تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/14 - 08:58
کد خبر: 381465

یادداشت دو فعال دانشجویی به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم

تهدید برای ملت ایران کمک شوقی است، در پاسخ به افرادی که فکر میکنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می شود می گوییم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینیت نصیب ما بگردان ماملت شهید پروریم وتا زمانی که جان در بدن داریم فدای نظام وانقلاب اسلامی و ولایت میکنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاطمه جلالی و زینب سواعدی سردبیر و عضو هیئت تحریره نشریه خاکستری از انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علوم وفنون دریایی خرمشهر در یادداشتی به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی نوشتند:

وال تقولوا لمن یقتل فی سبیل هللا اموات بل احیاء ولکن ال تشعرون

و آن کسی که در راه خدا کشته میشود را مرده نپندارید بلکه او زنده ابدی است ولیکن همه شما این حقیقت را نخواهید یافت. سوره بقره ایه ۱۵۴

میخواهیم به بخشی خیلی کوچکاز دوران فعالیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بپردازیم؛ شهید سردار قاسم سلیمانی یکی از محبوب ترین چهره های انقلاب اسلامی ونماد مبارزه با نظام سلطه وظلم جهانی شناخته میشود وی در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت امر خود در عملیات های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و شلمچه حضور مؤثر داشت . همواره نگاهش به افق نگاه مقام معظم رهبری اسالمی دوخته بود و اصل ولایت پذیری از رهبر زمان خود را نشان داد. وی به واسطه حضور در مرزهای شرقی و سابقه مبارزه با اشرار و باندهای مواد مخدر در مرزهای ایران و افغانستان، در سال۱۳۷۶ از سوی حضرت آیت الله خامنه ای، فرماندهی کل قوا از کرمان به تهران فراخوانده و مسئولیت نیروی قدس سپاه به اوسپرده شد

سالهاست شجاعانه در میدانهای مبارزه با شیاطین واشرار عالم مبارزه کرد و سرانجام به آرزوی دیرینه خود،شهادت در راهخدا رسید وخون پاک او توسط شقی ترین احاد بشر بر زمین ریخته شد. از جمله نقاط درخشان وی در فرماندهی سپاه قدس، تقویت حزب الله لبنان و گروه های مبارز فلسطینی بود.

قاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» میخوانند.

پس ازظهور گروهک های تروریستی اعم داعش و جبه النصرة در عراق و سوریه، شهیدسرلشکرقاسم سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس 《حشدالشعبی》 در عراق و《بسیج مردمی》(قوات دفاع وطنی) در سوریه را تشکیل داد وبا کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه طی ۶ سال بساط تروریست ها در این دو کشور تقریبا جمع شد .

به طوری که ژنرال امریکایی بر نقش موثر شهید سلیمانی در عراق اعتراف کرد شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب الله لبنان بود ولی با شکست داعش ونقش آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

حضور موثر حاج قاسم در صحنه مبارزه با داعش و شکست این توطئه صهیونیستی در منطقه باعث شد تا در اسفندماه ۱۳۹۷نشان ذوالفقار به عنوان عالیترین نشان نظامی ایران از سوی فرمانده معظم کل قوا به سردار سلیمانی اهدا شود.

سردار سلیمانی به طور مکرر توسط مقامات آمریکایی ورژیم صهیونیستی تهدید به ترور می شد. دشمنان کینه توز که رشادت وقدرت سردار سلیمانی را تاب نیاورد و سرانجام اورا سحر گاه روز ۱۳ دی ۱۳۷۸ در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی ایشان در اطراف فرودگاه بغداد به شهادت رساندند.

تهدید برای ملت ایران کمک شوقی است، در پاسخ به افرادی که فکر میکنند با تهدیدها رعب بر ما حاکم می شود می گوییم خداوندا شهادت در راه خودت را به دست دشمنان دینیت نصیب ما بگردان ماملت شهید پروریم وتا زمانی که جان در بدن داریم فدای نظام وانقلاب اسلامی و ولایت میکنیم. شهید سلیمانی چهره بین المللی مقاومت است و همبستگان مقاومت خون خواه اویند حادثه فقدان سردار فداکار وعزیزما تلخ است ولی ادامه مبارزه ودست یافتن به پیروزی نهایی کام قاتلان و جنایتکاران را تلخ تر خواهد کرد روز ۱۳ دی ماه روز بسیار دردناک،برای ملت ایران است روزی که رهبرمان تنها شدچرا که سردار خود را در غربت از دست داد ،وطن سردارش را از دست داد ولی باید به خاطر داشت که خون سردار سلیمانی ها ،باکری ها ،صیاد شیرازی ها همچون گل پرپر شده روی زمین ریخته شده است.

