تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/11 - 06:33
کد خبر: 381078

در آستانه سالگرد «سیدالشهدای مقاومت» رخ داد؛

گرمابخشی طرح «شهید سلیمانی» در جای جای ایران

استاندار تهران از تاثیرگذاری طرح شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کرونا خبر داده و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز، همچنان بعنوان ناظر طرح، با سازمان بسیج مستضعفین همکاری می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، با گذشت بیش از یک ماه از آغاز اجرای طرح محله‌محور «شهید سلیمانی» برای مبارزه با بیماری مرگبار کرونا و پیشگیری از شیوع آن، تب و تاب این طرح همچنان بالاست و نیروهای داوطلب بسیجی در نقاط مختلف کشور، در قالب تیم‌های «مراقبتی» و «حمایتی»، دو وظیفه مهم «غربالگری و شناسایی بیماران مشکوک به بیماری کرونا» و «حمایت معیشتی از گروههای آسیب‌دیده از شیوع بیماری» را برعهده دارند.

استاندار تهران از تاثیرگذاری این طرح در مبارزه با بیماری کرونا خبر داده و دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور نیز، همچنان بعنوان ناظر طرح، با سازمان بسیج مستضعفین همکاری می‌کنند.

روز چهارشنبه 10 دی ماه نیز در برخی نقاط کشور این طرح به اجرا درآمد.

غربالگری بیش از یک میلیون نفر در استان اردبیل

استاندار اردبیل از غربالگری یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر از جمعیت استان در قالب طرح شهید سلیمانی خبر داد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، اجرای طرح شهید سلیمانی و انجام تست‌های سریع شناسایی بیماران به‌صورت ثابت و سیار در شهرستان‌ها را از جمله علل کاهش بستری و فوتی در استان اعلام کرد.

استاندار اردبیل بیان کرد: استان اردبیل در خصوص انجام تست‌های سریع جزو استان‌های پیشرو بوده و روزانه ۳۵۰ تست در استان انجام می‌شود که تعداد این تست‌ها با همت مراکز بهداشتی و با توجه به سهمیه استان به بالای ۷۰۰ مورد افزایش می‌یابد.

پوشش همه محلات قم در طرح شهید سلیمانی

فرماندار قم با اشاره به تداوم اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح هم اکنون توانسته است همه محله های قم را زیر پوشش خود قرار دهد.

حیدری اظهار داشت: تعداد محله های تحت پوشش این طرح از 90 محله در هفته گذشته به 104 محله رسیده و می توان گفت هم اکنون همه قم را زیرپوشش دارد.

فرماندار قم ادامه داد: جمعیتی حدود یک میلیون و 264 هزار نفر در قالب حدود 332 هزار خانواده زیرپوشش این طرح در استان هستند که از این تعداد، حدود 97 هزار نفر به عنوان افراد پُرخطر بیش از 60 سال، 28 هزار نفر به عنوان زنان سرپرست خانوار و 8 هزار نفر نیز به عنوان مادران باردار به طور ویژه زیرپوشش قرار گرفته اند.

زادگاه «حاج قاسم»؛ همچنان پیشتاز طرح شهید سلیمانی

در استان کرمان زادگاه شهید سلیمانی نیز طرح شهید سلیمانی همچنان شهر به شهر در حال اجراست.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت شهرستان سیرجان گفت: در طرح شهید حاج‌قاسم سلیمانی 75 پایگاه مقاومت به پایگاه‌های سلامت تبدیل شده است و 75 محله را در شهرستان سیرجان در طرح خانه به خانه تحت پوشش دارد.

به گفته دستوری، کارگروه‌های محلات هم به تیم‌های مراقبتی، حمایتی و نظارتی تقسیم شدند و مراحل پیشرفت روند خوبی را طی می‌کند و این طرح به‌صورت خانه به خانه در حال انجام است و هدف اصلی طرح کنترل بیماری کوید 19، کاهش مراجعان به بیمارستان‌ها و کاهش مرگ و میر است.

وی تصریح کرد: در این طرح اگر افراد در غربال‌گری نیاز به قرنطینه یا بستری در بیمارستان داشته باشند، اقدام می‌شود و حتی اگر مکانی برای قرنطینه هم در خانه نداشته باشند نقاهتگاه تدارک دیده شده در اختیار این افراد قرار می‌گیرد و اگر کسی را هم برای سرپرستی نداشته باشند،  با کمک بسیجیان در قرنطینه می‌مانند.

کاهش 70 درصدی مرگ و میرها در گلسان با اجرای طرح «شهید سلیمانی»

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: مدیریت و کنترل ویروس کرونا با همکاری بسیج و وزارت بهداشت که به نام «طرح شهید سلیمانی» نامگذاری شده است مرگ و میر را ۷۰ درصد کاهش داد.

به گفته سردار ملک شاهکویی، برکت نام سپهبد «شهید حاج قاسم سلیمانی» در اجرای این طرح مشهود است و انشاالله این روند کاهشی با همکاری بیشتر مردم ادامه خواهد داشت.

شناسایی 700 هزار نفر افراد پرخطر در طرح شهید سلیمانی

استاندار مازندران هم از شناسایی 700 هزار نفر افراد پرخطر در طرح شهید سلیمانی خبر داد و اعلام کرد: نهادهای مردمی همچون سپاه، بسیج،  هلال احمر و سمن‌ها در طرح شهید سلیمانی عملکرد قابل قبولی ارائه دادند به‌طوری‌که در قالب کمیته‌های مختلف در قسمت‌های حمایتی و مراقبتی اقدامات لازم صورت گرفت و موجب کاهش آمار در سراسر کشور شد و از ورود مازندران به پیک سوم جلوگیری کرد، ولی مردم ما همچنان باید رعایت کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
صعود ایران به جام جهانی فوتسال و نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
بیانیه مشترک ایران و پاکستان پس از سفر رئیسی
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top