تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/18 - 10:41
کد خبر: 381825

بیانیه انجمن اسلامی حکمت به مناسبت سالروز حادثه هواپیمایی اوکراین

-علی‌رغم دردناک و تأسف‌بار بودن این حادثه دردناک، دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود را نمودند تا با بزرگ‌نمایی بیش از حد حادثه سقوط هواپیما، تشییع جنازه میلیونی و حمله به پایگاه عین‌الأسد را تحت الشعاع قرار دهند و از این حادثه سوءاستفاده نمایند. اکنون در سالگرد این حادثه نیز متأسفانه شاهد هستیم که برخی از تشکل‌های دانشجویی که پسوند اسلامی را نیز به دنبال دارند، حتی از ابراز تسلیت ساده برای شهادت سردار سلیمانی عزیز امتناع میکنند ولی در راستای بازی در پازل دشمن، جان‌باختن مسافران هواپیما را با آب و تاب فراوان تسلیت میگویند!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی (ره) به مناسبت سالروز حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی منتشر شد.

متن بیانیه به شرح زیر می باشد:

باسمه تعالی

قلْ لَنْ یُصِیبَنا إِلَّا ما کَتَبَ اللَّهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَعَلَى اللَّهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤْمِنُونَ (توبه/  ۵۱)

به  مناسبت  نخستین  سالگرد حادثه  تلخ  سقوط  هواپیمای  اوکراینی و از  دست  دادن  تعدادی از هموطنان  عزیزمان در این  فاجعه، انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبائی (ره) ضمن عرض  تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جان‌باختگان و مردم ایران، نکاتی را در پنج بند اعلام میدارد :

-دیماه  سال ۱۳۹۸ آبستن  حوادث  بسیاری  برای  کشورمان  بود.  در  سحرگاه  جمعه، به  تاریخ ۱۳ دی‌ماه با عملیات تروریستیِ دولت خونخوار ایالات متحده آمریکا و در نهایت ناجوانمردی سردار  بزرگ  اسلام، حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید. بعد از شهادت سردار سلیمانی، تشییع جنازه  میلیونی در شهرهای مختلف کشور برگزار گردید که نشانگر ارادت و محبت آحاد جامعه به آن  شهید بزرگوار بود و مطالبه همگانی در آن مراسم‌های تشییع جنازه، انتقام از عاملان و مسببان  شهادت فرمانده سپاه قدس ایران بود.

-در  پی  این  مطالبه  همگانی،  سپاه  پاسداران  انقلاب  اسلامی  با  طراحی  و  اجرای  یک  عملیات  موشکی  موفقِ غرورآمیز، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق به نام عین‌الأسد را مورد هدف  قرار داد. این عملیات موفقیت‌آمیز تنها  ۵ روز پس از شهادت سردار سلیمانی یعنی در تاریخ   ۱۸دی‌ماه در همان ساعت شهادت سردار سلیمانی صورت گرفت. امّا با کمال تأسف در ساعاتی پس از انجام این عملیات، پدافند هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اشتباه هواپیمای مسافربری اکراینی را مورد هدف قرار داد که منجر به سقوط این هواپیما و جان باختن تمامی  ۱۷۶ سرنشین آن گردید. در پی وقوع  این فاجعه تمامی مقامات رسمی کشور از جمله مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور مراتب تسلیت خود را اعلام داشتند. تک‌تک مردم ایران نیز مجدداً بعد از شهادت  سردار  سلیمانی داغدار شدند و تسلیت گفتند.

-علی‌رغم دردناک و تأسف‌بار بودن این حادثه دردناک، دشمنان جمهوری اسلامی تمام تلاش خود  را نمودند تا با بزرگ‌نمایی بیش از حد حادثه سقوط هواپیما، تشییع جنازه میلیونی و حمله به پایگاه  عین‌الأسد را تحت الشعاع قرار دهند و از این حادثه سوءاستفاده نمایند. اکنون در سالگرد این حادثه  نیز متأسفانه شاهد هستیم که برخی از تشکل‌های دانشجویی که پسوند اسلامی را نیز به دنبال  دارند، حتی از ابراز تسلیت ساده برای شهادت سردار سلیمانی عزیز امتناع میکنند ولی در راستای  بازی در پازل دشمن، جان‌باختن مسافران هواپیما را با آب و تاب فراوان  تسلیت میگویند!

-همان‌گونه که در همان زمان وقوع حادثه تأکید گردید، خطای صورت گرفته در رهگیری هواپیمای مسافربری نباید موجب شود تا مجموعه خدماتی که نیروهای مسلح خصوصا سپاه در حوزه های نظامی، امنیتی، خدمات رسانی، سازندگی و... داشته‌اند به حاشیه رانده شود و چنین دستاوردهای  شگرفی تضعیف شوند. هیچ انسان آزاده و حق‌طلبی نمی تواند فداکاری‌ها و جانفشانی‌های سپاه  پاسداران انقلاب اسلامی در هشت سال دفاع مقدس، مبارزه با گروه های تروریستی در داخل و  خارج از مرزهای جمهوری اسلامی،  حفاظت از شخصیت‌های نظام مقدس  اسلامی، سازندگی کشور با راه سازی، سدسازی و ساخت پالایشگاه و نیروگاه، مقابله با بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و نهایتا بی حیثیت کردن آمریکایی‌ها با سیلی موشکی به عین‌الاسد را نادیده بگیرد.

-همان‌گونه که مقام معظم رهبری در پیام تسلیت و همچنین سخنرانی خود در نماز جمعه تهران فرمودند، باید حادثه  پیگیری بشود و از حوادث مشابه هم باید  به طور جدّی پیش‌گیری بشود. اکنون در  سالگرد این فاجعه، ما دانشجویان انقلابی بر خود لازم می‌دانیم که با مطالبه نمودن پیگیری علل و مسببان این حادثه تلخ، گزارش کاملی در این خصوص از جانب مسئولان امر صورت  گیرد. همچنین در صورت اثبات کامل قصور صورت‌گرفته در خصوص مورد هدف قرار گرفتن هواپیما، پرداخت غرامت به خانواده این عزیزان از دست رفته نیز از جمله مطالبات است.

در نهایت ضمن عرض تسلیت مجدد به خانواده جان‌باختگان این حادثه، تمامی تشکل‌های دانشجویی و مردم ایران را به بصیرت در موضعگیری‌ها دعوت می‌نماییم.

وإِنْ یَمْسَسْکَ اللَّهُ بِضُرٍّ فَلا کاشِفَ لَهُ إِلَّا هُوَ وَإِنْ یُرِدْکَ بِخَیْرٍ فَلا رَادَّ لِفَضْلِهِ یُصِیبُ بِهِ مَنْ یَشاءُ مِنْ عِبادِهِ وَهُوَ الْغَفُورُ الرَّحِیمُ(یونس/ ۱۰7)

انجمن اسلامی دانشجویان حکمت دانشگاه علامه طباطبایی (ره)

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top