تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/10/21 - 12:02
کد خبر: 382121

نقشه جامع علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران تدوین می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران بر تدوین نقشه چهار ساله جامع علمی ۱۴۰۴-۱۴۰۰ تاکید کرد و گفت: این رسالت به معنای آن است که برنامه های استراتژیک باید با خرد جمعی پیگیری شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر جلیل کوهپایه زاده در سی و ششمین جلسه شورای دانشگاه با تقدیر از زحمات مدافعان سلامت گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی مبنایی برای افزایش همگرایی و تعامل بین بخشی در راستای ارتقاء مدیریت سلامت به شمار می رود.

وی افزود: نقشه جامع علمی دانشگاه برای سال ۱۴۰۴-۱۴۰۰ باید تدوین شود و این رسالت به معنای آن است که برنامه های استراتژیک نباید منوط به افراد باشد بلکه با خرد جمعی پیگیری شود.

کوهپایه زاده با تاکید بر تصویب نقشه علمی دانشگاه تصریح کرد: موضوع دیگر که باید مورد توجه قرار گیرد، بحث جانشین پروری است؛ لذا دانشگاه باید انرژی بیشتری در این زمینه بگذارد.

وی از مشارکت دانشگاه علوم پزشکی ایران با موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در پروژه ملی و بین المللی کووید ۱۹ خبر داد و افزود: امید است این افتخار ملی زمینه همکاری های بیشتر در آینده را فراهم آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: دانشگاه بستری است برای بهره گیری از الگوهای موفق دنیا، تولید محتوا و محصولاتی که نیازهای جامعه را برطرف کند، لذا به منظور پاسخگویی اجتماعی باید به سمت دانشگاه های نسل نو حرکت کرد.

تشکیل جلسات مدون علمی ماهیانه با گروه های آموزشی، ایجاد تسهیلات برای بهره برداری از زیر ساخت های فناوری در دانشگاه، افزایش تعامل دانشگاه و صنعت، بررسی پرونده های تخلفات اداری در قالب طرح HSR از دیگر موارد مطرح شده توسط وی بود.

در ادامه دکتر مهدی مقتدایی؛ معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران گزارشی از برنامه جامع آموزش مجازی و جذب دانشجوی بین المللی، رتبه بندی و برنامه ارتقاء دانشگاه ارائه داد و افزود: یکی از مهمترین شاخص های دانشگاه های نسل سوم ، ارتباطات بین المللی است.

به گفته وی ایجاد شعبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در بغداد عراق و همکاری جهت راه اندازی رشته های علوم پزشکی در دانشگاه بصره از اهم فعالیت های در دست اقدام معاونت بین الملل است.

سپس دکتر عباس متولیان؛ معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران، گزارشی از عملکرد پژوهشی و فناوری در پنج سال اخیر و پاندمی کرونا بیان کرد و افزود: توسعه فضای فیزیکی مرکز رشد، کسب رتبه سوم دانشگاه در حوزه پژوهش، ارائه ۱۰۴۴ طرح مصوب تحقیقاتی و ۲۵۵ طرح کووید-۱۹، حضور ۷۷ عضو هیئت علمی پژوهشی و انجام ۴۸۸۶ ارزیابی وضعیت سلامت کارکنان در مرکز کوهورت از مهمترین اقدامات انجام شده در این معاونت بوده است.

در ادامه جلسه دکتر مهدی نصر اصفهانی؛ رئیس هیئت تجدید نظر تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در خصوص روند پرونده های تخلفات اداری اعضای هیئت علمی و بررسی آماری در دانشکده ها توضیح داد.

ارائه گزارش برگزاری اولین کنگره کشوری دانشگاه نسل سوم توسط دکتر پور عطاء؛ دبیر کانون مشاوران جوان ریاست دانشگاه از دیگر بخش های سی و ششمین جلسه شورای دانشگاه بود و در پایان تندیس اولین کنگره کشوری دانشگاه نسل سوم به رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تقدیم شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top