تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/24 - 08:07
کد خبر: 382444

اختلاف وزارت علوم و دیوان عدالت اداری بر سر مقاله دکتری

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص به مهر گفته بود: هیئت عالی نظارتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و در وزارت علوم مستقر است و اگر کسانی بخواهند شکایت کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، وزیر علوم درباره اقدام اخیر دیوان عدالت اداری گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که دیوان را از ورود به شئونات علمی و مقررات مربوطه منع کرده است.

منصور غلامی درباره اقدام اخیر دیوان عدالت اداری در خصوص حذف شرط چاپ مقاله در نشریات علمی برای دفاع از رساله دکتری گفت: اولاً، دیوان عدالت اداری شرط چاپ را رد کرده و ضرورت استخراج مقاله و تا مرحله اخذ پذیرش چاپ رد نشده است.

وزیر علوم افزود: ثانیاً، شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای دارد که دیوان را از ورود به شئونات علمی و مقررات مربوطه منع کرده است. موضوع در حال پیگیری است تا مسئله شفاف‌تر شود.

منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این خصوص به مهر گفته بود: هیئت عالی نظارتی توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده و در وزارت علوم مستقر است و اگر کسانی بخواهند شکایت کنند می‌توانند به آنجا مراجعه کنند.

وی یادآور شده بود: این هیئت عالی مرجع رسیدگی محتوایی به تصمیمات علمی است. در آن هیئت عالی نظارت، نمایندگان شورای عالی انقلاب فرهنگی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزرای علوم و بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی عضویت دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرده بود: به نظر می‌رسد این موضوع با مصوبه صریح شورای عالی انقلاب فرهنگی تطابق ندارد. در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود مراجع قضائی به مطالب و محتوای علمی تغییر کرده است و دیوان و مراجع قضائی تنها می‌توانند به صورت شکلی ورود پیدا کنند نه محتوایی.

بر اساس این گزارش، اخیراً هیئت عمومی دیوان عدالت اداری شرط چاپ یک مقاله علمی- پژوهشی مستخرج از رساله دکتری را برای دفاع از پایان نامه خلاف قانون دانست و آن را ابطال کرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آیا اسرائیل به وعده صادق پاسخ خواهد داد؟
در اولین حراج امسال ۷۲۱۸ سکه فروخته شد
رئیس جمهور پنجشنبه به سمنان سفر می‌کند
افزایش سرعت اینترنت ثابت و همراه در کشور
«السودانی» و «بایدن» در کاخ سفید دیدار کردند
جزییات افزایش تعرفه پرستاری
هشدار سازمان مدیریت بحران درباره بارش‌های سیل آسا در استان‌های جنوبی کشور
کاهش ۵ درصدی مالیات بر تولید موجب کسری بودجه نمی‌شود
صدور۱.۶ میلیون مجوز کسب و کار الکترونیکی
کمیسیون امنیت ملی مجلس: پیام ما صلح و در عین حال آمادگی است
فعالیت سفارت هلند در تهران از سر گرفته شد
رئیسی: افزایش تولید مسکن به تحقق جهش تولید کمک می‌کند
زلفی‌گل: تلاش برای تحقق شعار سال وظیفه همه اقشار به ویژه دانشگاهیان است
زمان‌بندی برگزاری نوبت نخست کنکور
وزارت علوم امریه سربازی جذب می‌کند
«تمساح خونی» ۱۰۰ میلیاردی شد
امیرعبداللهیان: پاسخ ایران به صهیونیست‌ها لازم و مشروع بود
راهکار افزایش تولید گوشت قرمز در کشور از نگاه محققان
ریزش بهای طلا و سکه تداوم دارد
جنگ غزه بدهی‌های اسرائیل را ۲ برابر کرد
واکنش آیت الله جاودان به پاسخ نظامی ایران به اسرائیل +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top