زاده» عملیات آشکار بود و این ترور بخشی از نقشه سه‌جانبه اسرائیل، آمریکا و عربستان سعودی است.

او گفت: «جنایت ترور شهید سردار سلیمانی نه‌تنها جنایت آمریکایی‌ها بلکه معتقدم که اسرائیل و عربستان سعودی نیز در این جنایت دست و مشارکت داشتند ولو این مشارکت به صورت تحریک و سوق دادن واشنگتن به این جنایت بود».

سید حسن نصرالله ادامه داد که شهید سلیمانی دارای شخصیت انسانی و کاریزماتیک بود و توانایی گسترده‌ای برای تأثیر گذاشتن بر کسانی که او را نمی‌شناختند داشت.

او گفت: «من دلم برای او تنگ می‌شود؛ در خیلی از جاها، روزهای سخت و پرونده‌ها و مسائل زیادی و در روزهای شادی و حزن جای او را در کنار خود احساس می‌کنم و قبل از شهادت حاج قاسم، بسیار نگران او بودم و بارها به او هشدار داده بودم».

سید حسن نصرالله، حاج قاسم را شخصیتی دانست که باید او را شناخت و شناساند و گفت که برخی مواقع احساس می‌کرد که آن‌ها یک شخصیت هستند.

او به شخصیت شهید المهندس اشاره کرد و گفت که او از جمله شخصیت‌های بسیار نزدیک به شهید سلیمانی بود و اگر قرار بود سردار سلیمانی به تنهایی به شهادت می‌رسد، شهید المهندس از جمله کسانی می‌بود که بیشترین تأثر و ناراحتی را از این حادثه نشان می‌داد؛ چرا که آن‌ها خیلی به هم نزدیک بودند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «ابومهدی از شخصیت‌هایی بود که در برهه‌ای از گزینه‌های نخست‌وزیری بود اما او راه میدان را در پیش گرفت».

سید حسن نصرالله گفت که نقش شهید المهندس در مقاومت عراق علیه اشغالگری آمریکایی‌ها در عراق مهم بود و آن‌ها برخلاف خواست و اراده خود مجبور به خروج از این کشور شدند.

او گفت که در شرایط بسیاری سختی مجبور به خروج از عراق شدند و برای این کار به شهید سردار سلیمانی التماس می‌کردند.

شهید سلیمانی و قدس

سید حسن نصرالله در پاسخ به اینکه سردار سلیمانی برای قدس چه اقداماتی کرد، گفت که او از گروه‌های مقاومت فلسطین حمایت کرد و آن‌ها را برای مقابله با دشمن صهیونیست متحد کرد.

او گفت که نقش سردار شهید در تجهیز این گروه‌ها به تسلیحات و انتقال تکنولوژی ساخت موشک و راکت به غزه مهم است.

دبیرکل حزب‌الله لبنان به نحوه دست‌یابی این حزب به موشک‌های کورنت روس در جنگ با اسرائیل اشاره کرد و گفت که وزارت دفاع سوریه این موشک‌ها را با پول خود خرید و حزب‌الله از آن در نبرد با صهیونیست‌ها استفاده کرد. به گفته او، شهید سلیمانی از جمله کسانی بود که خواستار تحویل این موشک‌ها به گروه‌های مقاومت در غزه بود و در حمایت از گروه‌های مقاومت هرگز کوتاهی نداشت.

سید حسن نصرالله گفت که بشار الاسد، رئیس جمهور سوریه شخصا با خرید و ارسال این موشک‌های ساخت روسیه به حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در غزه موافقت کرد.

او گفت: «همه می‌دانند که حاج قاسم و برادران در جمهوری اسلامی، از روابط دیپلماتیک هم برای کمک به مقاومت استفاده کرده‌اند. مثلا اسرائیلی‌ها انبارهای سلاح و مهمات در سودان را که از آنجا به غزه ارسال می‌شد، بمباران کردند هر چند سودانی‌ها خیلی روشن درباره آن صحبت نکردند اما اسرائیلی‌ها صحبت کردند».

دبیرکل حزب‌الله در ادامه به موضوع فلسطین و موضع کشورهای عربی در قبال آن اشاره کرد و گفت که قبلا خیانت حکام عرب به فلسطین و رهاکردن این کشور عربی اسلامی در برابر دشمن صهیونیست فقط حرف و حدیث بود ولی در صحنه واقعی چیزی دیده نمی‌شد ولی الآن واقعیت‌ها عیان شده و این حکام عادی‌سازی روابط با این رژیم را آغاز کرده‌اند و معترف‌اند که سال‌هاست که با تل آویو روابط پنهانی داشته‌اند.

او گفت که فلسطین برای این حکام و کشورهای عربی باری بود که می‌بایست رها می‌کردند، و اینکه آن‌ها دشمنی با ایران را به رژیم صهیونیستی ترجیح می‌دهند دلیلی و بهانه‌ای است بر اینکه آن‌ها از ابتدا با این رژیم روابط پنهانی داشتند؛ چرا که آن‌ها دنباله‌رو آمریکا بودند و طبیعتاً این مسئله آن‌ها را به سمت همکاری و عادی‌سازی با تل آویو سوق داد.

سید حسن نصرالله گفت که حزب‌الله به عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی از این دریچه نگاه می‌کند که دیگر بازار نفاق و دو رویی پایان یافته و نقاب‌ها از چهره خیانت‌کاران افتاده است و واقعیت و ماهیت این رژیم‌های سازشکار با صهیونیست‌ها عیان شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top