تاریخ انتشار: شنبه 1399/10/20 - 14:30
کد خبر: 381991

درخواست یک تشکل دانشجویی از نادران درخصوص آزادسازی واردات خودرو‌های خارجی

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خواستار تجدیدنظر درباره مصوبه آزادسازی و انتقال واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی طی نامه‌ای به الیاس نادران رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وضعیت منابع و مصارف ارزی اقتصاد کشور و افزایش آسیب‌پذیری از جانب مصوباتی که به بدنه بخش تولید و خدمات آسیب وارد می‌کنند؛ خواستار تجدید نظر نسبت به آزادسازی و انتقال واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی از سمت کمیسیون تلفیق بودجه شد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«یکی از کارهای لازم، منع جدّی واردات بی‌رویه است. این همه بنده تأکید کردم بر روی مسئله‌ی واردات؛ باز هم انسان می‌بیند به بهانه‌های مختلف یک جاهایی واردات [صورت میگیرد] ... خب این کار نباید بشود. اگر چنانچه این کار در یک موارد مهمّی انجام بگیرد، باید اسمش را گذاشت جنایت، خیانت. البتّه همیشه این جور نیست، و از روی غفلت گاهی انجام می‌گیرد، امّا گاهی هم واقعاً جنایت و خیانت است». (رهبر معظم انقلاب)

ریاست محترم کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر نادران

سلام علیکم 

نظر به گزارش گمرک و گزارش شماره 100 نماگرهای اقتصادی بانک مرکزی ایران پیرامون کاهش ارزش مبادلات بازرگانی به ویژه وجه ارزآوری برپایه خالص صادرت کشور در طی هشت ‌ماه اول سال 1399، دقت نظر در امر تنظیم قوانین و تصویب ماده واحده بودجه سال آتی امری مهم تلقی می‌شود. به‌همین مناسبت بایستی نوع مواجهه در شرایط حاضر و توجه به امر محدودیت و کاهش واردات کالاهای غیراساسی و کنترل مبادی ورودی و گمرکات در دستور کار قوه مجریه قرار گیرد. فلذا واردات کالای لوکس از جانب مبادی مناطق آزاد یکی از راه‌های افزایش ارزبری، منفی‌‌تر شدن تراز پرداخت کشور و کم‌خاصیت‌تر کردن ماهیت منطقه آزاد خواهد بود.

با عنایت به ادبیات نظری اقتصاد، ماهیت عملکردی مناطق آزاد منجر به افزایش اشتغال و تسهیل فرایند صادرات به عنوان قطب و کریدور تجاری می‌گردد. در عمل نیز تعریف و تنظیم مواردی نظیر واردات کالاهای مصرفی لوکس خارجی نظیر خودروها، تطابق محتوایی و نظری با آیین‌نامه و ماده واحده قانون مدیریت خدمات کشوری ندارد. علاوه بر آن این امر موجب می‌شود مناطق آزاد نه‌ تنها فرایند صادرات را تسهیل نکند، بلکه زمینه تسهیل واردات خصوصاً واردات خودرو و کالای لوکس را فراهم سازد. درنتیجه موقعیت این مناطق از ساحت اشتغال‌زایی و تأمین فرصت‌های صادراتی و صنعتی به افزایش مصرف‌گرایی، نابرابری‌های اجتماعی، پرنوسان‌کردن روند رشد اقتصادی و کاهش سرعت نیل به اهداف کلان نظام اقتصادی مبدل می‌شود.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبائی (ره)، ضمن بیان مختصر از وضعیت منابع و مصارف ارزی اقتصاد کشور و افزایش آسیب‌پذیری از جانب مصوباتی که به بدنه بخش تولید و خدمات آسیب وارد می‌کنند؛ خواستار تجدید نظر نسبت به آزادسازی و انتقال واردات خودروهای خارجی از مناطق آزاد به سرزمین اصلی از سمت کمیسیون تلفیق بودجه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top