تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/10/25 - 13:12
کد خبر: 382616

ده کارآفرین و ثروتمند خودساخته که هیچ گاه به دانشگاه نرفتند

قطعاً طرفداران ورزش محبوب فوتبال و لیگ انگلستان به خوبی رومن آبراموویچ را به خوبی می شناسند. این تاجر روسی در سال 1966 به دنیا آمد و در سن 17 سالگی ترک تحصیل کرد. این تاجر معروف در نوجوانی با فروش عروسک و اردک پلاستیکی کسب ثروت می کرد

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، امروزه پول و ثروت جذابیت های بسیار زیادی دارند و تمام مردم جهان به دنبال راهکارهای مختلف برای جذب آنها هستند. بسیاری از مردم اعتقاد دارند نقطه آغاز پیشرفت و موفقیت از مدرسه و دانشگاه می باشد. هر چند که تحصیلات دانشگاهی می تواند کمک بسیار زیادی به افراد برای دستیابی به اهداف آنها بکند اما متأسفانه در مدارس و دانشگاه ها کمتر به آموزش مسائل و مهارت های کسب پول و ثروت و همچنین مدیریت آن پرداخته می شود. حتی افرادی که در مقاطع تحصیلی بالا فارغ التحصیل می شوند گاها در درآمدزایی و کسب ثروت دچار سردرگمی می شوند.

 افراد زیادی در دنیا بوده اند که علی رغم داشتن تحصیلات آکادمیک توانسته اند موفقیت های بزرگی به دست بیاورند و به ثروت های کلانی دست پیدا کنند. متأسفانه در کشور ایران مدرک دانشگاهی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و باعث شده است که افراد بدون داشتن هیچ هدفی وارد دانشگاه شوند و صرفاً به دنبال گرفتن مدرک خود باشند در حالی که می توانند از راه های دیگر به موفقیت های متعددی برسند. در ادامه به بررسی وضعیت ده کارآفرین و ثروتمند خودساخته که هیچ گاه به دانشگاه نرفتند پرداخته خواهد شد.

ثروتمندهایی که تحصیلات دانشگاهی نداشته اند

همانطور که گفته شد افراد بسیار زیادی در سراسر جهان وجود دارند که با وجود نداشتن تحصیلات دانشگاهی موفقیت های بزرگی کسب کرده اند و به میلیاردرهای بزرگی تبدیل شده اند. با دانلود کتاب صوتی موفق ترین کارآفرین جهان می توان با بسیاری از این افراد آشنا شد. هرچند که تعداد میلیاردرهای بدون تحصیلات بسیار زیاد هستند اما از برجسته ترین آنها که تحصیلات دانشگاهی نداشته و یا آن را نیمه کاره رها کرده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ده کارآفرین و ثروتمند خودساخته که هیچ گاه به دانشگاه نرفتند

1-    استیو جابز (Steven Paul Jobs)

استیو جابز یکی از شناخته شده ترین افراد ثروتمند در جهان است که به واسطه تاسیس کمپانی اپل در تمام دنیا شهرت دارد. جابز در سال 1955 در سانفرانسیسکوی آمریکا به دنیا آمد. بعد از آنکه استیو جابز تحصیلات خود را در دوره متوسطه به اتمام رساند فقط یک ترم در دانشگاه پرتلند به ادامه تحصیل پرداخت و بعد از آن ترک تحصیل کرد. استیو جابز در سال 1976 به همراه استیو وزنیاک کمپانی اپل را تاسیس کرد که امروز به عنوان معتبرترین برند جهان در حوزه الکترونیک شناخته می شود. استیوز جابز با تاسیس این شرکت و طراحی گوشی های آیفون و چندین کار دیگر توانست میلیاردها دلار در دوران زندگی خود ثروت کسب کند. در نهایت این نابغه در سال 2011 به علت سرطان لوزالمعده در سال 2011 درگذشت.

استیو جابز در مورد تبدیل شدن به یک فرد موفق و ثروتمند می گوید: " زمان شما محدود است؛ بنابراین زمان خودتان را با زیستن به روش بقیه هدر ندهید. زمانی که بر اساس تفکر دیگران زندگی کنید در دام تعصب گیر خواهید افتاد. به افکار و اعتقادات بقیه اجازه ندهید که ندای درون شما را خاموش کنند. جرات و جسارت این را داشته باشید که به دنبال قلب خود بروید و به آنچه که دوست دارید تبدیل شوید." با دانلود کتاب صوتی ثروتمندترین مردان جهان می توان با ثروتمندترین افراد که تحصیلات نداشته اند آشنا شد.

