تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/16 - 09:41
کد خبر: 381581

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

۹ اپلیکیشن موبایل برای یادگیری برنامه نویسی +دانلود

۹ اپلیکیشن موبایل برای یادگیری برنامه نویسی +دانلود

در گذشته برای برنامه نویسی حتما نیاز به وجود رایانه و کامپیوتر بود. اما امروزه هم کیفیت گوشی های هوشمند ارتقا پیدا کرده و قابلیت های بالایی دارد و هم با قیمت بالای لپ تاپ خرید آن برای خیلی ها تبدیل به آرزو شده. در این گزارش به معرفی 9 اپلیکیشن برتر برنامه نویسی برای موبایل می پردازیم.

به گزارش خبرنگار فناوری و اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این گزارش به معرفی 9 اپلیکیشن برتر آموزش برنامه نویسی که برای موبایل مناسب بوده پرداخته ایم به امید اینکه کاربردی بوده بتوانید از طریق آن برنامه نویسی را یاد بگیرید.

1) Mimo

برنامه‌نویسان شرکت Mimohello می‌خواهند مفاهیم پایه‌‌ برنامه‌نویسی را به شما آموزش بدهند تا به حدی برسید که اصول اولیه ساخت یک اپ، بازی، طراحی وبسایت، اتوماسیون کارها و اصول بنیادین هک را یاد بگیرید. میمو تلاش کرده که این کار را از پایه‌ای‌ترین مفاهیم شروع کند تا پله پله به مباحث پیچیده‌تر برسید.

برای توسعه‌دهندگان میمو هیچ چیز مهم‌تر از آن نبوده که برنامه‌نویسی را از اساس یاد بگیرید. برای همین کارش را از ابتدایی‌ترین اصول ممکن شروع می‌کند: این که بدانید که برنامه‌نویسی یعنی چه؟ برنامه‌نویس به چه کسی می‌گویند و برنامه‌نویسان چه اهدافی را دنبال می‌کنند؟ شاید خیلی کسالت‌‌آور باشد، ولی لازمه برنامه‌نویس شدن دانستن همین نکته‌هاست.

بعد از گذراندن دوره اولیه اپ که اصول و مبانی برنامه‌‌نویسی است، حالا می‌توانید در محیط دلنشین اپ به دنبال کورس‌‌های آموزشی و رشته‌های مورد علاقه‌تان بگردید. خوشبختانه میمو از این نظر کم و کسری ندارد.

سویفت، پایتون، CSS، HTML، جاوا اسکریپت، SQL، PHP، سی‌شارپ برجسته‌ترین دوره‌های میمو هستند. برای آنکه طراح سایت شوید یا سازنده بازی، باید به اصول اولیه زبان‌های برنامه‌نویسی آشنا باشید و میمو قدم به قدم و از طریق پرسش و پاسخ شما را رهسپار این مسیر می‌کند. خوشبختانه اگر اندکی به انگلیسی مسلط باشید، روند کار برایتان بسیار ساده و قابل درک خواهد بود.

هر چند پیش از دانلود میمو باید موضوعی را مد نظر داشته باشید، آن هم اینکه قرار نیست با میمو به معنای واقعی «برنامه‌نویس» شوید. این اپلیکیشن در بهترین حالت به شما کمک می‌کند که اولین برنامه‌تان را بنویسید. در واقع می‌توانیم میمو را مثل یک مربی دوچرخه‌سواری در نظر بگیریم که نحوه رکاب‌زدن و حفظ تعادل را به هنرجویش یاد می‌دهد و بعدا به نظاره حرکت او به سمت مسیر دلخواهش می‌نشیند.

تعدادی از دوره‌های آموزشی میمو به صورت رایگان ارائه شده‌اند، اما برای دسترسی به سطوح بالا لازم است که در اپلیکیشن حق اشتراک بپردازید. اگر هیچ گونه آشنایی با برنامه‌نویسی ندارید و می‌‌خواهید اصول این کار را از اساس و بنیان بدانید، پیشنهاد ما این است که اول چند دوره رایگان را در اپلیکیشن پشت سر بگذرانید و اگر دوره‌ها را به قدر کافی مفید یافتید، در خرید اشتراک سالیانه آن شک به دلتان راه ندهید.

