تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/09 - 12:19
کد خبر: 380861

پیوستن ایران به FATF حلقه تحریمی کشور را تنگ‌تر می‌کند

کارشناس مسائل اقتصادی FATF را نوعی خود تحریمی در کشور دانست و گفت: تروریستی خواندن جریان‌های آزادی‌خواه مثل حماس و حزب‌الله، در اختیار دادن تمامی تراکنش‌های بانکی به استکبار و تنظیم قوانین مجازات در کشور توسط استکبار که عمل ایران در FATF است که اولی سیاسی بوده و دو اقدام‌ بعدی حلقه تحریم را شدیدتر می‌کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس از آستانه‌اشرفیه، حجت‌الله عبدالملکی امروز در مراسم گرامیداشت روز ۹ دی در مسجد جامع آستانه‌اشرفیه این شهر با بیان اینکه فتنه سال ۸۸ دشمنی استکبار با جمهوری اسلامی نمایان شد، اظهار کرد: استکبار از مدت‌ها قبل برای ایجاد فتنه در سال ۸۸ برنامه داشته تا از این طریق بتواند کشور مستقل جمهوری اسلامی را به آشوب کشانده و برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

پیوستن ایران به FATF حلقه تحریمی کشور را تنگ‌تر می‌کند

وی با اشاره به دلایل مطرح‌شدن ابطال انتخابات توسط سران فتنه گفت: در سال ۸۸ مقام معظم رهبری بارها در جلسات مختلف از سران فتنه خواستند تا مراتب اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند ولی فتنه گران با این عمل مخالفت کرده و خواستار ابطال انتخابات شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد کشور با اذعان به اینکه در فتنه سال ۸۸ دو خسارت جدی به جمهوری اسلامی وارد شد، تصریح کرد: بعداز انتخابات و اتفاقات سال ۸۸ نرخ سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی به‌شدت کاهش پیدا کرد و ۹۵ درصد کل تحریم‌ها بعدازآن دوران به کشور اعمال شد زیرا آمریکا برای اعمال شدیدترین تحریم‌ها علیه کشور بر روی فتنه حساب ویژه بازکرده بود.

عبدالملکی تحریم‌های ضد حقوق بشری آمریکا علیه جمهوری اسلامی را صرفاً بهانه‌ای واهی دانست و بیان کرد: آمریکا با استفاده از ابزار رسانه عکس ندا آقا سلطان را در کنگره پخش و از این طریق شدیدترین تحریم‌ها را به بهانه حقوق بشر بر جمهوری اسلامی اعمال کرد.

وی با اشاره به کاهش شدید سرمایه‌گذاری در جمهوری اسلامی بعد از سال ۸۸ افزود: دومین خسارت فتنه سال ۸۸ کاهش نرخ رشد سرمایه‌گذاری در ایران است زیرا قبل از فتنه ۸۸ رشد اقتصادی کشور مثبت بود اما بعدازآن سال منفی شد و دلیلش تحریم و فتنه بود چون در کشور آشوب‌زده کسی سرمایه‌گذاری نمی‌کند؛ درنتیجه رکود افزایش و تورم ایجاد می‌شود.

کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به‌پیش بینی مقام معظم رهبری از جنگ اقتصادی در سال ۹۶ گفت: در سال ۹۶ مقام معظم رهبری فرمودند جنگ بعدی جنگ اقتصادی است ولی کسی از مسؤولان گوش نکرد و وضعیت کشور این‌گونه شد که نباید می‌شد.

عبدالملکی با انتقاد از لایحه بودجه ارائه دولت به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بودجه ارائه‌شده دولت به مجلس ۶۳۰ هزار میلیارد تومان خرج برای امور جاری کشور اعتبار در نظر گرفته‌شده که ۲۷۰ هزار میلیارد تومان آن از محل فروش نفت است به‌گونه‌ای که دولت باید روزانه ۲۰۰ هزار میلیارد تومان نفت و ۷۰ هزار میلیارد تومان اوراق نفت بفروشد.

وی با اذعان به اینکه بودجه ارائه‌شده دولت به مجلس نوعی پالس مذاکره به استکبار است، تصریح کرد: دولت برای تأمین بودجه سال ۱۴۰۰ فروش نفت را دو و نیم برابر و ارز را ۶۰ درصد کاهش داده و این امر نوعی چراغ سبز به کشورهای غربی در جهت مذاکره است زیرا با این بودجه استکبار تصور دارد که اگر جمهوری اسلامی با آن توافق نکند در هزینه جاری کشور می‌ماند.

کارشناس مسائل اقتصادی FATF را نوعی خود تحریمی در کشور دانست و گفت: یک جریان در کشور  سعی دارد ایران‌ به FATF بپیوندد تا از این طریق استکبار که از تحریم جمهوری اسلامی ناامیدشده است به‌گونه‌ای باعث خود تحریمی ایران توسط خودش شود زیرا در این صورت جمهوری اسلامی باید برای تمامی تراکنش‌های بانکی به آمریکا توضیح داده و در غیر این صورت تحریم می‌شود.

عبدالملکی با اذعان اینکه جمهوری اسلامی در صورت عضویت در FATF باید سه اقدام مهم انجام دهد، بیان کرد: تروریستی خواندن جریان‌های آزادی‌خواه مثل حماس و حزب‌الله، در اختیار دادن تمامی تراکنش‌های بانکی به استکبار و تنظیم قوانین مجازات در کشور توسط استکبار که عمل ایران در FATF است که اولی سیاسی بوده و دو اقدام‌ بعدی حلقه تحریم را شدیدتر می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فاتحه خوانی رئیسی بر مزار اقبال لاهوری +فیلم
پوشش مریم نواز هنگام استقبال از رئیسی + فیلم
۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا
شوخی گلزار با خانواده‌ها در برنامه تلویزیونی
درگیری شدید زن رسمی و زن صیغه‌ای در کلانتری
نگرانی از ورود هوش مصنوعی به سینما
«محبی» نامزد بهترین بازیکن سال لیگ برتر روسیه
واکنش اوسمار به تمدید قرارداد با پرسپولیس
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top