ده کارآفرین و ثروتمند خودساخته که هیچ گاه به دانشگاه نرفتند

2-     بیل گیتس (William Henry "Bill" Gates III)

یکی دیگر از مشهورترین و معروف ترین افراد ثروتمند جهان بیل گیتس است. بیل گیتس نیز بعد از اتمام دوران متوسط وارد دانشگاه معروف هاروارد شد اما تحصیل خود را به اتمام نرساند و به همراه دوست نزدیکش پل آلت دانشگاه را ترک کردند که به هدف خود یعنی برنامه نویسی نرم افزارهای بپردازند. این نابغه در سال 1975 کمپانی مایکروسافت را تاسیس کرد که امروزه یکی از بزرگ ترین و معتبرترین شرکت های جهان است. بیل گیتس حتی در سال 2017 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان شناخته شد و هنوز هم در بین ثروتمندترین افراد جهان قرار دارد.

یکی از مهم ترین نقل قول هایی که از بیل گیتس در مورد ثروت و فقر شنیده شده است این است که "اگر شما فقیر متولد شوید، این اشتباه شما نیست، اما اگر فقیر مردید، این اشتباه شماست." این به این معنی است که چنانچه افراد اراده و همت کافی داشته باشند می توانند تغییرات زیادی در زندگی خود ایجاد کنند و به موفقیت و ثروت برسند.

3-     رومن آبراموویچ  (Roman Abramovich)

قطعاً طرفداران ورزش محبوب فوتبال و لیگ انگلستان به خوبی رومن آبراموویچ را به خوبی می شناسند. این تاجر روسی در سال 1966 به دنیا آمد و در سن 17 سالگی ترک تحصیل کرد. این تاجر معروف در نوجوانی با فروش عروسک و اردک پلاستیکی کسب ثروت می کرد و بعدها با روابط خوبی که با مقامات دولتی روسیه داشت توانست بزرگ ترین کمپانی نفت کشور روسیه را خریداری کند. آبراموویچ اکنون مالک باشگاه بزرگ چلسی انگلیس است و به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان به شمار می رود.

4-     آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)

آمانسیو اورتگا یکی از بزرگ ترین تاجران اسپانیایی است که در حوزه مد و پوشاک فعالیت دارد و صاحب و مؤسس شرکت ایندیتکس (Inditex) می باشد. اورتگا در سال 1936 متولد شده است و بعد از آنکه در 14 سالگی ترک تحصیل کرد در یک مغازه لباس فروش مردانه مشغول به کار شد. اورتگا در سال 1975 برند معروف زارا (ZARA) را تاسیس کرد. این برند امروزه به عنوان یکی از معروف ترین و معتبرترین برندهای پوشاک در جهان است. اورتگا در سال 2020 نیز جز 10 ثروتمند برتر جهان بود و دارایی او بیش از 70 میلیارد دلار می باشد.

5-     دیوید اچ مرداک  (David H.Murdock)

David H.Murdock یکی دیگر از معروف ترین ثروتمندان جهان است که در سال 1923 در آمریکا متولد شده است. این بازرگان و کارآفرین موفق در کلاس هشتم تحصیلات خودش را کنار گذاشت. بعد از آنکه به ارتش آمریکا ملحق شد در یک پمپ بنزین نیز مشغول به کار کردن شد. بعد از آنکه دیوید هاوارد مرداک از جنگ در دیترویت برگشت یک رستوران کوچک خریداری کرد و در سال 1985 نیز شرکت املاک Castle & Cook را خرید. بعد از آنکه کسب و کار مرداک گسترش پیدا کرد شرکت غذایی Dole نیز را راه اندازی کرد که به عنوان بزرگ ترین تولید کنند میوه و سبزیجات در جهان شناخته می شد.

6-     کارل لیندنر جونیور (Carl Lindner Jr)

Carl Lindner نیز از جمله افراد نابغه و موفق دنیای اقتصاد است که در سن 14 سالگی درس و مدرسه را ترک کرده است. لیندنر در شرکت خانوادگی خود که در زمینه توزیع شیر فعالیت داشت مشغول به کار شد و بعدها به هماره برادران خود یک مغازه بستنی فروش راه اندازی کرد. این مغازه به مرور زمان توسعه پیدا کرده و به یک بستنی فروشی زنجیره ای به نام United Dairy Farmers تبدیل شد که اکنون حدود 200 شعبه در نقاط مختلف دارد. لیندنر بدون داشتن تحصیلات آکادمیک توانست به موفقیت های متعددی برسد و از سال 1999 تاکنون نیز به عنوان سهام‌ دار اصلی و رئیس هیئت مدیره باشگاه بیسبال Cincinnati Reds فعالیت می کند.

