تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/24 - 10:33
کد خبر: 382478

محقق صهیونیست:

روند فروپاشی اسرائیل سرعت گرفته است

در حالی که ادعا می‌شود از هر ۱۰۰ صهیونیست ساکن فلسطین اشغالی ۲۱ نفر واکسن دریافت کرده‌اند ، روز به روز بر شمار مبتلایان افزوده شده است ، امری که باعث شد روز به روز بر موج اعتراضات داخلی در مناطق اشغالی افزوده شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، در حالی که شبکه رادیویی اف ام 103، این سئوال را مطرح کرد که چرا ما(رژیم صهیونیستی) دچار این وضعیت شدیم ؟ پایگاه اطلاع رسانی یانت در گفتگویی تحلیلی زیان های کرونا را با یکی از محققان و کارشناسان برجسته افکار سنجی در رژیم صهیونیستی مورد بررسی قرار داد.

روند فروپاشی اسرائیل سرعت گرفته است

به نوشته این پایگاه عبری زبان، بی اعتمادی اسرائیلی ها به ساختار اسرائیل بعد از شیوع ویروس کرونا به شدت عمیق تر شده است.

این رسانه افزود زیان های کرونا صرفا به بروز بحران درمانی ، پزشکی و اقتصادی ختم نشده است، بلکه شاهد آن هستیم که بحران بی اعتمادی گسترده ای در جامعه اسرائیل به وجود آمده است.

یوهانان بلیسنر رئیس مؤسسه تحقیقات دموکراسی ادعایی رژیم اسرائیل، پروفسور تامارا هیرمان مدیر مرکز پژوهش ها و سیاست گذاری های افکار عمومی «ویتربی» بعد از تقدیم گزارش خود به رئیس رژیم صهیونیستی تاکید کردند شرایط بغرنجی از لحاظ نوع نگاه و ارزیابی جامعه نسبت به ساختار اسرائیل به وجود آمده است به طوری که می توان آن را در سطح بی اعتماد کامل به ساختار حاکم توصیف کرد.

تامارا در گفتگویی که در استودیو پایگاه اطلاع رسانی یانت انجام شد ،از شرایط وخیم داخلی رژیم اسرائیل سخن گفت و درباره مشکلاتی که رژیم اسرائیل در پی ادامه شیوع ویروس کرونا دچار آن شده سخن گفت.

این کارشناس که مسئول پایش نظرسنجی وسیع انجام شده در این پژوهش است، افزود ما شاهد بی اعتمادی بی سابقه ای در ‎سطح جامعه اسرائیل هستیم و این مسئله به ویژه طی شش ماه  اخیر به شدت سیر صعودی به خود گرفته است.

امروز می توان گفت که اعتماد عمومی به ساختار حاکم به شدت  فروپاشیده اما آنچه را که می بینیم صرفا نقطه ای از متلاشی شدن اعتماد مردمی است که از سال ها پیش تر آغاز شده بود.

این کارشناس و پژوهشگر صهیونیست در ادامه به یانت گفت : انعکاس این بی͏ اعتمادی حاکم بر جامعه اسرائیل را می توان  در جای جای این جامعه پیدا کرد، به طور مثال ارتش اسرائیل که برای سال های متمادی به عنوان رکن مورد اتکا و مورد اعتماد اسرائیلی ها محسوب می شد، نیز ضربه جبران ناپذیری را طی دوره اخیر متحمل شده است و بر اساس نظر سنجی انجام شده سطح بی اعتمادی نسبت به آن رو به افزایش بوده و جایگاهش در افکار عمومی اسرائیل بشدت متلاشی شده است.

این شخصیت اسرائیلی در بخش دیگری از این گفتگو تاکید کرد : یکی از نتایج پایش انجام شده سقوط شدید همبستگی اجتماعی در اسرائیل است به طوری که  اکتبر گذشته با ثبت فقط  17 درصد به پایین ترین سطح خود طی دست کم یک دهه گذشته رسید.

در افکار سنجی انجام شده مشخص شد سیر قهقرایی بدبینی اسرائیلی ها نسبت به آینده رژیم͏شان نیز ادامه دارد و در حالی که سال میلادی (2019) نیمی از اسرائیلی ها شرایط اسرائیل را خوب توصیف کرده بودند این رقم در ژوئن 2020 به 37 درصد تنزل پیدا کرده و در اکتبر هم به 32 درصد کاهش پیدا کرد.

به اعتراف این گزارش در شرایطی که دو سال پیش 80 درصد از (مهاجران صهیونیست ساکن در فلسطین اشغالی) این مکان را محل خوبی برای زندگی توصیف کرده بودند در ژوئن 2020 این نسبت به کمتر از 61 درصد رسیده است.

این نظر ناامید کننده نسبت به رژیم صهیونیستی تنها مختص پژوهشگران این مرکز تحقیقاتی نبوده بلکه اکثر قریب به اتفاق مراکز پژوهشی و شخصیت های رژیم صهیونیستی نیز به متلاشی شدن ساختار داخلی جامعه اسرائیل اذعان داشته و درباره آن به عنوان خطری که ادامه حیات رژیم صهیونیستی را تهدید می کند هشدار می دهند.

در همین راستا مرکز پژوهش های راهبردی بگین ـ سادات نیز در تحقیقی در این باره اعتراف کرد دولت اسرائیلی با خطرات حیاتی داخلی روبرو است که می تواند کیان این رژیم را متلاشی کند.

در بخشی از این گزارش آمده است چندی پیش یک خودرو  و چند کامیون متعلق به شهرداری "لد" در جریان اقدام برای ویران کردن یک واحد مسکونی که به شکل غیر قانونی احداث شده به آتش کشیده شد. شنیده شدن صدای گلوله در شهرهای اسرائیل به ویژه در مناطق جلیل و نقب به امری عادی تبدیل شده است، صاحبان مغازه ها ، فعالان در شغل های آزاد و حتی کارمندان شرکت های دولتی هم از فشار باجگیران در امان نیستند در حالی که هیچ نهادی توانمندی حمایت از قربانیان این باج گیری ها را ندارد.

در مناطی از فلسطین  اشغالی به ویژه در نقب درگیری مسلحانه و شنیدن صدای گلوله به ساعات شب محدود نشده بلکه در روز روشن نیز این کار انجام می شود.

این یک واقعیت تلخ است که هیچ کس در مورد نبود حاکمیت اسرائیل بر بسیاری از مناطق آن تحقیق و پژوهش عمیقی انجام نداده و به آن نمی پردازد.

در بخش دیگری از این پژوهش اعتراف شده است : امروز یک یهودی حداقل نمی تواند بدون نگرانی از به سرقت رفتن خودرواش سر بر بالین بگذارد.باید گفت ما  امروز با واقعیت تلخی به نام تروریسم بومی مواجه هستیم و این اتباع اسرائیل هستند که کیان اسرائیل را تهدید به فروپاشی می کنند.

از سوی دیگر صهیونیستها پویشی تحت عنوان پویش بیدار کردن نتانیاهو به راه انداخته شده است.

حاضران در این پویش پیش از طلوع آفتاب با تجمع در مقابل محل اقامت نتانیاهو در قدس اشغالی با ایجاد سر و صدا و سر دادن شعارهایی بر علیه وی و سیاست های اسرائیل مراتب اعتراض خود را اعلام می کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top