تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/10/24 - 14:13
کد خبر: 382528

سرلشکر سلامی: بدبختی آمریکا در نبودِ حکمت نزد رهبران آن است

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شخصیت علامه مصباح شهید شد، گفت: اگرچه علامه مصباح در میدان نبرد نبود و در جنگ تن به تن با دشمن جان نداد؛ اما در میدان دفاع از اسلام و ولایت همه آبروی خود را به میان آورد و شهید شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، سردار سلامی، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت حکیم مجاهد علامه مصباح یزدی که توسط دانش آموختگان طرح ولایت در محل سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، گفت: علامه مصباح یک مجتهد، فقیه، متفکر، اندیشمند، مجاهد، مدافع حریم امام و ولایت، بیرق‌دار فقاهت و چهره درخشان سپهر اجتهاد بود.

وی با بیان اینکه ما امروز برای تجلیل از مقام یک دانشمند برجسته و درخشان، متفکر، عالم دینی و بصیر در تاریخ اسلام در اینجا جمع شده‌ایم، افزود: شاید رسیدن به جایگاه شخصیت مرد بزرگی مانند آیت الله مصباح عملا کار ناممکنی باشد، اما بهتر است توصیف شخصیت این عالم ربانی از زبان قرآن صورت بگیرد چرا که قرآن توصیف‌های زیبایی از جلوه‌های نورانی مردان بزرگ در خود دارد.

سلامی بیان کرد: برخی‌ها شهید می‌شوند و با شهادت انسان جان می‌دهد و با جان دادن خود با خدا معامله می‌کند این شهادت آسان است و سخت نیست. البته شهادت هنر مردان خداست، ولی گاهی اوقات این شخصیت است که ذبیح الله شده و یعنی ذبح الهی می‌شود و این ذبح شدن نه از جهت جان دادن بلکه از جهت شخصیت است و کسی که شخصیت او شهید می‌شود یعنی با آبروی خود با خدا معامله کرده است و این شهادت سخت است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شخصیت علامه مصباح شهید شد، افزود: اگرچه علامه مصباح در میدان نبرد نبود و در جنگ تن به تن با دشمن جان نداد، اما در میدان دفاع از اسلام و ولایت همه آبروی خود را به میان آورد و شهید شد و این درجه بالایی از شخصیت است.

وی با اشاره به اینکه عالم دارای درجاتی بالایی است و در واقع عالمان صاحب درجات الهی هستند، افزود: علامه مصباح را می‌توان شخصیتی شهید نامید، ولی این همه ماجرا نیست.

سلامی با بیان اینکه عالمان بزرگ متوقف و تمام نمی‌شوند، چون حقایق جاری هستند و آثار وجودی آن‌ها بعد از خودشان در اندیشه کسانی که آن‌ها تربیت کرده‌اند جاری است، گفت: عالمان بزرگ تکثیر می‌شوند با این وجود تنها در دامنه وجودی خود محدود نخواهند شد بلکه امتداد می‌یابند و تکرار می‌شوند پس علامه مصباح نیز در روح، وجود، ذهن، قلب و باور جوانانی که آن‌ها را تربیت کرده تکثیر شده بود.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه علامه مصباح همه دستاورد‌ها و مجاهدت‌های عالمانه خود در راه تحقیق و تدبر در مکتب امام صادق علیه السلام را در ذهن جوانان جای داده و نخلستان‌های زیبا و معطری از اندیشه‌های ناب اسلام را پرورش داده بود، افزود: شخصیت‌هایی به مانند آیت الله مصباح تمام نمی‌شوند چرا که این اشخاص به ژرفای کلام الهی پی برده‌اند و همانند غواصان اندیشه در اعماق دریا‌ها در و صدف جستجو می‌کنند.

وی با بیان اینکه علامه مصباح مرد شنیدن بود و از سرزنش‌ها و ملامت‌ها نمی‌هراسید و این زیباترین معامله با خداوند است، افزود: علامه مصباح انبساط در علم داشت و این از فضائل الهی است هر انسانی به قلمرو باورها، اعتقادها، مساحت‌های ذهنی، گستره فکر، تنوع و خلاقیت، بزرگ است و علامه مصباح به معنای واقعی بزرگ بود و می‌دانست که از چه چیزی باید دفاع کند.

سلامی با اشاره به اینکه ما مصباح را با منطق، حکمت و جدال احسن در میدان نبرد با آرا و اندیشه‌ها می‌شناسیم، اظهار کرد: علامه مصباح می‌دانست از چه حقیقتی دفاع می‌کند. او می‌دانست ما بعد از هزار و چند سال بر روی کره زمین با رهبری یک روحانی وارسته حکومت اسلامی تشکیل داده‌ایم.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز دشمن آرام آرام مجبور به عقب نشینی شده است گفت: ولی فقیه با ژرف اندیشی و حکمت بی نظیر که تفاضل اصلی او با همه رهبران عادی جهان است توانسته با تدبیر درست، به موقع و به هنگام نظام نابرابر قدرت را در هم بشکند.