7-     لی کاشینگ  (Li Ka-shing)

هرچند که در دو دهه اخیر همیشه ثروتمندان بزرگ جهان بیشتر از قاره های اروپا و آمریکا بوده اند اما لی کاشینگ به عنوان یکی آسیایی توانست خودش را به عنوان یکی از بزرگ ترین ثروتمندان جهان معرفی کند. این تاجر هنگ کنگی در سال 1928 در چین متولد شد و در سن 15 سالگی ترک تحصیل کرده است.  این تاجر آسیایی در حال حاضر در بیش از 50 کشور مختلف دنیا سرمایه گذاری های بزرگی داشته است و صدها هزار کارمند دارد. از مهم ترین سمت های لی کاشینگ می توان به ریاست هیئت‌مدیره شرکت‌ های Hutchinson Whampoa و Cheung Kong Holdings اشاره کرد.

8-     لیلیان بتانکور (Liliane Henriette Charlotte Bettencourt‎)

لیلیان بتانکور به عنوان ثروتمندترین زنا دنیا شناخته می شد. این نابغه ثروتمند تنها فرزند اوژن شولر، بنیانگذار شرکت لورآل است. این کارآفرین و بازرگان معروف فرانسوی در سال 1922 متولد شد و در شرکت خانوادگی خود مشغول به کار شد و بعد از تحصیلات ابتدایی ترک تحصیل کرد و تا آخر عمر خود نیز هیچ علاقه ای به ادامه تحصیل و اخذ مدرک نداشت. لیلیان بتانکور سهام دار و مالک اصلی شرکت لوازم آرایشی و بهداشتی لورئال بود.

این ثروتمند نابغه در سال 2017 بیش از 40 میلیون دلار سرمایه داشت و تا زمان فوتش به عنوان ثروتمندترین زن دنیا شناخته می شد. بعد از وفات لیلیان بتانکور نیز دارایی و اموال او به دخترش که فرانسوا بتانکور می یرز (Françoise Bettencourt Meyers‎)  است رسید که او هم به عنوان یکی از ثروتمندترین زنان دنیا شناخته می شود. کاربران می توانند با دانلود کتاب صوتی ثروتمندترین زنان جهان با معروف ترین زنان نابغه اقتصادی جهان به خوبی آشنا شوند.

ده کارآفرین و ثروتمند خودساخته که هیچ گاه به دانشگاه نرفتند

9-     فرانسوا پینو (Francois Pinault)

Francois Pinault یکی از کارآفرینان و بازرگانان بزرگ فرانسوی است که در سال 1936 متولد شد. این کارآفرین بزرگ به دلیل فقر شدید در سن 16 سالگی از درس و مدرسه جدا شد و مجبور شد از همان سنین پایین برای امرار معاش خود مشغول کار شود. فرانسوا پینو برندهای معروفی همچون گوچی (Gucci)، ایو سن لوران (Yves Saint Laurant)  و پوما (Puma) می باشد. پینو همچنین به عنوان یکی از بزرگ ترین کلکسیونرهای جهان شناخته می شود که بیش از دو هزار اثر هنری گران قیمت را در کلکسیون شخصی خود دارد.

10- لارنس گراف  (Laurence Graff)

لارنس گراف هم مانند بسیاری دیگر از ثروتمندان بزرگ جهان در سن 14 سالگی و در دوران کودکی از درس و مدرسه دور افتاده است و مشغول به کار شده است. گراف در یک جواهر فروشی به عنوان پادو کار خود را شروع کرد. لارنس گراف به عنوان یکی از امپراطوران تجارت الماس شرکت شخصی خود را در سال 1960 تاسیس کرد. گراف در 24 سالگی مغازه شخصی خود را دایر کرد و به مرور زمان آن را گسترش داد. این تاجر بزرگ در حال حاضر مدیریت شرکت گراف دایمندز را در اختیار دارد و یکی از ثروتمندترین افراد جهان است. با دانلود کتاب بیوگرافی افراد موفق می توان با زندگی نامه ثروتمندان معروف دیگر جهان نیز آشنا شد.

سخن پایانی

تحصیلات مدرسه ای و دانشگاهی همیشه به عنوان پایه و اساس موفقیت در ذهن افراد مختلف نهادینه شده است و متأسفانه در کشور ایران اکثر افراد بدون هیچ هدفی و کاملاً مدرک گرایانه وارد دانشگاه می شوند در حالی که می توانند مسیرهای دیگری برای موفقیت و کسب ثروت خود انتخاب کنند. افراد متعددی از سراسر جهان وجود داشته اند که ثابت کرده اند بدون داشتن تحصیلات نیز می توان موفقیت های بزرگی کسب کرد. در گرداب جذب می توانید با زندگی نامه و حوزه فعالیت تمامی افراد موفق جهان به خوبی آشنا شوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top