تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/10/23 - 22:33
کد خبر: 382435

با حضور معاون فرهنگی وزیر علوم؛

از سامانه ملی «باشگاه دانشجویان ایران» رونمایی شد +عکس

معاون فرهنگی وزیر علوم در مراسم رونمایی از سامانه باشگاه دانشجویان ایران گفت: فضای دیجیتال و بهره‌برداری از مزیت‌های بستر مجازی؛ زمینه‌ساز ایجاد عدالت آموزشی است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ غلامرضا غفاری در مراسم رونمایی از سامانه مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور (باشگاه دانشجویان ایران) که امروز (سه‌شنبه) در محل این وزارت علوم، با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و یجیتال، از نقش مهم فضای مجازی و دیجیتال و آموزش‌های الکترونیکی در بحث ایجاد عدالت آموزشی سخن گفت.

وی با اشاره به تغییرات دنیا و ایجاد شکاف اطلاعاتی و فاصله دیجیتالی ایجاد شده یکی از پراهمیت‌ترین موارد از لحاظ دسترسی به فرصت‌ها را دسترسی به فضای دیجیتال و فعالیت‌های مجازی عنوان کرد.

غفاری در ادامه افزود: با توجه به شرایطی که به لحاظ شیوع بیماری کرونا با آن مواجه هستیم و به دلیل فواصل فیزیکی، امکان حضور تجمعات دانشجویی را نداریم؛ لذا استفاده از امکانات فضای مجازی و دیجیتال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باعث ایجاد عدالت آموزشی برای دانشجویان کشور می‌شود.

از سامانه ملی «باشگاه دانشجویان ایران» رونمایی شد +عکس

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر دغدغه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های دانشجویی وجود داشت، تصریح کرد: برای آنکه دانشجویان سراسر کشور بتوانند از فرصت‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برخوردار شوند، مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و همکاران ما در دانشگاه مازندران و بابل سامانه‌ای را تعریف کردند که امروز در مرحله افتتاح سامانه‌ای با عنوان «مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور» هستیم که هدف از راه‌اندازی آن ایجاد توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای استفاده از شیوه‌های نوین علمی و ایجاد فرصت‌های بهره برداری و استفاده از ظرفیت‌ها برای جمعیت وسیع دانشجویی در سراسر کشور است.

وی در پایان سخنان خود از همکاری و مشارکت دانشگاه مازندران و بابل و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ایجاد این سامانه تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این نشست محمدهادی عسکری با تقدیر از همکاری دانشگاه مازندران گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا، ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات کاملاً حس می‌شد و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها ایجاد شد و شبکه ارتباطات دانشجویی شکل گرفت تا بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در این سامانه تأمین شود.

از سامانه ملی «باشگاه دانشجویان ایران» رونمایی شد +عکس

مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: در حقیقت سامانه باشگاه دانشجویان ایران بر آمده از خود دانشجویان است که امیدواریم محل تعامل و کنشگری دانشجویان باشد و به حیات و پویایی نهاد علم و فناوری کمک کند.

در پایان این مراسم این سامانه توسط دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افتتاح شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top