وی گفت: امروز، ولی فقیه توانسته در عصر نابرابری وسیع قدرت با حکمت، نفوذ کلام و معنویت میدان موازنه را تغییر بدهد و دشمن را از مرکز آسمان سیاست به مغرب خود نزدیک کند و خورشید اسلام را طلوع دهد و آن را مرکز سپهر سیاست جهان قرار دهد و این شخصی است که علامه مصباح از او حمایت می‌کرد. امروز رهبر معظم انقلاب توانسته است همه آرزو‌های دشمن و خود دشمن را به سمت گورستان آرزو‌های بزرگ بدرقه کند و علامه مصباح از چنین گوهری به دفاع می‌پرداخت.

سلامی با بیان اینکه امروز مسلمانان به تدریج همانند روز محشر از خواب بیدار می‌شوند و حتی انسان‌ها نیز از گورستان‌های جهل مدرن زنده و احیا شده‌اند و این یک اتفاق فوق‌العاده و بی نظیر در تاریخ بشریت است، افزود: امروز یک عاشورای انبساط یافته در زمان اتفاق افتاده است در واقع عاشورا تراکم یک نبرد عظیم در یک روز و در حد بضاعت امام و اصحاب او بود و امروز نیز نائب امام به مانند همان زمان در قلب میدان ایستاده است و جنگ در جریان است، اما مسلمانان امروز دیگر اشتباه نمی‌کنند و امام خود را تنها نمی‌گذارند و او را در قلب این میدان در درون مهر، محبت و عشق والای خود قرار داده اند و پای هدف‌های او ایستاده اند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز امام مسلمین در ژرفای یک سپاه عظیم ایستاده و هدایت می‌کند و دشمن شکسته می‌شود و به ترک سرزمین‌ها می‌پردازد و از طرفی تمرکزش به هم خورده تصریح کرد: در این جبهه وسیع حاج قاسم‌ها طلوع می‌کنند و کم کم دشمن خاموش می‌شود و مصیبت به درون سرزمین شان نفوذ می‌کند و در نتیجه نزول خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه امروز روح جهاد در بلاد اسلامی زنده شده و مسلمانان در تغییر هویت از دست رفته خود می‌جنگند و راهی هم جز این نیست، گفت: امروز دشمن شکسته است و فشار حداکثری او تمام شده در واقع معمار این فشار‌ها نیز شکست خورده است او امروز تنهاست و هیچ کس حاضر نیست به کلماتش گوش بدهد امروز شاهدیم که رئیس جمهور آمریکا مرد افسرده، ناتوان و شکست خورده است و این مصداق همان موضوعی است که خود آمریکایی‌ها گفتند بدبختی آمریکا در نبود حکمت نزد رهبران آن است پس این فقدان حکمت است که آمریکا را به زمین زده و از طرفی آن چیزی است که به مسلمانان اعتلا بخشیده و رهبر معظم انقلاب سرچشمه این حکمت است.

سلامی با تاکید بر اینکه ما امروز با حکمت در حال غلبه بر دشمن هستیم و این در حالی است که در توازن سلاح هنوز برتری با دشمن است، اضافه کرد: وقتی حکمت و اراده حاکم می‌شود آن وقت قضیه تغییر می‌کند در واقع وقتی حکمت نیست دشمن هزینه می‌کند و بیشتر شکست می‌خورد و صاحبان حکمت هزینه نمی‌کنند و موفق می‌شوند.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه نظام ما یک قاعده دارد به نام مردم و یک قائمه به نام ولایت اضافه کرد: امروز دشمن بر قائمه متمرکز است به گونه‌ای که هر چه رهبر انقلاب می‌گوید حتی در مورد واکسن دشمن روی آن متمرکز می‌شود، چون نمی‌تواند آثار و خط سیر نفوذ این کلام گوهربار و نورانی را که سرشار از منطق، رحمت و حکمت است، تحمل کند.

وی با بیان اینکه، ولی فقیه تجسم کلام طیبه است و این کلام طیب عمل صالح او را رفعت می‌بخشد، اضافه کرد: به گفته یک موسسه اسرائیلی امروز رژیم صهیونیستی از درون پوسیده و دچار بی ثباتی شده و از طرفی تعادل خود را از دست داده البته وضع آمریکا را هم می‌بینیم، اما ما به جایی رسیدیم که به برجام بی نیازیم و مستغنی شده ایم با این وجود چه آمریکا برگردد و چه برنگردد برای ما فرقی نمی‌کند به هر روی این وعده الهی است که هر چه دشمن توطئه اندیشید به خودشان بازگشت در واقع دشمن به واسطه هر آنچه که می‌خواست ما را مورد استهزای قرار دهد الان خود مورد استهزای عالم قرار گرفته و این ادامه دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
صفر تا صد انتخاب رشته مقطع دکتری ۱۴۰۳
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top