تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/10 - 16:46
کد خبر: 381043

افزایش صادرات محصولات فناورانه با هند، پاکستان و افغانستان

کارشناس امور بین‌الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از افزایش تعاملات با سه کشور هند، پاکستان و افغانستان برای صادرات محصولات فناورانه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ محمدمهدی پاک‌پرور در گفت‌وگو با تسنیم درباره تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر صادرات و تعاملات بین‌المللی در حوزه فناوری گفت: ارتباطات بین‌المللی ما به دلیل شرایطی که بر اثر شیوع ویروس کرونا به وجود آمده بسیار محدود شده است؛ نمایشگاه‌ها و نشست‌هایی که پیش از این با همکاری کشورهای مختلف برگزار می‌شد به یکسری نشست و وبینار در فضای مجازی محدود شده است اما با این وجود تلاش کردیم برنامه‌هایمان را به صورت مجازی هم که شده برگزار کنیم.

وی افزود: تعاملات ما برای صادرات محصولات و معرفی فناوری ایران به کشورهای افغانستان، پاکستان و هند متمرکز شده است؛ اغلب این نمایشگاه‌ها و تعاملات منجر به پیدا شدن شرکای تجاری در این کشورها می‌شود.

پاک‌پرور توضیح داد: در این بسترها، خریداران و فروشندگان یکدیگر را پیدا می‌کنند و در نهایت مذاکرات تجاری خود را آغاز می‌کنند؛ بعد توافقات اولیه برای این مذاکرات تجاری در نهایت خرید و فروش محصول اتفاق می‌افتد.

کارشناس مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: به هر حال کرونا تأثیر بدی در تعاملات بین‌المللی حوزه فناوری داشته است اما نمی‌توان حکم کلی برای این موضوع صادر کرد؛ در برخی حوزه‌های مرتبط با سلامت، تجهیزات پزشکی، دارو و حوزه های مشابه، ما با افزایش صادرات هم مواجه بوده‌ایم حتی در این حوزه بازارهای جدید هم ایجاد شده‌اند اما برخی حوزه‌های دیگر کاهش هم داشته‌اند.

وی در مورد بیشترین تعاملات تجاری در حوزه فناوری گفت: در حال حاضر بیشترین تعاملات ما برای صادرات محصول با عراق و بعد از آن با ترکیه و افغانستان است البته تعاملاتی هم با کشورهای جنوب شرق آسیا داریم؛ در کل می‌توان گفت بیشترین تمرکز ما برای صادرات محصولات فناورانه و تعاملات بین‌المللی با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه مقاومت مانند سوریه و لبنان است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top