تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/22 - 23:28
کد خبر: 382317

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس

در قسمتی از این نامه آمده است: اگر اهمیت مساله‌ی فضای مجازی در فرهنگ جامعه، بیشتر از طرح جمعیت نباشد، کمتر هم نیست. در حقیقت، فضای مجازی اگر مدیریت شود، می‌تواند یک بستر و مجرای مهم برای ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی باشد،چیزی که اکنون خلاف آن را شاهد هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم خطاب به کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی،  نامه‌ای را منتشر کرده است.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

نمایندگان محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

حدود هفت ماه از شروع به کار یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گذشته است، اما در این مدت اقدامی که درخورِ انقلابیون در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی باشد، دیده نشده است.

شیوع ویروس کرونا موجب همه‌گیر شدنِ استفاده‌ از فضای مجازی به ویژه برای دانش آموزان شد. هر چند تا پیش از این نیز روند استفاده کودکان و نوجوانان از فضای مجازی روندی رو به افزایش با شیب صعودی بود، اما همه‌گیر شدن ویروس کرونا، سرعت این روند را به شدت افزایش داد و باعث شد تا حتی گروه‌های سنی بسیار پایین نیز سریع و بدون آمادگی وارد این فضا شوند. این در حالی است که فضای مجازی و بستر اینترنت، هم‌چنان بی‌سامان و محل بروز بسیاری از عناصر ضد فرهنگی است.

در این شرایط، از کمسیون فرهنگی مجلس انتظار می‌رفت که برای وضعیت جدید پیش آمده،  همتی مضاعف صرف کند و برای فضای مجازی برنامه ریزی ویژه تری در نظر بگیرد. به گونه‌ای  که علاوه بر استفاده‌ی بهینه‌ی محصلان از این فضا، آسیب‌های این فضا به حداقل برسد. اما چه در ابتدا و چه اکنون و پس از گذشت یکسال از این وضعیت، هیچ تدبیری از سوی کمسیون فرهنگی مجلس در این باره دیده نشده است. آسیب‌های این فضا در یک سال اخیر به قدری افزایش یافته است که اگر تدبیری اندیشیده نشود، بر وضع اسفناک ول‌انگاری فرهنگی موجود در فضای مجازی دامن زده خواهد شد.

هرچند طبق توضیحات سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، اکنون اعضای این کمیسیون، مشغول بررسی و تکمیل طرح جمعیت و تعالی خانواده هستند و پس از اتمام این طرح، به بررسی موضوع فرهنگ و فضای مجازی می‌پردازند، اما سوال اینجاست که آیا کمیسیون فرهنگی مجلس، ظرفیت پرداختن همزمان به چندین مساله‌ی محوری و مهم در کشور را ندارد؟

اگر اهمیت مساله‌ی فضای مجازی در فرهنگ جامعه، بیشتر از طرح جمعیت نباشد، کمتر هم نیست. در حقیقت، فضای مجازی اگر مدیریت شود، می‌تواند یک بستر و مجرای مهم برای ترویج فرهنگ و فرهنگ سازی باشد،چیزی که اکنون خلاف آن را شاهد هستیم.

از نمایندگان انقلابیِ کمیسیون فرهنگی انتظار می رود که آنطور که شایستگی این نام است عمل کنند. و تعلل انجام شده در پرداختن به مساله‌ی مهم فضای مجازی و تاثیر آن بر فرهنگ جامعه به ویژه کودکان و جوانان را بیش از این به تاخیر نیندازند.

در پایان از شما نمایندگان محترم دعوت به عمل می آوریم تا این مسئله را مورد توجه قرار داده و  با حضور در جمع اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه قم، پیشنهادات و راهکارهای موجود در این زمینه را بشنوید و همفکری لازم برای حل مشکل را به عمل آورید.

و من الله توفیق

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
راز لبخند سردار حاجی‌زاده در عید فطر؟ +فیلم
فیلم جدید از دیدار فرماندهان ارشد با رهبرانقلاب +فیلم
افشای همکاری مسعود رجوی با ساواک +فیلم
اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!
سرنوشت قایدی برای فصل بعد
پرمصرف‌ترین داروها در ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top