تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/11 - 15:25
کد خبر: 381133

مصطفی رستمی:

توجه به نظام آموزشی و پژوهشی در نهاد رهبری

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی گفت: در رویکرد جدید نهاد حتما مولفه‌های فرهنگی جزء اولویت و مورد توجه همکاران باید باشد اما بخش‌های آموزش و پژوهش دانشگاه هم به صورت جدی باید مورد توجه همکاران قرار گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در جلسه هیات رئیسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با دفاتر نهاد در دانشگاه‌های استان اردبیل ضمن تشکر از سخنان همکاران نهاد در این استان گفت: عزیزان دفاتر نهاد توجه داشته باشند که هم باید به محیط دانشگاه به عنوان اولویت اول و ماموریت اول همه عزیزان بپردازند و در کنار آن می‌توانند با برقرای تعاملات لازم برای فضاهای بیرون از دانشگاه نیز اثرات، برکات و خدماتی داشته باشند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های این استان افزود: استان اردبیل از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است که یکی از آن‌ها ظرفیت حضور آیت الله عاملی به عنوان نماینده ولی فقیه در این استان می‌باشد که ظرفیت ارزشمندی است و ایشان جزء چهره‌هایی است که فضاهای دانشگاهی و دانشجویی رغبت به بهره‌مندی از ایشان را دارند. در فضاهای عمومی دوستان ما فرصت هایی برای ارتباط با ایشان را فراهم سازند و تولید محتوای فاخر هم صورت بگیرد.

مصطفی رستمی با تاکید بر اهمیت موضوع فضای مجازی تصریح کرد: موضوع مهم بعدی فضای مجازی است. در حال حاضر با کمرنگ شدن حضور فیزیکی در دانشگاه‌ها بیشتر اقدامات در این فضا است و دوستان با عنایت به این موضوع توجه داشته و برای فعالیت در فضای مجازی هم در ارتباط با مجموعه های مختلف دانشجویی و هم تولید محتوا و فعالیت‌های هماهنگ برنامه داشته باشند. نکته بعدی برنامه‌هایی است که همکاران ستادی برای آموزش عزیزان در موضوع مهارت افزائی در فضای مجازی تدارک دیده‌اند که ان‌شاالله بزرگواران در آن مشارکت فعال داشته باشند.

مصطفی رستمی با توجه به رویکردهای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در رویکرد جدید نهاد حتما مولفه‌های فرهنگی جزء اولویت و مورد توجه همکاران باید باشد اما بخش‌های آموزش و پژوهش دانشگاه هم به صورت جدی باید مورد توجه همکاران هم در ستاد مرکزی و هم در دفاتر ما در دانشگاه‌ها قرار گیرد. بی توجهی به مقوله آموزش و پژوهش موجب شده که ما در بخشی فعال باشیم که آن بخش دارای اهمیت درجه دوم در فضای دانشگاهی است .فضای آموزش و پژوهش فرهنگ و باور دانشگاه را رقم می‌زند و در این بخش ما باید به صورت ویژه کار کنیم . دوستان تعریف فعالیت‌ها و ارتباطات جدید در این دو عرصه‌ای که عرض کردم را در برنامه‌های خود داشته باشند و در این برنامه‌ریزی با اساتید و صنوف مختلف و دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی جلسه داشته باشند. در این جلسات هم طبیعتاً باید با یک آمادگی علمی و اشراف کامل به موضوع و بحث حضور یابند.

وی با اشاره به ضرورت توسعه مخاطب در برنامه‌های دانشگاهی خاطرنشان کرد: همکاران به این نکته توجه ویژه داشته باشند که حتما در برنامه‌ها بحث توسعه مخاطب از میان مجموعه همکاران دانشگاهی را جزء اولویت‌های جدی خودشان قرار دهند و برنامه‌ها به صورتی باشد که همه بخش‌ها و اقشار دانشگاه را درگیر کند و عملا طیف گسترده‌ای را مورد خطاب و تحت تاثیر قرار بدهد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر شوراهای دانشکده ها -چه شوراهای آموزشی و پژوهشی و سایر شوراهای دیگر - در حال تشکیل است و خوب است که با اعضاء این شوراها ارتباط بگیرند و برای آن برنامه داشته باشند. این جلسات فرصتی برای آشنایی با نهاد و ارتباط گیری صمیمانه با اساتید و شنیدن دغدغه‌ها و نظرات اساتید در حوزه‌های آموزشی و پژوهشی است. برای استادان بانو و اساتید تازه استخدام شده نیز باید برنامه های مناسبی طراحی شود. این برنامه‌ها می‌تواند شامل مهارت افزایی و دانش افزایی باشد و بصورت مداوم نیز برگزار شود.

مصطفی رستمی با تاکید بر ظرفیت‌های گروه معارف گفت: گروه‌های معارف و دروس معارف ظرفیت‌های خوبی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و تبیین معارف دینی در دانشگاه‌ها دارند و خوب است همکاران مسائل و موضوعات این بخش را احصاء نمایند .همچنین لازم است از اساتید معارف حمایت شده و در کنار آن از ظرفیت‌های ایشان برای پیگیری اهداف و رسالت‌های نهاد استفاده نماییم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با تاکید بر برگزاری باشکوه اولین سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: نکته آخر بحث سالگرد سردار عزیز ما شهید حاج قاسم سلیمانی است و ما در آستانه چهلمین روز شهادت شهید فخری زاده هم هستیم دانشگاه‌ها برای این موضوعات برنامه داشته باشند و با تشکیل جلسات مختلف هم‌اندیشی به ابعاد مختلف شخصیتی سردار سلیمانی، حماسه حضور مردم در تشییع میلیونی شهدای مقاومت و اثر گذاری منطقه ای، بین المللی و امنیت آفرینی ایشان پرداخته شود. این انتظار در اولین سالگرد شهید بزرگوار وجود دارد که جامعه دانشگاهی نقش موثری در بزرگداشت آن شهید ایفاء نماید . البته تلاش شود در این موضوع دوستان تشکل‌ها به خصوص بسیج دانشجویی فعال شوند و مسئولان ما در دفاتر نقش حمایت کننده داشته باشند تا برنامه‌ها به صورت کامل و صحیح برگزار شود.

وی در پایان گفت: در حقیقت مجموعه استان اردبیل و ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد قابل اهمیت است و هم جواری با کشورهای همسایه و جریاناتی که در آن کشورها وجود دارد این اقتضاء را ایجاد می کند که هم به مسائل و چالش های بیرون دانشگاه توجه شود و هم وظایف درون دانشگاه به صورت صحیح انجام شود. لازم است همکاران ما تحلیلی از وضعیت فعلی و آینده دانشگاه به خصوص در حوزه آموزش و پژوهش آماده نمایند و در این زمینه با اساتید متخصص نیز جلساتی داشته باشند تا یک تحلیل و جمع بندی مناسب داشته باشند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top