تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/23 - 13:34
کد خبر: 382404

در آیین افتتاحیه ششمین نمایشگاه تراکنش ایران عنوان شد

اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال ابرفرصتی برای اصلاح مدل کسب‌و‌‌کار بانکی

ششمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE۲۰۲۰) روز سه‌شنبه ۲۳ دی‌ماه با حضور معاون وزیر اقتصادی و دارایی، معاون بانک مرکزی و جمعی از مسوولان و دست اندرکاران نظام بانکی کشور در محل هتل اسپیناس پالاس آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آیین افتتاحیه این رویداد بزرگ فناوری‌‌های مالی با حضور، عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد و دارایی، مهران محرومیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی، محمدمراد بیات، مدیرعامل مرکز فابا و جمعی از مدیران و مسوولان حوزه بانکی کشور برگزار شد.

عباس معمارنژاد، معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد و دارایی در بخشی از آیین افتتاحیه این نمایشگاه با گرامیداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی و قدردانی از تلاش‌های دست‌اندرکاران این دوره از نمایشگاه، گفت: توجه به تحول دیجیتال و اقتصاد هوشمند از یک انتخاب گذشته و به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر تبدیل شده و بدون توجه به تحول دیجیتال، امکان رقابت در اقتصاد هوشمند را نخواهیم داشت.

او اقتصاد هوشمند و تحول دیجیتال را یک ابرفرصت برای اصلاح مدل کسب و کار بانکی در کشور خواند و تاکید کرد، باید با بهره‌گیری از این ابرفرصت، خدماتمان را بر مبنای فضای دیجیتال و خدمات هوشمند، عرضه کنیم.

مهران محرومیان، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی نیز در بخش دیگری از آیین افتتاحیه این نمایشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد فناوری‌های بانکی و مالی در دهه اخیر و دوران کرونا پرداخت و تلاشگران حوزه فناوری‌های بانکی را به سربازان فناوری تشبیه کرد که به‌صورت شبانه‌روزی و خستگی‌ناپذیر در دوره کرونا به خدمت‌رسانی مشغول بوده‌اند.

مدیرعامل مرکز فابا در این مراسم، «اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال» را موضوع محوری ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران  خواند و گفت: در این دوره از نمایشگاه همچنین موضوعاتی نظیر: نئو بانک ‌ها، کیف الکترونیکی‌ پول، هویت دیجیتال، نسل جدید کربنکینگ و تحول دیجیتال، چالش بورسی‌شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت به بحث و بررسی گذاشته می‌‌شود.

او همچنین از حضور بیش از 50 شرکت و استارتاپ مالی در این دوره نمایشگاه خبر داد و افزود: جشنواره چهره‌های ماندگار حوزه مالی و بانکی کشور نیز در خلال این رویداد بزرگ فناوری‌های مالی برگزار و یاد چهره‌های فقیدی نظیر دکتر رحیمی انارکی، مدیرعامل فقید بانک مسکن، گرامی‌ داشته می‌شود.

معماریان، کارشناس اقتصادی و مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه‌گذاری شبا نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه تمامی بزرگان مالی و بانکی کشور در این شرایط سخت گرد هم آمده‌اند تا بتوانند خدمات نوین خود در حوزه‌های مالی و بانکی را ارائه کنند، گفت: ارائه طرح‌‌های نو در زمینه ارزهای دیجیتال، از مهم‌ترین مطالبی است که امروز در این نمایشگاه اتفاق می‌افتد و می‌تواند پشتوانه بسیار خوبی برای تبادلات مالی و بانکی بین‌المللی باشد.

شرکت‌ توسعه سرمایه‌گذاری شبا، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت(شاپرک)، ایرانسل، ایران‌کالا، بانک سپه، بانک صنعت و معدن، آیریک تجارت نصف‌جهان، داده‌ورزی سداد، آُسان پرداخت، تریبون، یکتانت، بانک مسکن، فین‌تکس سنتر، بازارچه یکپارچه تبادل رمز ارز امین از جمله حامیان ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران هستند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top