دانلود:    بازار   اپ استور   گوگل پلی

2) programming Hero

Programming Hero: Coding Just Got Fun عنوان یک اپلیکیشن عالی برای یادگیری آسان و سریع برنامه نویسی، مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط Programming, Coding, and Coding Games توسعه و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. این برنامه مباحث و موضوعات برنامه نویسی از را پایه شروع کرده و به صورتی ساده و آسان و با استفاده از انواع بازی ها و سرگرمی ها آموزش می دهد. بیش از صد مسئله برنامه نویسی در اپلیکیشن وجود دارد که با توضیحات کامل حل شده اند. علاوه بر این مسائل پیشرفته برنامه نویسی مثل پشته، صف، لیست پیوندی، دیکشنری، درخت، گراف و … هم به طور کامل به همراه مثال های مختلف آموزش داده می شوند. در صورتی که حس می کنید مفاهیم پایه ای برنامه نویسی را به خوبی آموختید، می توانید به سراغ مباحثی مثل شیء گرایی، کپسوله سازی، طراحی بازی، دیتابیس و … بروید. یک بخش مخصوص هم برای آموزش برنامه نویسی وب وجود دارد. کاربر در این بخش زبان های  HTML ، CSS ، HTML5 ، JavaScript ، Bootstrap و … را یاد گرفته و در محیط مخصوص آن تمرین می کند. کوئیز ها و تست های متعددی وجود دارد که مهارت و یادگیری شما را آزمایش می کند. امکان علامت گذاری روی محتوا ها برای مرور آسان تر در آینده نیز فراهم شده است.

دانلود:   بازار   اپل استور   گوگل پلی

3) SoloLearn

SoloLearn عنوان یک اپلیکیشن هوشمند برای یادگیری ساده و رایگان کدنویسی مخصوص اندروید می باشد که توسط SoloLearn توسعه و منتشر شده است. مجموعه عظیم آموزش های موجود در این نرم افزار کمک می کند، کد نویسی را از سطح مبتدی تا حرفه ای فرا بگیرید و یا اینکه توانایی های خود را در زمینه های گوناگون تقویت کنید. بر خلاف بسیاری از برنامه های مشابه که تنها از تعداد خاصی زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کنند این اپ از 11 زبان گوناگون حمایت می کند و دروس را به صورت مستمر به روز می نماید. هزاران مبحث مختلف در مورد برنامه نویسی در دل این اپلیکیشن موجود می باشد که امکان استفاده از آن ها به صورت رایگان مهیاست! علاوه بر این اگر مطمئن هستید که دانش و توانایی های شما می تواند به دیگر کاربران کمک کند، آموزش های اختصاصی خود را ایجاد کنید و در یک محیط تعاملی آن ها را با دیگر دنبال کننده آموزش ها به اشتراک بگذارید. کد های مد نظرتان را در محیط ساده اندروید بنویسید و آن ها را تنها با یک اشاره اجرا کنید تا از صحیح بودن آن ها اطلاع مطمئن شوید. در پایان نیز باید عنوان کنیم که تمامی آموزش ها متناسب با سطح توانایی و خواسته هایتان به نمایش در می آید که در دیگر نرم افزار های مشابه دیده نمی شود.

دانلود:   بازار   اپل استور   گوگل پلی

4) Grasshopper

اپلیکیشن Grasshopper بهترین راه برای شروع ماجراجویی برنامه‌نویسی‌تان همراه با بازی‌های سرگرم‌کننده و سریع بر روی دستگاهتان می‌باشد که نگارش JavaScript واقعی را به شما یاد می‌دهد. با گذراندن سطوح تدریجی چالش‌برانگیز می‌توانید قابلیت‌های خود را توسعه دهید، و آنگاه با توانایی‌های اساسی برنامه‌نویسی برای گام بعدی خود به‌عنوان یک برنامه‌نویس فارغ شوید.

پازل‌های بصری سبب پیشرفت توانایی‌های حل مسئله شما و تحکیم مفاهیم برنامه‌نویسی می‌شود.

استفاده از JavaScript با استاندارد صنعتی تنها با یک چند کلیک روی تلفن همراه خود

بازخورد بلادرنگ همچون یک معلم شما را راهنمایی می‌کند.

دانلود:   گوگل پلی

5) Code Hub

اگر می‌خواهید HTML و CSS یاد بگیرید، Code Hub بهترین انتخاب برای شماست. این اپلیکیشن برای همه سودمند است: مبتدیان، طراحان و توسعه‌دهندگان. این اپ 50 دوره آموزشی دارد که شامل 4 فصل می‌شود: با محتوای وب، HTML5 و CSS3.

– چندزبانه – آموزش HTML و CSS به انگلیسی و هندی

– مشکلات خود را بپرسید و به جواب‌های شفاف برسید.

– CodeHub به صورت آفلاین کار می‌کند (نیاز به گوگل کروم)

– هر دوره آموزشی برای سادگی کار، به درس‌ها، مثال‌ها و ویدئوها تقسیم می‌شود.

