تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/14 - 16:27
کد خبر: 381432

سفارت ایران در بلاروس:

تا دیر نشده نقاب از چهره تروریسم دولتی آمریکا برداشته شود

سفارت ایران در بلاروس در بیانیه ای در خصوص شهید سلیمانی اعلام کرد: باید تا دیر نشده نقاب از چهره «تروریسم دولتی» آمریکا برداشته شود و سازمان ملل در عمل به وظایف ذاتی خود، اقدامات ضد صلح و قلدرمآبانه دولت آمریکا را محکوم و اقدامات موثری در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی به عمل آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلاروس به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد.

«شهادت سلیمانی یک حادثه تاریخی است، یک حادثه معمولی نیست که از یاد تاریخ برود.»مقام معظم رهبری، مد ظله العالی

در این بیانیه آمده است: در ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸، سردار قاسم سلیمانی به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، ترور شد. سفارت جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت اولین سال روز شهادت سردار سرافراز و پر افتخار ایران اسلامی، به نام و مقام والای ایشان ادای احترام می کند.

این بیانیه می افزاید: دولت آمریکا در حالی به ترور سردار سلیمانی مبادرت کرد که ایشان حامل یک پیام سیاسی در راستای ایجاد صلح در منطقه و بنا به دعوت رسمی مقامات عراقی وارد بغداد شده بود. همه حقوقدان ها بر این باورند که این اقدام تروریستی نقض آشکار حاکمیت ملی عراق و در مغایرت صریح با قوانین و هنجارهای پذیرفته شده بین المللی بوده است.

در بیانیه سفارت ایران در بلاروس عنوان شده است: نقش بی بدیل سردار سلیمانی، در مبارزه با جریان ها و عناصر تروریستی در آسیای غربی و بویژه شکست داعش و نیز تقویت و بالندگی «محور مقاومت» بر هیچ ناظر بی طرف و مستقلی پوشیده و پنهان نیست. ولی، متاسفانه کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم، در قبال «تروریسم دولتی آمریکا» سکوت کردند.

این سفارتخانه خاطرنشان کرده است: ادعای مبارزه با تروریسم توسط برخی کشورها، همانند ادعای آنها در دفاع از حقوق بشر است. این کشورها، همانطور که در قبال ترور سردار سلیمانی سکوت کردند، در تضییع حقوق مردم ایران، به واسطه «تروریسم اقتصادی» آمریکا نیز سکوت کرده و هرگز با عمل به تعهدات انسانی خود، حاضر به کاستن از درد و رنج مردم ایران حتی در شرایط همه گیری کرونا نشدند.

در این بیانیه آمده است: شگفت آنکه، سازمان ملل متحد نیز به تکالیف و تعهدات ذاتی خود در محکومیت و جلوگیری از اقدام تروریستی و ضد صلح آمریکا عمل نکرد. باید تا دیر نشده نقاب از چهره «تروریسم دولتی» آمریکا برداشته شود و سازمان ملل در عمل به وظایف ذاتی خود، اقدامات ضد صلح و قلدرمآبانه دولت آمریکا را محکوم و اقدامات موثری در جهت حفظ صلح و امنیت بین المللی به عمل آورد.

این سفارتخانه تصریح کرده است: اگر مسئولیت کیفری آمران، معاونان و مباشران جنایت آمریکا در ترور سردار سلیمانی، روشن شده و با مجازات بین المللی مواجه شوند، راه برای ارتکاب اینگونه جنایات بسته و یا حداقل محدود خواهد شد.

این بیانیه می افزاید: واضح است که یاران و دوستداران سردار سلیمانی و «محور مقاومت» از هیچ تلاش مشروعی برای سپردن عوامل این جنایت به دست عدالت فروگذار نخواهند کرد.یادشان جاودانه و راهشان مستدام.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top