انها جشن گرفتند می پندارند که این پایکوبی هایشان ادامه داره اما کور خوانده اند با به شهادت رساندن سردار سلیمانی تفکر وراه او هرگز از بین نخواهد رفت دشمنان انقالب اسالمی همیشه برای زمین زدن ملت ایران بزرگانش را کشتند ودر آخر خود مغلوب شدند درست است فرمانده ی قدس بود ولی بی گمان سردار دلهای ملت ایران است وتمام قلبهای ایرانیان را تسخیر نموده ،کم هستند افراد محبوب و دوست داشتنی که بتوانند این گونه محبوب آحاد یک ملت باشند وتمامی افراد ،باتمامی عقاید و اندیشه های متفاوت را به سمت وسوی خود کشاند نام ویاد او سالیان سال نسل به نسل به ایندگان منتقل خواهد شد وبی گمان نسل های بعدی مردانگی های این بزرگمرد ایرانی را می ستایند وبرای پاسداری از راه شرافت مندانه او جانانه یاد می کنند.

در آخر سخنانمان این دلنوشته کوچک را به سردار دلهای همه مسلمانان تقدیم میکنیم سلام ای کرمانی غیور ،سلام ای سرباز پیر ولایت سلام، ای رزمنده همیشه در خط ،ای که لبخندت مرهمی بر غم های دنیاست، سلام بابا قاسم!

ای مدافع دشت گل سرخ ، ای امیر لشکر، آغوش تو پناهگاه امن دل بچه های شهدای مدافع حرم است . راستش را بخواهی حرفمان،حرف دل است ، بابا قاسم دلمان هنوز یکسال نشده خیلی برایت تنگ شده است. سرلشکری و سرداری که بماند تو قلب ما را ربوده بودی کدوم سرداری! همه نام تورا حاج قاسم میدانند،اما، کدوم حاج قاسم ؟؟!!

حاج قاسم؛ فتوحات عجیبت به کنار، مرد مردستان های شاماتت به کنار!، تو کدوم حاج قاسم بودی؟؟

تو همان حاج قاسمی هستی که اسوی مقاومت، شجاعت و مهربانی بودی؟؟

تو همان حاج قاسمی هستی که ریحانه دختر شهید مدافع حرم را بغل کرده ای و حتی بیشتر از او گریه کردی؟؟

تو همان حاج قاسمی هستی که رهبر ولایت مدار موقع نماز بر پیکر مطهرت به گریه افتاد و اورا شهید زنده خواند؟؟

راستش را بخواهی احساس میکنم هم من وهم مردم ایران و مخصوصا رهبرمان خیلی خیلی تنها شدیم،

ما روزهای بدون تو را بو میکشیم، امروز یک گوشه دلمان جای تو خالیست،حاج قاسم ملت ایران!!

ای که نگاهت وجود دشمنان را میلرزاند حالا که به آرزویت رسیدی وپیش خدا هستی، برایمان دعا کن ،که سخت محتاج دعایت هستیم... .

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
محکومیت رفتار وحشیانه یک هوادار از سوی فدراسیون فوتبال عربستان
ژیلا صادقی اسلحه به دست شد!
پاتوق زیر زمینی معتادان در دل تهران +عکس
همه عملیات‌های انتقامی ایران ؛ از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق +عکس
لحظه کشف ۱۰۰۰ کیلو شیشه از یک تریلی +فیلم
درخواست انگلیسی ها از نتانیاهو
مجلس هفته آینده وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کند
تاریخ معرفی قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران مشخص شد!
اقبال بلند خرید جنجالی استقلال
لحظه اعلام فوت رضا رشیدپور توسط علی اوجی! + فیلم
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top