6) Programming Hub

Programming Hub عنوان یک مرکز هوشمند یادگیری برنامه نویسی مخصوص اندروید می باشد که توسط Programming Hub منتشر شده است. این نرم افزار با آموزش های مرحله به مرحله خود کمک می کند تا زبان های برنامه نویسی را به صورت کامل فرا بگیرید. یکی از محبوب ترین ویژگی های این استارت اپ پشتیبانی از انواع زبان های برنامه نویسی نظیر c++، java، html  و …. می باشد که در نوع خود بی نظیر است. بیش از 5 هزار کد از پیش تنظیم شده در دیتابیس اپ فوق موجود است که کمک می کند بتوانید نحوه ورود کد ها و عملکردشان را فرا بگیرید. هیچ گونه محدودیتی در دسترسی به آموزش ها وجود ندارد و در هر زمانی به صورت آفلاین می توانید از آموزش های موجود بهره ببرید.

اپلیکیشن Programming Hub: Learn to code با برخورداری از قابلیت های منحصر به فرد خود در زمینه آموزش برنامه نویسی توانسته است با پرداخت درون شبکه 399.99 دلاریش امتیاز 4.6 از 5.0 را توسط کاربران گوگل پلی دریافت نماید که هم اکنون می توانید جدید ترین نسخه آنلاک شده و کامل آن را از لینک های پر سرعت وبسایت فارسروید دریافت نمایید.

دانلود:   بازار   گوگل پلی   اپ استور

7) Codecademy Go

مطمئنا Codecademy Go نمی‌تواند ایده‌آل‌ترین گزینه موجود در این لیست برای یاد گرفتن زبان برنامه‌ نویسی باشد. در حقیقت سازندگان این اپلیکیشن تنها به جمع‌آوری دوره‌ها و چالش‌های موجود در وب‌سایت‌ Codecademy و ارایه آنها در قالب یک اپ موبایلی پرداخته‌اند. البته این موضوع لزوما بد نیست، خصوصا اگر قبلا از کاربران وب‌سایت Codecademy باشید.

Codeacademy Go

اپلیکیشن Codecademy Go کاملا رایگان است و نیازی به پرداخت‌های درون برنامه‌ای ندارد. از این رو آزمودن آن بدون نیاز به پرداخت هزینه قابل انجام است.

دانلود:   گوگل پلی   اپ استور

8) Enki

Enki عنوان یک اپلیکیشن کامل و جامع برای یادگیری تعاملی برنامه نویسی به زبان های مختلف، مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط enki.com توسعه و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است. این اپلیکیشن جایزه بهترین برنامه برای یادگیری کدنویسی را از آن خود کرده است. این جایزه به دلیل شیوه آموزش منحصر به فردی که این برنامه از آن استفاده می کند، به آن اعطا شده است. مباحثی که در این اپلیکیشن پوشش داده می شوند شامل SQL ، Data Science ، JavaScript ، Python ، Blockchain ، CSS ، HTML ، Security ، Git، اصول علوم کامپیوتر، Docker ، MongoDB ، Linux و Java است. هم مبتدی ها و هم حرفه ای می توانند از این برنامه فوق العاده برای بالا بردن دانش خود استفاده کنند. هر کدام از زبان ها و مباحث را که انتخاب کنید، می توانید فصل های مختلفی از آن را مشاهده کنید. این فصل ها هر کدام به یک بخش مهم از برنامه نویسی اختصاص دارند و هر موضوع با استفاده از مثال های مختلف آموزش داده می شود. پس از یادگیری می توایند با استفاده از تمرینات مختلف موجود در برنامه، میزان مهارت خود را بسنجید. حتی می توانید دوستان خود را به برنامه دعوت کنید و در قالب یک تیم برنامه نویسی به یادگیری و تمرین بپردازید.

دانلود:   بازار   گوگل پلی   اپ استور

9) Encode

Encode عنوان نرم افزاری کامل در زمینه ی آموزش سه زبان برنامه نویسی مختلف برای دستگاه های اندروید می باشد که توسط شرکت Upskew Pty. Ltd توسعه و در اختیار کاربران قرار داده شده است. تنها کافیست که این اپلیکیشن هوشمند را نصب کرده تا بتوانید در مدت زمانی بسیار کوتاه به html، css و JavaScript تسلط کاملی پیدا کنید. نیاز به هیچ گونه دانش برنامه نویسی نیست و همه چیز از پایه آموزش داده می شود تا بتوانید آن را به بهترین شکل ممکن درک کنید. همراه تمامی آموزش های موجود مثال هایی جامع نیز قرار داده شده اند که توانایی های شما را بالا می برد و همانند یک استاد واقعی عمل می کنند. بر خلاف دیگر نرم افزار های مشابه چالش های روزانه باعث می شوند که به صورت حرفه ای تمرین و بهترین نتیجه را از آموزش های داده شده به دست آورید.

دانلود:  گوگل پلی

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top